רקטות פגעו בישובים בדרום הלילה. החמאס רוצה הפסקת אש

החמאס טוען כי בתיווך מצרים הושגה הפסקת אש, אבל ירה הלילה על ישובים. רקטה נפלה בנתיבות ועל בית במועצה האזורית אשכול. ישראל מנגד הודיעה כי תמשיך לפעול "באופן עוצמתי וחד" וצה"ל תקף יעדי חמאס. שני הצדדים לא רוצים כרגע להביא להסלמה, אבל הכל ייתכן. השר כץ: "אנחנו הכי קרובים למצב שהיה ערב מבצע צוק איתן". באשדוד ממשיכים לעקוב אחר ההתפתחויות ונמצאים בקשר עם גורמי הביטחון.

ישראל וחמאס לא רוצים להסלים את המצב הביטחוני ולהיגרר למלחמה, אבל הכל פתוח. זה המצב כרגע בעקבות האירועים הלילה ולפנות בוקר בדרום. בישראל החליטו להגיב ביד קשה ולא לאפשר לחמאס לירות על ישובים ואז לקבל החלטה על הפסקת אש. צה"ל הגיב בצורה קשה מאוד, שמזכירה את המצב לפני "צוק איתן".

הלילה ולפנות בוקר, ירו חמאס מעזה מטח רקטות על ישראל. שתיים מהן נפלו על ישובים. אחד בנתיבות ואחד על בית במועצה האזורית אשכול. חמאס פנה לתיווך מצרים, אבל ממשיך כאמור לירות. בצה"ל אמרו: "מדובר בגל תקיפות נוסף נגד מטרות טרור של חמאס הנושא באחריות לכל המתרחש ברצועת עזה וממנה ובתוך כך לתקיפות החמורות נגד אזרחי ישראל. בצה"ל רואים בחומרה את פעילות הטרור של חמאס וימשיכו לפעול נגדה באופן עוצמתי וחד. צה"ל ערוך למגוון תרחישים ונחוש לפעול נגד פעילי הטרור וימשיך לבצע את משימתו להגן על אזרחי ישראל".

צילום: פלאש 90.

חיל האוויר תקף באמצעות מטוסי קרב, מסוקי קרב וכלי טיס נוספים כ-25 יעדי טרור של חמאס בעזה, החל מסביבות השעה 23:30 בלילה. בצה"ל מסרו כי בין המטרות – מחסני רחפנים המיועדים לטרור, מחרטה לייצור רקטות ומנועי רקטות, אמצעי לחימה ימי מתקדם, מתחמים צבאיים, מחנות אימונים ואתרים לייצור אמצעי לחימה. כל זאת, לאחר שאתמול תקף חיל האוויר כ-40 מטרות ברצועה

השר חיים כץ אמר בעניין בכלי התקשורת: "אנחנו הכי קרובים כרגע למצב של מלחמה, מאז צוק איתן. אין לנו רצון להגיע למלחמה, אבל זה תלוי בחמאס. לא ניתן להם לפגוע בישובים בחמאס".

אמש כבר דווח בכלי תקשורת ערביים על הפסקת אש שהושגה בתיווך מצרים.  אבל כאמור במהלך הלילה ולפנות בוקר נרשמו אזעקות גם אחר חצות וגם בשתיים לפנות בוקר. החאמס יצא אח"כ בהודעה: "אחרי שהצלחנו למנוע את שינוי כללי המשחק שישראל ניסתה לכפות בנוגע להיתקלות מזוינת, התערבו כמה מתווכים בין הצדדים והושגו הבנות לשיבה למצב של הפסקת אש ברצועת עזה. הפלגים הפלסטינים יהיו מחויבים להפסקת האש בהתאם לזה שישראל תהיה מחויבת".

באשדוד ממשיכים לעקוב אחר ההתפתחויות ונמצאים בקשר עם גורמי הביטחון. אם חמאס יתחיל לירות רקטות בטווח בינוני וארוך, יינתנו לתושבים הוראות מדויקות. כרגע המצב אינו כזה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך