"תשלם לאסטרטג ישירות, זה טריק כזה לעקוף"

הלן גלבר ניסתה לעקוף את חוק מימון בחירות, והציעה לאיש עסקים לשלם 500 אלף שקל ישירות לאחד ממשרדי הפרסום הגדולים במדינה, שמוביל את הקמפיין שלה. מדובר בעבירה חמורה, שנועדה לאפשר קבלת תרומה אסורה בהיקפים של מאות אלפי שקלים בדרך עקיפה. טריק שכזה...
"תשלם לאסטרטג ישירות, זה טריק כזה לעקוף"

גם היום (חמישי) נחשפות שתי הקלטות נוספות, חמורות לא פחות מהקודמות, בפרשת "הלן גלבר והמיליונים". גלבר תועדה כשהיא מנהלת מספר שיחות במועדים שונים עם איש עסקים, ומנסה למצוא דרכים יצירתיות לקבל סכום כולל של 3 מיליון שקל, כדי לממן את קמפיין הבחירות העשיר שלה. גלבר נשמעת בהקלטות אומרת כי אסור לקבל תרומה של יותר מ-5,000 שקל לאיש, בצ'ק שעובר דרך חשבון מיוחד שנפתח לטובת הבחירות הקרובות לראשות העיר.

אבל גלבר הרבה יותר מתוחכמת ומסוכנת. היא מנסה לעקוף את חוק מימון הבחירות, ומציעה לאיש העסקים לשלם ישירות לאסטרטג בכיר בת"א סכום של 500 אלף שקל. מדובר בתרומה אסורה על פי חוק. ההצעה של גלבר היא שאיש העסקים "כאילו" ישכור את שירותיו של האסטרטג לטובת עסקיו השונים, והיא תקבל "על הדרך" את השירותים שלו לבחירות הקרובות. טריק שכזה, כפי שהיא נשמעת בהקלטה…

מדובר כאמור בכמה שיחות סביב העניין הזה, דבר המראה על דרך ברורה ועקבית של גלבר לעבור על החוק, ולא במעידה חד פעמית. סוג של דפוס פעולה. השיחה הראשונה בין גלבר לאיש העסקים בעניין התשלום לאסטרטג הייתה בחודש יולי 2017, ולאחר ארבעה חודשים, בחודש נובמבר 2017, היא קיימה שיחה נוספת סביב אותו עניין עם אותה בקשה.

ההקלטות הרבות שנחשפו תחילה בעיתון "ידיעות אחרונות" ובאתר החדשות המוביל במדינה YNET, ובהמשך כאן באתר "אשדוד אונליין", הפכו לשיחת העיר באשדוד. קבלנים, אנשי עסקים, בעלי קרקעות באשדוד ואנשי תקשורת, מעורבים אף הם בפרשה החמורה ואנו נמשיך לחשוף את ההקלטות המדהימות הללו.

אגב, תגובותיה האחרונות של הלן גלבר מעלות ספקות לגבי אמינותם של ההקלטות, ואפילו היא טענה כי הקלטות "מבושלות". בוודאי שמדובר בטענה חמורה, ואם תתברר כנכונה אזי מדובר בעבירה פלילית, ולכן אנו מציעים לגברת גלבר, שמתיימרת להיות אישה שומרת חוק, לפנות במיידי לרשויות החוק ולהגיש תלונה במשטרה.

חשוב מאוד לציין כי בין מועדי השיחות בחודש יולי ונובמבר גלבר מדברת עם אותו איש עסקים על פרוייקט בנייה של אלפי יחידות דיור מעל הסטאר סנטר. מדובר בעסקת נדל"ן ענקית שהיתה אמורה להניב הכנסות של מאות מיליוני שקלים לאיש העסקים. גלבר אף מעבירה לו חומרים ומסמכים בעניין, ומנצלת את היותה חברת מועצת עיר, ומיותר לציין כי הנגישות שלה למסמכים בעלי משמעות רבה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך