שבוע הספר 2018: הספר האהוב ביותר

כבוד שבוע הספר העברי, שאלנו אנשים משפיעים בקהילה, בפוליטיקה, בפנאי ובתרבות בעיר, מהו הספר האהוב עליהם, מה הביא אותם לבחור דווקא את הספר שבחרו ולמה כדאי לכם, הקוראים, ללכת לחפש אותו בחנויות הספרים
שבוע הספר 2018: הספר האהוב ביותר

מאיר הילל-טבול
בעלים של משרד עורכי דין גונטמכר הילל טבול המתמחה בדיני נזיקין.
בחר בספר: "בית מטבחיים 5" מאת קורט וונגוט

"את הספר "בית מטבחיים 5" קראתי לראשונה כחייל בשירות סדיר. מדובר בדרמה פסיכולוגית, מסה פילוסופית צינית בדבר עתידו של המין האנושי, מבט נוקב על אמריקה, תהיות רבות על רצון חופשי וגורל, זמן ומוסר ותבונה. הספר לוקח חלק בניסיון השני של האנושות לאבד את עצמה לדעת (מלחמת העולם השנייה) ומאוד רלוונטי לקראת הניסיון השלישי. הספר מבוסס על חווייתיו האישיות של וונגוט, שהיה בעצמו שבוי אמריקני בדרזדן בזמן הפצצתה. הספר תורגם לעברית על ידי יורם קניוק, נכלל ברשימת "100 הספרים הטובים ביותר" של "טיים מגזין", ועובד לסרט קולנוע. ב-2016 העלה תיאטרון האינקובטור מחזמר פסיכדלי באותו שם המבוסס על הספר. מוטיב מרכזי החוזר לאורך כל הסיפור, הוא ההתייחסות האדישה למוות. בכל פעם שמוזכר מותו של יצור חי כלשהו, מובאות המילים "ככה זה". הביטוי, כמו ביטויים רבים בספריו של וונגוט, הפך למטבע לשון בקרב מעריציו".

טלי קריאף
רואת חשבון, מנהלת שיווק בתחום הרפואה הגרעינית ויו"ר מועדון כדורסל בנות אשדוד.
בחרה בספר: "רשימת המשאלות" מאת לורי נלסון ספילמן

"אני מרבה לקרוא ספרים וקיימים הרבה ספרים אהובים, לכן אבחר ספר שקראתי ואהבתי בתקופה האחרונה. הספר "רשימת המשאלות" מאת לורי נלסון ספילמן השאיר עלי רושם רב בעיקר משום שאת החלומות שלי אני תמיד דואגת להגשים. גיבורת הספר ברט בולינג'ר חייה חיים מסודרים מקיר לקיר: יש לה עבודה מכובדת ודירה מרווחת, ואפילו חבר שהוא עורך-דין מוצלח ויפה תואר. הרומן נפתח במות אמה של ברט, שבמקום להוריש לה את האימפריה הכלכלית שהקימה שולחת אותה להגשים את רשימת המשאלות שכתבה עשרים שנה קודם לכן, כשהיתה בת ארבע עשרה. מוכת יגון והלם יוצאת ברט, שעד עתה היתה משוכנעת שחייה פשוט מושלמים, לרדוף אחר משאלות הנעורים שלה, ומגלה שיש חלומות שאין להם תאריך תפוגה. אני ממליצה לקרוא את הספר הזה מאוד, בעיקר כדי להתמלא ברוח חדשה ומרעננת ובעיקר כדי שאנשים לעולם לא יפסיקו לעבוד בכדי להגשים את חלומותיהם".

אסי קריספין
עו"ד, חבר בעמותת גולשי הגלים באשדוד ומקים הפאב המיתולוגי "נאפופו".
בחר בספר: "קפקא על החוף" מאת הרוקי מורקמי

"האמת, כשפנו אלי להמליץ על ספר, צחקתי בלב מכיוון שבשנים האחרונות קראתי בעיקר פסקי דין וחומר משפטי מתוקף עיסוקי, אך בכל זאת אמליץ על ספר שקראתי לפני מספר שנים ושהשאיר בי חותם. שם הספר הוא "קפקא על החוף" של סופר יפני בשם הרוקי מורקמי. הסיפור משלב שני סיפורי מסע שמתמזגים לאחד: האחד הוא של נער בן 15 שבורח מהבית ומחפש אחר אימו ואחותו (לי הייתה תחושה שהנער מחפש יותר את מקומו ויעודו בעולם שהעלה בי תחושות הזדהות למסע), והמסע השני שהוא ביזארי לחלוטין, מספר על זקן, פגוע מוח, שיוצא למסע למקומות בהם הוא פוגש את ג'וני ווקר לכאורה, דגי מקרל שנופלים מהשמיים, עלוקות שפושטות על העיר ועוד מיני מקרים מוזרים. המסע של הזקן מאפשר לנער להשלים את המסע שלו ולהתבגר. ככל שהתקדמתי בקריאת הספר, העמקתי בניתוח המקרים מנקודת המבט של הסופר, ועלו בי שאלות על צמתים לאורך חיי, מילדות ועד היום, תהיות אחר הסובבים אותי ועל המסע שלהם במקביל אלי. בגדול, יצאתי למסע משלי בגלגל החיים. אין לי ספק שכל קורא יוכל להתחבר לסיפור ולמצוא את עצמו ואת מוסר ההשכל שלו".

משה בן זקן
ראש תחום פוליטי של השרה מירי רגב.
בחר בספר: "נתניהו – הביוגרפיה" מאת בן כספית

"הספר האהוב עלי הוא "נתניהו – הביוגרפיה", קראתי את הספר לפני כחצי שנה מפני שסקרן אותי לקרוא על הדמות, פעולותיו ועל הדרך בה עבר עד שהגיע לייעד. אני חושב שכדאי לקרוא את הספר וללמוד עוד קצת על ראש ממשלת ישראל המכהן בימים אלה. ב"נתניהו", מנסה בן כספית לענות על שלל השאלות הללו דרך סקירת גיבורי חייו ונוף ילדותו של בנימין הצעיר, שנהפך לביבי, שהומר ל"בן ניתאי" וחזר להיקרא בנימין נתניהו לאחר נפילת אחיו יוני. הביוגרפיה החדשה הזאת נעה בין נאומיו חוצבי הלהבות של הסבא, הרב נתן מיליקובסקי בפולין של תחילת המאה שעברה, דרך הרביזיוניזם הלוהט של האבא פרופ' בן־ציון נתניהו והאח הגיבור המת יוני, וכלה בשלוש רעיותיו: שתי גרושותיו והרעיה האחת שאין בלתה, שרה".

חנה גור
זמרת, יוצרת ומורה לפיתוח קול.
בחרה בספר: "על נהר הפיאדרה שם ישבתי גם בכיתי" מאת פאולו קואלו

"הספר אותו אני בוחרת הוא ללא כל ספק "על נהר הפיאדרה שם ישבתי גם בכיתי" של פאולו קואלו. את הספר הזה קראתי בצבא וזה הספר ששינה לי את כל המהות באופן סופי ומוחלט. אם היה לי עניין ולו הקטן ביותר בחומר, הספר הזה גרם לי להבין שהדבר היחיד שבר השקעה, הגשמה והבנה היא הנפש שלי. הבפנים מאשר הבחוץ. אני הראשונה להמליץ לאנשים לקרוא אותו, ובאופן כללי, ככל שהמשכתי וקראתי את ספריו של פאולו קואלו, הוא הפך אט אט להיות הסופר האהוב עלי ביותר. "על נהר הפיאדרה שם ישבתי וגם בכיתי" מספר על פילאר וחברה שהכירו בילדות, נפרדו בגיל ההתבגרות ושבו להיפגש לאחר 11 שנים. היא, אישה שהחיים לימדו אותה להיות חזקה ולא לחשוף את רגשותיה. הוא, גבר המסוגל לחולל ניסים והמחפש בדת פתרון לקונפליקטים שלו. שניהם שותפים לרצון להשתנות ולמצוא דרך אחרת, ולשם כך עליהם לגבור על מכשולים פנימיים".

יוני חזיז
מנהל פרויקטים בחברה העירונית לתיירות.
בחר בספר: "הים ואני" מאת מרקו דהן

"הספר האהוב עלי ביותר הוא "הים ואני" (1986), מאת מרקו דהן ז"ל. הספר עוסק בדיג ובצלילה, ושזור בתמונות וסיפורים על פגישותיו של המחבר עם עולם החי בים וחוויותיו הרבות במהלך צלילותיו הרבות לאורך השנים. מרקו דהן ז"ל נולד במרוקו ועלה עם המשפחה לאשדוד, השתתף בבניית הנמל ועבד במחלקת ים עם אבא שלי. תחביביו היו כתיבה, צילום תת ימי, חקר ים תיכון, ארכיאולוגיה ימית, צלילה חופשית ודייג תת מימי. בעידן של טרום האינטרנט, הספרים שלו היו מדריכים מקצועיים לכל דבר לכל חובב דייג ובמיוחד באזורינו, ובכל ספריו מרקו חינך לאהבת הים ושמירה עליו. בתור ילד קטן, מרקו היה בעיניי דמות גדולה מהחיים שחוזרת עם סירת הדייג אל הרציף בנמל עם השלל שתפס והייתי מחכה כל פעם שייצא ספר חדש שלו כדי שיחתום לי עליו בהקדשה אישית".

דור וקנין
זמר, לפני שירות צבאי.
בחר בספר: "האי ברחוב הציפורים" מאת אורי אורלב

הספר "האי ברחוב הציפורים" שכתב אורי אורלב הוא הספר האהוב עליי בגלל שהוא מתאר את חייו של ילד קטן בגטו והנושא הזה מאוד נוגע בי, במיוחד אחרי הביקור של המשלחת מהבית ספר בפולין. קראתי אותו לראשונה לפני חצי שנה ושמחתי על כך מאוד מפני שהמסר שבו מרחיב מאוד את הלב ומכניס אופטימיות בריאה לחיים. אני ממליץ לקרוא אותו בחום בגלל המסר שבו, למרות כל הקשיים המתוארים בספר שחווה הילד המסר הוא חיובי מאוד ובעל מאפיינים מאוד אופטימיים. הספר מביא את הקורא למסקנה שאסור לוותר וגם אם קשה צריך להרים את הראש ולהסתכל קדימה בחיוך אופטימי".

לורה מישוק
עו"ד ומגשרת ובעלת משרד עורכי דין.
בחרה בספר: "האדם מחפש משמעות" מאת ד"ר ויקטור פרנקל

"אני אוהבת ספרי פסיכולוגיה, אחד הספרים האהובים עלי ואשר השפיעו עלי היה הספר "האדם מחפש משמעות" שנכתב על ידי ד"ר ויקטור פרנקל. הפעם הראשונה שקראתי את הספר הייתה בסביבות גיל 15 ואהבתי את הספר לאור התובנות הרבות שאפשר להבין ממנו לגבי השקפת החיים ובחירות של אנשים. כידוע, לכל אדם זכות בחירה איך לפעול ומה לעשות בנסיבות כאלו ואחרות של חייו, והשאלה המיוחדת היא איך כל אחד בוחר את הבחירות שלו ואיך הוא מפיק את המיטב לחייו מהבחירות שלו לאורך החיים. אני ממליצה לקרוא את הספר מאחר וכל אדם באשר הוא, הינו בעל זכות בחירה לגבי החיים שלו, כל עוד הוא אינו פוגע באחר ואף מעבר לזה – מבין ומקבל כי גם לאחר זכות לבחור את בחירותיו וצריך לחיות בהרמוניה האחד בבחירותיו עם השני. הרעיונות מהספר מתאימים לכל תקופה, כמעט לכל נסיבות החיים ולדעתי יכולים לרתק, להעצים ולהביא כל אחד לבחון עצמו פנימה".

אירמה צור
מנהלת שיווק ופרוייקטים בחברה לתיירות אשדוד ופעילה ציבורית וחברתית למען נשים.
בחרה בספר: "כוחו של התת-מודע" מאת ד"ר ג'וזף מרפי וב"צלה של הרוח" מאת קרלוס רואיס סאפון

"כתולעת ספרים מכורה, גם חוטאת בכתיבה התלבטתי בין הספר "כוחו של התת-מודע" שלגמריי שינה לי חיים לבין הספר שאני קוראת כעת, כי ישנם ספרים רבים שהשפיעו עליי מאד ומהווים השראה. כעת קוראת את "צלה של הרוח" של קרלוס רואיס סאפון וממש מרותקת. הספר כתוב באופן רהוט, באופן כזה ששואב אותי לעולם אחר וכשאני ממשיכה לקרוא בו אני מתנתקת ונשמתי נעתקת. אי אפשר שלא לאהוב אותו, הוא שיר הלל לאהבה, תשוקה, ספרים ומסע מרהיב בנבכי הזמן. אני אוהבת ספרי רומן היסטוריים עם גיבורים טרגיים יש בו תמהיל משובח מהכל, מתח אהבה תשוקה עלילה פתלתלה שמלמדת על החיים באופן מרהיב. אהבה זה כל הסיפור אבל איזו אהבה! אהבותיי הם אהבה, סיפורים יפים, אנשים וספרים, כתיבה, קריאה וטיולים והכל נמצא בו. רוצו לקרוא".

אלעד גוזל
יו"ר ארגון החסד "בשמחה ובאהבה"
בחר בספר: "אל תשלח ידך אל הנער" מאת הרב ישראל מאיר לאו

"את הספר הנפלא "אל תשלח ידך אל הנער" אותו כתב הרב ישראל מאיר לאו, העוסק בשואה, קראתי לראשונה ביום השואה והוא חולל בי פלאים. ככל שארבה להמליץ עליו ככה אגרע מהטקסט המדהים אותו כתב הרב לאו, אני ממליץ לכלל האנשים פשוט לקרוא ולהבין. מדובר בספר מרגש מאוד, סוחף לחלוטין ועוצר נשימה שמספר מה הרב עבר במלחמת עולם השנייה ואיך הוא הגיע לאן שהגיע. אני תמיד אמרתי את זה לאנשים שסובבים אותי – מי שלא קורא מפסיד. הספר שנכתב לקראת מלאת 60 שנה לשחרור מחנה הריכוז בוכנוולד מתחלק לשני חלקים: החלק הראשון של הספר עוסק בילדותו ובנעוריו של הרב לאו, עד לנישואיו בגיל 21. בחלקו השני מובאים סיפורים אחדים מבגרותו של הרב לאו, ובו הוא ממחיש כיצד עיצבו זיכרונות ילדותו את דרכו כרב וכאיש ציבור".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך