על רקע ההסלמה: אוניית משט מעזה נגררה לבסיס באשדוד

בצל המתיחות בדרום הארץ וירי הרקטות שהולך וגובר על הערים הסמוכות, יצא אמש משט מחאה מעזה לקפריסין, חיל הים פעל מול המשט וגרר אותו לעבר נמל אשדוד

חיל הים עצר אתמול משט מחאה שיצא מרצועת עזה בדרכו לנמל לימסול בקפריסין. חמאס מנע מחלק מסירות המשט להמשיך לעבר אזור החריגה לתנועה ימית מנמל עזה, ורק אחת מהסירות התקדמה. מארגני המשט ציינו כי המטרה הייתה לנסות לשבור את הסגר הימי על הרצועה. התאריך נקבע בסמוך ליום השנה השמיני למשט המרמרה שיצוין מחר.

מצה"ל נמסר כי הכוחות עצרו את הספינה שהפרה את הסגר הימי, כשעליה 17 מפליגים. העצירה בוצעה ללא אירועים מיוחדים. לאחר בידוק וסריקה של הסירה והמפליגים על ידי הכוחות, הספינה תיגרר לבסיס חיל הים באשדוד. בצה"ל אמרו כי "אם יהיה צורך, הועמדו כוחות רפואה לטיפול בחולים או נכים שהיו על הסיפון. בהמשך ולאחר המשך בירור יושבו הפלסטינים לעזה.

"חמאס, שעומד מאחורי ניסיון הפרת הסגר הימי, מנסה להציג מצג ציני שבסופו של יום יכול ויפגע באזרחי עזה ובסיוע המוכנס לרצועת עזה על ידי ישראל ומדינות נוספות בעולם", אמרו בדובר צה"ל. "הסגר הימי הוא סגר ביטחוני הכרחי וחוקי שהוכר שוב ושוב על ידי העולם והאו"ם, לשמירה על ביטחון מדינת ישראל וגבולותיה הימיים, המגן מפני טרור והברחת אמצעי לחימה. צה"ל ימשיך לאכוף אותו ולהגן על גבולותיה הימיים של מדינת ישראל ועל אזרחיה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך