המאבק הבא של "עסקים קטנים חושבים בגדול" – מי ישלם את אבטחת האשראי

אושרי ניזרי, שיזם את "מחאת כרטיסי האשראי", מגיע למאבק הבא שלו עם חבריו מול הבנקים. הפעם מי ישלם עבור ה-EMV, שיטה הנהוגה באירופה ובה בעל העסק מגיש לנו מסוף קטן שאליו עלינו להכניס את הכרטיס, לאחר מכן אנו מתבקשים להקיש את הקוד הסודי שלנו וללחוץ על כפתור האישור, כך לא ייתכן לבטל רכישה, שכן בעל הכרטיס הכניס את הקוד, השיטה נכנסת לארץ בלחץ ניזרי וחבריו, אבל עכשיו הם טוענים שבבנקים מבקשים שהעסקים ישלמו על ה"מסופונים" הללו. ניזרי לא מתכוון לוותר וכבר פעל לצרף אליו למאבק את שר הכלכלה אלי כהן
המאבק הבא של "עסקים קטנים חושבים בגדול" - מי ישלם את אבטחת האשראי

אושרי ניזרי כבר הפך לשם דבר בעולם העסקים הישראלי ובמערכת הבנקים, עם חבריו למיזם "עסקים קטנים חושבים בגדול", שהתחיל באשדוד ומגיע לכל הארץ. המיזם בא לייצג את העסקים הקטנים מול מערכת הבנקים וחברות האשראי. עכשיו מסתבר יש עוד נדבך, מאבק מול הבנקים מי ישלם את אבטחת האשראי.

המדובר בתופעה מטרידה במיוחד הפוגעת בבעלי העסקים הקטנים: לקוחות מזמינים שירותים מבעלי עסקים באמצעות כרטיסי האשראי שלהם, לאחר זמן מה מתכחשים לביצוע העסקה מול חברות האשראי ומקבלים את כספם בחזרה, ובעלי העסקים נאלצים להתמודד עם הניסיון להוכיח שסיפקו את המוצר.

מי שנוהג לבקר בחו"ל כבר מכיר את זה, את הדרך להלחם בכך. כאשר עומדים בקופה ומגישים את כרטיס האשראי, תהליך החיוב שונה מזה שאנו מכירים מהארץ. במקום שהמוכר ייקח את הכרטיס ויעביר אותו, הוא מגיש לנו מסוף קטן שאליו עלינו להכניס את הכרטיס. לאחר מכן אנו מתבקשים להקיש את הקוד הסודי שלנו וללחוץ על כפתור האישור. לשיטה הזאת קוראים EMV  ראשי תיבות של Europay Mastercard Visa. זהו תקן בינלאומי להעברת מידע בין כרטיס האשראי לקורא, שעליו הסכימו כלל חברות האשראי הבינלאומיות. בקרוב הוא יהפוך לסטנדרט גם בישראל ויהפוך את השימוש בכרטיס אשראי לבטוח יותר מאי פעם.

עכשיו ההליך הזה, יכנס כחוק ב-1.1.19. זה קורה בהדרגה, אבל קורה. יותר ויותר מקומות בארץ מבקשים שהלקוח יקיש את הקוד שלו, וכך העסקה כאמור מאושרת, כי רק הוא יודע את הקוד שלו. אבל עכשיו סביב זה החל מאבק חדש של אושרי וחבריו. עד כדי כך שאפילו צירפו לטובת העניין את שר הכלכלה אלי כהן, שכבר עמד לצד המיזם מספר פעמים.

הבעיה עכשיו היא מי ישלם עבור המסופונים שבהם עובר כרטיס האשראי. על פי ניזרי ויו"ר המיזם דוד קקון, הבנקים רוצים שאת עלות המסופון ישלמו העסקים. נזירי, קקון וחבריהם לא מוכנים לשלם עבור המסופון כי זהו למעשה רכוש הבנק ונועד לשמש את הבנק לקבל את העמלה שלו, ולא ייתכן שהעסק ישלם את עלות המכשיר. ניזרי: "בעלי עסקים הקטנים באשדוד לא ישלמו לחברות האשראי על המסופנים, אין סיבה שבעלי עסקים ישלמו על השירות הזה, שמועיל בסופו של דבר לכולם".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך