יום הבליינד דיי בפעם השמינית

ה-Blind Day הוא יום המודעות וההזדהות עם אנשים עם עיוורון ולקויות ראייה בישראל. הוא מתקיים מדי שנה בתאריך הסמלי 6/6, ובשנת 2018 תהיה זו השנה השמינית לקיום הבליינד דיי בישראל. אשדוד, בליווי וארגון של מרכז מרש"ל, נוטל חלק בפעילות ומקיים כמה אירועים לאנשים עם לקויות ראייה ולציבור הכללי.
יום הבליינד דיי בפעם השמינית

6/6 היא ההגדרה הרפואית לראייה תקינה, דווקא ביום זה החברה הישראלית מוזמנת לתת מבט קרוב יותר על קהילת האנשים עם עיוורון ולקויות ראייה. את היום הזה מוביל המרכז לעיוור בישראל, המייצג את נושאי תעודת העיוור ומהווה ארגון גג של הארגונים הפועלים למענם. "יום הבליינד דיי נועד ליצור הזדהות והבנה בין הציבור הרחב לאנשים עם עיוורון ולקויות ראייה ביחס לצרכיהם וליכולותיהם, ולהקטין דעות קדומות כלפי אנשים עם עיוורון ולקויות ראיה" אומרים המארגנים ומציינים כי "לא מדובר ביום התרמה".

מטרת הבליינד דיי שזוכה לחשיפה תקשורתית רחבה, אליה מתווספת פעילות רשת בניו מדיה, להפנות את תשומת הלב הציבורית לפערים הקיימים בין אנשים עם עיוורון לבין שאר האוכלוסייה, ולשים את הדגש על הפרכת דעות קדומות ומיגור הבורות. לא ממקום מחנך או ביקורתי, אלא בגישה מקרבת ותחת הסלוגן: תעצמו את העיניים, ותראו! כן מובטח כי בבליינד דיי הציבור הרחב יוכל להתנסות בחוויות יומיומיות של אנשים עם עיוורון ולקויות ראיה ו"באמצעות ההכרה וההזדהות, נקדם בחברה הישראלית גישה פתוחה, נגישה ומכבדת כלפי אנשים עם עיוורון ולקויות ראיה". כך, כמידי שנה, הציבור, מקבלי החלטות ומובילי דעת קהל, מוזמנים לקחת חלק בשינוי החברתי החשוב הזה ולהשתתף באירועים ובפעילויות היום המיוחד.

אירועי הבליינד דיי יתקיימו השנה בין התאריכים 3.6.18 – 9.6.18. כנסת ישראל תקיים יום דיונים מיוחד לציון היום, בו יידונו במליאת הכנסת ובוועדות השונות נושאים חשובים הנוגעים לקהילה, חלקם בחשיכה מוחלטת. ברחבי הארץ יתקיימו פעילויות מיוחדות המיועדות לציבור הרחב כגון: בניין עיריית תל אביב יואר במספרים 6/6, בהופעות שיתקיימו ברחבי הארץ יבוצע שיר אחד בחשיכה מוחלטת, תיאטראות יחשיכו את הסצינה הראשונה בכל מופע, מוזיאונים יציעו סיורים בחוויה כלל חושית, ושלל מסעדות יציעו הנחה משמעותית למי שיסעד בכיסוי עיניים. האירוע המרכזי יתקיים בכיכר הבימה בת"א ויאפשר לאנשים לראות את חלומותיהם של ילדים עם עיוורון ולקויות ראיה, דרך העיניים שלהם, ולחוות בעצמם לקויות ראייה מסוגים שונים.

גם אשדוד תקיים אירועים ופעילויות במסגרת אירועי ה"Blind Day" ושבוע ההזדהות עם ציבור העיוורים ולקויי הראיה בישראל, אותם ילווה המרש"ל (מרכז רב שירותים לעיוורים ולקויי ראייה) כדלקמן:

1. בתאריך 3/6 (16:00-19:00) – פעילות חשיפה והסברה של ילדי תגי"ל מרש"ל לחניכי תנועת הצופים שבט "הנחל" בעיר. ילדי מרש"ל יסבירו על לקות הראיה וההתמודדות היום-יומית, יערכו התנסויות חווייתיות על שימוש באביזרי עזר ללקויי ראיה ועיוורים ויכינו ארוחת ערב משותפת עם משקפי סימולציה. כמו כן, חניכי

ומדריכי הצופים יעבירו פעילות לילדי תגי"ל מרש"ל בנושא צופיות. האירוע יתקיים בפארק בשיתוף מורות תומכות ממתי"א המפעילות יחד עם צוות מרש"ל את פעילות תגי"ל במהלך השנה.

אגב: כהקדמה למפגש זה תתקיים בתאריך 29.5.18 במסגרת פעילות תנועת הצופים, פעילות הסברה לחניכי ומדריכי השבט ע"י מורה שיקומית, על מהו תהליך של הדרכה שיקומית לאדם עם עיוורון.

2. בתאריך 3/6 (8:30-13:30) – מרכז תעסוקתי לעיוורים וכבדי ראיה "בית מינה" ישתתף ביום שיא במכללת סמינר הקיבוצים. ביום זה, יוקם דוכן מכירה של מוצרים שנארזים ע"י עיוורים וכבדי ראיה בבית מינה.

3. בתאריך 5/6 (שעה 16:30) – יום העלאת מודעות לעיוורים וכבדי ראיה במרכז מרש"ל. יפתחו את הערב חברי מקהלת מרש"ל ויופיעו במחרוזת שירים, בניהולו המוזיקלי של יובב שליט. בהמשך, תתקיים הצגה של קבוצת התיאטרון הקהילתי של מרש"ל- אנשים בוגרים עם עיוורון ולקות ראיה, בבימויה של נטע נדב. ההצגה חושפת סיפורים וחוויות שעוברים אנשים עם עיוורון ולקות ראיה במערכות יחסים שונות: מול המשפחה, עם חברים, מול רופאים ומטפלים וכן בזוגיות ואהבה. ההצגה נוצרה מתוך תהליך אישי ויצירתי של קבוצת השחקנים והיא מציגה דילמות אישיות ואנושיות שהקהל הרואה לא תמיד מכיר, אך עם כל האתגרים והכאב שחווים לקויי הראיה והעיוורים, הם פוקחים את עינינו, חיים את חייהם ולוקחים החלטות לצד העיוורון, בהתחשב במערכות היחסים השונות.

4. בתאריך 5/6 – פעילות חשיפה והסברה במרכז תעסוקתי לעיוורים וכבדי ראיה "בית מינה". במסגרת הפעילות, אדם עיוור יספר את סיפורו האישי לילדי כיתות ה' מבי"ס "חופית" בעיר, יחשוף אותם ליכולותיהם וכוחותיהם של אנשים עם לקויות ראיה ועיוורון, וכן להתמודדויות היום-יומיות הקיימות.

5. בתאריך 6/6 (שעה 11:00) – יתקיים סרט מונגש לעיוורים וכבדי ראיה "לעבור את הקיר" בקולנוע "גלובוס מקס" באשדוד (עלות כרטיס: 5 ₪ בלבד! בהרשמה מראש במזכירות מרש"ל 08-8534647. הסרט הינו בהפקת הספרייה המרכזית לעיוורים, שילוב של תיאור קולי למראות הוויזואליים ללא הפרעה לפסקול המקורי.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך