עוברים ללמוד עם ספר פתוח בבחינות הבגרות

בשלב הראשון כל תלמידי החטיבה העליונה ייבחנו בבגרות בהיסטוריה עם ספר פתוח. בימים אלה בוחן צוות מקצועי במזכירות הפדגוגית את ההרחבה למקצועות נוספים. במודל החדש, חלקים בבחינת הבגרות יכללו הבחנות עם ספר פתוח. התכנית תתחיל מהשנה הקרובה ועד 2021 יעברו כל בתי הספר לתכנית.
עוברים ללמוד עם ספר פתוח בבחינות הבגרות

שר החינוך, נפתלי בנט, הודיע כי משרד החינוך יחל להעביר בתהליך הדרגתי את בחינות הבגרות החיצוניות להבחנות עם ספר פתוח, כך שחלק מן הבחינה יכלול מתכונת היבחנות חדשה שתבסס על ספר פתוח כשהחלק האחר יישאר במתכונת סגורה.

לאור ההחלטה הוקם צוות מקצועי במזכירות הפדגוגית אשר שוקד על תכנית עבודה בנושא תוך התאמתה לתחומי הדעת השונים. בשלב הראשון יחל המשרד להחיל את המדיניות החדשה במקצוע ההיסטוריה בבתי הספר הממלכתיים בחטיבה העליונה, כך שהתלמידים ייבחנו בבגרות החיצונית עם ספר פתוח.

כיום כ-50 בתי ספר נבחנים בהיסטוריה עם ספר פתוח במסגרת פיילוט. התכנית זוכה להצלחה ולכן נמצא שיש מקום להרחיבה לכלל תלמדי החטיבה העליונה. ההחלה תעשה באופן הדרגתי, כך שהשנה הבאה (תשע"ט) תוקדש להשתלמויות והכשרת מורי ההיסטוריה, בשנת הלימודים תש"פ (2020) המורים יחלו ללמד בבתי הספר במתכונת החדשה ובשנת תשפ"א (2021) יעברו כלל התלמידים להיבחנות עם ספר פתוח.

שר החינוך נפתלי בנט: "אנו זקוקים לנוער חוקר ומעמיק ולא רק משנן. הלימוד יהיה הרבה יותר מאתגר, אך זהו שינוי הכרחי. לכן, אנחנו יוצאים היום לדרך עם אחד ממהלכי הדגל של השנים הקרובות במערכת החינוך – המעבר משינון להעמקה. חומר פתוח במבחן יגדיל לאין-ערוך את אתגר הלמידה וישדרג את איכות התלמיד. דברים זזים בחינוך".

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך