יום הנכסה: חשש כבד מירי טילים לעבר ערי הדרום

יום שישי הקרוב צפוי להיות אחד הסוערים בגבול בין רצועת עזה לישראל, והערכות לכך בהתאם, לאחר שארגוני הטרור מתכננים לשבור שיא

אחרי הכישלון בצעדת המיליון ולאחר שבועות ארוכים של התחממות הגזרה הדרומית נדמה כי יום שישי הקרוב יהיה שעת המבחן האמיתית של חמאס, ובמערכת הביטחון נערכים לאפשרות של התלקחות בדרום וירי טילים לכיוון אשדוד ואולי אף צפונה מכך.

לפני כחודשיים הודיעו ארגוני הטרוק בעזה שמיליון איש יגיעו אל הגדר הדרומית עם ישראל, יפרצו את הסגר ויכנסו פנימה לשטח ישראל. במשך שלושה שבועות עשו בכל יום שישי הפגנת ענק, כאשר בכל יום שישי רמת הכוננות לכך גברה אך תכניתם לא צלחה. גם אתמול היה אמור להיות אחד הימים הסוערים בעזה, אלא שבחמאס חישבו מסלול מחדש, והבינו כי אם יום הנאקסה ייכשל מבחינת ההפגנה, אז הכשלון יהיה רשום על שמם ויתכן שיגרור לניסיון הפלת שלטון חמאס על ידי התושבים העזתים.

לכן בחרו בחמאס שלא להיצמד לתאריך המתוכנן והוחלט כי יום הזעם יהיה יום שישי הקרוב, שהינו יום השישי האחרון של הרמדאן, ובנוסף זהו יום המוגדר כ'יום ירושלים האיראני'.

תכנון מחבלי חמאס, לנסות ולשחזר את הגעתם של עשרות האלפים אל הגדר כפי שהיה לפני שלושה שבועות, ולהגיע לעימותים אלימים אל מול חיילי צה"ל.

אלא שהפעם בחמאס הזהירו כי אם וכאשר יהיו נפגעים מצידם, ישראל תשלם את המחיר במאות טילים שיתעופפו לשטחה.

במערכת הביטחון לקחו את האיום ברצינות, וישנה היערכות לקראת יום שישי בלילה, מחשש שאכן המחבלים ינסו לשגר טילים לעבר אזור לכיש, ואולי אף פנימה אל מרכז הארץ בדומה למה שהיה במבצע 'צוק איתן'.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך