אחרי ההכחשה, תגיע ההתפכחות / שי לשבת

יש משהו מדאיג מאוד מאוד בהתנהלות של הלן גלבר אני לא מדבר על שורת העבירות הפליליות שהיא חתומה עליהן בחודשים האחרונים. את זה ראינו בעבר מפוליטיקאים מושחתים, ולמרבה הצער נראה גם בעתיד במגרש הפוליטי. אותי מדאיגה יותר קבלת ההחלטות של מי שהתיימרה להוביל את העיר החמישית בגודלה בישראל.
קבלן גדול מאשדוד ובעל קרקעות בעיר מככבים ב"פרשת הלן גלבר"

חוסר המחשבה בשיחות שניהלה עם אנשי עסקים, תוך כדי שהיא מכניסה אותם ואת עצמה למלכוד ממנו אי אפשר לצאת בדרכים ישרות, אלא הדרך בה בחרה הובילה לכיוון אחד – עקלקלה ומסוכנת לכולם, ובעיקר לתושבי אשדוד. הזחיחות והיוהרה שגרמו לה להעמיק את הבור שכרתה לעצמה, ובכל יום עשתה לעצמה נזק גדול יותר ויותר, עד שירדה ביגון שאולה ואיבדה כל זכות מוסרית להציג את עצמה כנבחרת ציבור ראויה.

זהו ללא ספק סוף עצוב לקריירה פוליטית שיכלה להיות שונה לגמרי, כי בכל זאת להלן יש יסודות טובים, יש לא מעט תכונות חיוביות, והיא גם יודעת להתחבר לעמך אשדוד בצורה שלא רבים יכולים. אבל כל הסופרלטיבים האלה מתחוורים, מתאדים ונעלמים לחלוטין מול שורת העבירות והמעשים החמורים והבלתי מוסריים עליהם הלן חתומה, תוך כדי שהיא דורסת כל חלקה טובה של הגינות, יושרה והתנהלות ראויה של מנהיג פוליטי. אלה עבירות מהן אין דרך חזרה, אי אפשר לחשב מסלול מחדש ואין אפשרות לבקש קורס נהיגה מונעת… מדובר בתאונת "טוטאל-לוס", לאחר חציית רמזור באור אדום במהירות של 160 קמ"ש. ממצבים כאלה אין אף פוליטיקאי שיצא בשלום בעבר, וברור שגם לא ניתן להיחלץ מזה במציאות של ישראל 2018, בה יש כלים הרבה יותר גדולים להילחם בשחיתות פוליטית.

היום כל פוליטיקאי צריך להתעורר בבוקר ולשנן לעצמו מנטרה קבועה – אני מתועד כאילו אני נמצא ב"אח הגדול"… אי אפשר לגנוב סוסים עם איש גם אם האורווה פתוחה לרווחה. אי אפשר לסמוך גם על האנשים הכי נאמנים עליך, והיכולת לתעד אותך מצד רשויות החוק וגם מצד אזרחים ערניים, היא קלה שבקלות. כל אלה אמורים להפוך את נבחרי הציבור זהירים יותר, ערניים יותר ובעיקר שקולים יותר. פרקליט המדינה שי ניצן אמר לא מכבר בעניין השחיתות ברשויות המקומיות: "ברור שרוב אנשי הרשויות הם אנשים טובים, אבל לפעמים יש שסוטים מהישר, ותפקידנו הוא לחשוף כל מי שאינו מתנהל בדרך החוקית והראויה".

אין אירוניה גדולה מזו שהלן גלבר, שזכתה לתואר "מלכת ההקלטות", הוקלטה במשך חודשים ארוכים כשהיא עוברת על החוק… גלבר גם טענה לא מכבר שעבריין מוכר, החבר בארגון פשיעה, ישב בביתה והעביר לה מסרים מאיימים, טענה שמרחו לה דם על דלת הבית, טענה שההקלטות בהן היא מככבת (שחלקן הקטן נחשף לציבור וחלק ייחשפו בימים ובשבועות הקרובים), הן הקלטות ערוכות ומבושלות. אני קורא לגברת גלבר, שמכירה היטב את הדרך למשרדי להב 433, להגיש תלונה על הטענות החמורות הללו. מן הראוי שאישה שומרת חוק, תדרוש את התערבות המשטרה באיומים שקיבלה ובהקלטות המגמתיות, כפי שהיא טוענת. ניתן למשטרה להחליט מה נכון ומה לא…

ליבי, ליבי על הלן גלבר. היא עדיין בשלב ההכחשה, לא מוכנה לפקוח עיניים ולראות את התמונה הקודרת מולה היא ניצבת. אבל ביום שתתעשת מול העובדות והראיות שכולנו רואים גם ממרחקים, היא תבין שהגיע העת לחזור הביתה ולתכנן כיצד היא יוצאת לקרב חייה במישור הפלילי-משפטי. פוליטיקה היא כבר לא חלק מהמשוואה הזו.

שבת שלום!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך