5 בלוגים אשדודים שאתם פשוט חייבים להכיר

אופנה ולייף-סטייל, סטיילינג, חשיבה חיובית, כתיבה חוויתית ואפילו מתכוני בוטיק. הכירו 5 יומני רשת של בלוגרים אשדודים שאתם צריכים להוסיף לרשימת המעקב שלכם

בלוג, או בעברית תקנית יומן רשת, הוא התחליף העכשווי ליומן הכתוב הזכור לאלו מאיתנו שגדלו לפני מפץ המחשבים והאינטרנט, אך עדיין קיים ביניהם שוני רב ומהותי. אם היומנים דאז היו כלי פריקה, אישי ופרטי, שרק הכותב והמגירה המאכסנת אותו הכירו, מטרתם של כותבי יומני הרשת שונה והיא להגיע לכמות הגדולה ביותר של קוראים. ואכן, רשומות הבלוגרים חשופות לחלוטין לקהל הגולשים הרחב וכמובן, לביקורות הרבות של קוראים בעלי דעה. כותבים רבים, אם הם מעולם האמנות, האקדמיה, הפוליטיקה וכו', הבינו מזמן כי כתיבת יומן רשת היא הדרך המהירה ביותר להגיע לעיני קהל גדול והיא הדרך היעילה ביותר לקבלת פידבק באם הוא חיובי או שלילי. קיימים סוגים שונים של בלוגים הנוגעים בנושאים שונים ומגוונים בניהם: חוויות אישיות, חדשות ואקטואליה, בלוגים שסוקרים תחומים שונים כמו פוליטיקה, טכנולוגיה, מסעדות, סרטים וכו', אופנה ולייף סטייל, מתכונים ועוד.

אתרים רבים הבינו את הכוח הרב שיש לבלוגים, ואכן עשרות אתרים ישראליים מהווים פלטפורמה לכתיבת בלוגים אישיים. ראשונים לעשות זאת היו האתרים הגדולים, בזמן שבו האינטרנט היה רק "תינוק" (נענע ותפוז), שפתחו את עולם הפורומים והבלוגים לגולשים הישראלים. מאז נוספו עוד עשרות אתרים שמעניקים בית חם לבלוגרים בניהם: סלונה, "מה וזה", The matker cafe ובלוגר, כאשר בנוסף אליהם קיימים אתרי מסחר שונים שגם הם מפעילים בלוג למטרת חילופי דברים עם האורחים.

רלי בריל – סטודנטית לנצח

באופן לא מפתיע, האשדודים לוקחים חלק פעיל בתחום וחלק ממש מובילי דעה. הראשונה בהם הוא הבלוג הנושא את שמה של הבלוגרית: "רלי בריל", שהוא חלק מהאתר שהקימה "סטודנטים שיודעים: טיפים ומידע לסטודנטים שרוצים לדעת", שמטרתו לרכז את מיטב הטיפים והמידע שסטודנט צריך לדעת. "אני משתדלת לכתוב טיפים ומידע חשוב לסטודנטים, כשמידי פעם מפרסמת מדור דרושים מיוחד שמרכז את אופציות התארים המתקדמים בתחום מדעי החיים, ובעצם מספרת שם על מעבדות ספציפיות שמחפשות סטודנטים", מספרת רלי על האתר והבלוג אותם היא מפעילה. "המומחיות שלי זה אמהות באקדמיה" מוסיפה. רלי, שקראה לפוסט הראשון שלה "נעים להכיר, רלי בריל – סטודנטית לנצח", היא דוקטורנטית לביולוגיה באוניברסיטה העברית, אמא לשלושה ילדים ומייסדת ומובילת קהילת "אמהות באקדמיה", שמטרתה לתת מקום ולסייע לכל האמהות הסטודנטיות. "'את עדיין סטודנטית…?' זו שאלה שחוזרת על עצמה בכל פעם שאני מסבירה מה אני עושה בימים אלו. 'כן! אני סטודנטית נצחית' עונה לשואל וממשיכה עם חיוך בדרכי", כתבה בפוסט ההיכרות שלה על חוויותיה האישיות כסטודנטית מזה שנים. בין הבלוגים הקיימים תוכלו למצוא פוסטים על חוויות סטודנטיאליות של סטודנטים שונים, "טיפ לשעת קשב וריכוז ללא ריטלין", "הפרוטוקול המלא לבחירת מנחה לתואר שני או שלישי" ועוד.

"דנדי" פתחה את הבלוג "תכשיטים עם חשיבה חיובית"

הבלוג השני הוא של דניאל בן-שוע "דנדי", מעצבת תכשיטים ואמא לשתי בנות, אשר חלתה בפיברומיאלגיה, מחלת כאב כרוני, לפני כעשר שנים ומאז נאבקת לחיות ולקיים שגרת חיים נורמלית. "את 'תכשיטים עם חשיבה חיובית' הקמתי בסוף 2015 מתוך אמונה ושליחות שהרגשתי שיש לי להפיץ. גם שינוי קטן, פתק קטן, יכול לחולל שינוי גדול. התכשיטים נולדו מתוך רצון לחבר אותך אל הטוב שבך, ולאפשר לעצמך לבחור מחדש מי להיות כל יום. התכשיטים היוו לי תזכורת לטוב ולעוצמה הטמונים בי גם בזמנים קשים. הם הביאו אותי מנקודת שפל עמוקה במיוחד לנקודה בה אני היום: עצמאית, נשואה לזיו ואמא ל-2 בנות מקסימות", מספרת דנדי על הרעיון מאחורי פתיחת העסק. "בבלוג שלי אני מספרת את מה שעובר עלי וגם טיפים מחיי היום יום לחשיבה חיובית", הוסיפה. להלן ציטוט מתוך אחד הפוסטים האחרונים שפרסמה: "רגע לפני שאת אובדת בחושך והמנהרה מתארכת עשי משהו מוזר, משהו שונה, משהו לא שגרתי, פתאום בתוך בכי היסטרי פתחי מוסיקה והתחילי לרקוד. אומנם תחילה זה יהיה מזויף, אך עד מהרה המצב ישתנה. עוד אופציה היא לדמיין סיטואציה הפוכה לגמרי שבה היית הכי טובה שיש, הכי חזקה שיש, הכי במיטבך. המוח שלנו לא מבדיל בין מציאות לדמיון. רוצה הוכחה? עצמי את העיניים, קחי נשימה עמוקה, דמיני לימון, הרגישי את הריח שלו, חושי במרקם של הקליפה שלו ביד, התחילי להרגיש את הטעם שלו כשהוא נוגע לך בשפתיים ונכנס לפה. נכון שיש לך רוק בפה? הרוק נוצר לפירוק הלימון הלא קיים". בבלוג של דנדי תוכלו למצוא גם את הפוסטים הבאים: "7 קבוצות הפייסבוק שיעשו לך את השנה מוגשמת", "החיים על פי 4 המינים", "7 משפטים שכדאי שילוו אתכן בשנה הקרובה" ועוד.

לילי קורל תעזור לכם לעשות סדר בארון

חושבים חיובי? זה הזמן גם להתלבש בהתאם. הסטייליסטית ויועצת התדמית, לילי קורל, שמחה לשתף את כל קוראי האתר שלה, "לילי קורל", בכישרון האסתטי שבורכה בו בבלוג שלה ומסבירה: "בבלוג ניתן למצוא מגוון רחב של כתבות וטיפים בכל מה שקשור למלתחה ולרכישת בגדים מחמיאים, יצירת שילובים ממה שקיים במלתחה ואיך להכניס שיק אישי לכל לוק. אני לא מאמינה במלתחה מלאה עד אפס מקום ולא מאמינה שכל הפריטים שלנו צריכים להיות יקרים. אני דוגלת במספר מועט יחסית של פריטים נכונים שיאפשרו לך מגוון רחב של שילובים במלתחה". לילי, מומחית בתהליכי שינוי לתדמית אישית ועסקית, בעלת הכשרה מבית ספר לסטיילינג אישי ותדמית ומאחוריה ניסיון רב ועשיר בעבודה עם נשים. "הגעתי לתחום הזה כקריירה שניה אחרי שנים שלא מיציתי את הפוטנציאל שבי, וכיום חיה בעוצמה ועוסקת בתחום שהוא אהבה גדולה ותשוקה. ליוויתי מאות נשים בתהליכים אישיים וקבוצתיים, הכרתי אלפי נשים במגוון גילאים ומידות, הנחיתי מספר רב של סדנאות וקורסים והיום אני יודעת להגיד שסטיילינג אישי מתחיל בבגדים ומסתיים בהעצמה, וזה החלק האהוב עלי בעבודה שלי – עד כמה נשים יוצאות מועצמות ועוברות תהליך אישי מדהים", מסרה לילי."אחת הסיבות לכך שאנחנו מבזבזות כסף על בגדים שתקועים אחר כך בארון, היא הסיבה שלא הגדרנו סגנון לבוש. כשלא מגדירים סגנון לבוש יכולים בקלות 'ליפול' לקניות לא מוצלחות. קניות של בגדים שבסופו של דבר נשארים בארון. אם נסכם בכסף את כל מה שקנינו ולא לבשנו או לבשנו מספר פעמים מועט – נגלה שארון שלנו יש הרבה מאוד כסף לא ממומש", כתבה בפוסט האחרון אותו פרסמה בבלוג. בבלוג של לילי תוכלו למצוא גם: "6 מיתוסים על סטיילינג", "איך לעשות שופינג בחו"ל ולחסוך בהוצאות", "איך לשלב צבעים בצורה פשוטה" ועוד רבים אחרים.

ברנדה אזרצקי – אופנה היא אמנות, גם כתיבה

ואם בסטיילינג עסקינן, הכירו את בלוג האופנה "Brend New by Brenda Azeretzky" של ברנדה אזרצקי המנוהל באתר האופנה "פאשנגה". ברנדה, בת ה-25 , עלתה ארצה בגיל 5 מארגנטינה וכבר מגיל 7 כותבת. "בבלוג האופנה שלי תוכלו לקרוא על חדשות האופנה, טיפוח ויופי, טרנדים, לייפסטייל ומדרכים שונים", מספרת ברנדה. "אופנה היא אמנות, גם כתיבה, אז ברגע שמשלבים אותן יחד, מקבלים יצירה מדהימה. מהרגע הראשון שאני זוכרת את עצמי, ישבתי עם דף ועט, עוד לפני עידן המקלדת, שגרמה לכתיבה להפוך לתקתוק נפלא, לרעש הנעים שלי. גם את ענייני הסטייל והטיפוח אני זוכרת מגיל צעיר, ההליכה הזו אחרי טרנדים שהם רק שלי וההתעלמות המוחלטת מדעות הסביבה", כתבה באחד הפוסטים שפרסמה. בין היתר תוכלו למצוא בבלוג האופנה והלייפסטייל שלה גם: "איך לעשות לק ג'ל בעצמך", "מיומנה של בחורה בדיאטה", "חוקי הסטורי" ועוד. לברנדה בלוג מצליח נוסף באתר הבלוגים "מה וזה", שם כותבת על כל מהווי נפשה. "בא לי שתהיה האחרון, בלילות נלך לישון יחד, מבטיחה להתרגל ולהירדם באיזשהו שלב, ובבוקר לא אכעס שאתה עדיין כאן. וגם אם כן, גם אם יהיו רגעים קשים, אתה תדע שאני שווה את זה ותישאר, אתה תראה מעבר לרקמת הצלקות ותרצה לחכות שהם יגלידו, כי אין לך ברירה, כי גם אתה רוצה שאני אהיה האחרונה שלך", כתבה באחד הפוסטים המרגשים והכנים שלה. בנוסף לפוסטים השונים, אתר הבלוגים "מה וזה" מקיים שיתופי פעולה רבים עם הבלוגרים, אחד משיתופי הפעולה הפורים היו עם ברנדה שהוליד את הסרטון "דברים שכל אשדודי יודע", בו צפו מעל 25 אלף אנשים והכתיר את ברנדה כשגרירה של ממש ומזוהה עם אשדוד.

אורטל אדרי מציגה – בלוג מתכוני בוטיק בשיק צרפתי

ונסיים עם קינוח של בלוג: "בלוג מתכוני בוטיק בשיק צרפתי" של אורטל אדרי באתר הנושא את שמה "אורטל אדרי בוטיק". אורטל, בת 30, גרושה, אמא לשלושה בנים על הספקטרום האוטיסטי, הגיעה לאפייה כשהבן הראשון שלה אובחן לפני כשבע שנים. "עזבתי עבודה יציבה כדי לטפל בילד באינטנסיביות שנדרשה ממני. תוך כדי טיפולים בלילות הייתי אופה, מסמנת לעצמי מטרות קטנות ומתמלאת מהסיפוק בלשמח אנשים", סיפרה אורטל בהתרגשות. "את הבלוג פתחתי לפני שנה מתוך מקום של לתת קצת לעולם בחזרה ולהנגיש את הפטיסרי, שנחשב לכל כך מסובך לאנשים ללא ניסיון בכלל. בבלוג אני מראה שיטות עבודה קלות, מגלה את כל הסודות שרכשתי מאמנים נחשבים בחו"ל, משתפת טריקים שפיתחתי במהלך השנים ושוברת מלא מיתוסים מעולם האפייה. בין המתכונים השונים תמצאו: מתכון לוופל בלגי, טארטאלט אלפחורס, בריוש שמרים שוקולד וגבינה ועוד.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך