קבלן גדול מאשדוד ובעל קרקעות בעיר מככבים ב"פרשת הלן גלבר"

פרשת הלן גלבר מסתעפת ומתעצמת – מסתבר שאיש עסקים המחזיק בכמה קרקעות באשדוד, וכן קבלן מקומי גדול, ניהלו קשר רציף עם גלבר, ולפחות בשני מקרים שונים הפוליטיקאית האשדודית ביקשה הלוואות אסורות על פי חוק, בהיקף של מיליוני שקלים, מאותם יזמים בעלי הון
קבלן גדול מאשדוד ובעל קרקעות בעיר מככבים ב"פרשת הלן גלבר"

מאות ההקלטות והמסמכים שנאספו ב"פרשת הלן גלבר" כוללים חומרים פליליים חמורים מאוד, ואחד המרכזיים שביניהם הוא הקשר האסור, הבלתי חוקי והבלתי מוסרי שניהלה גלבר עם יזמים וקבלנים מקומיים. מתוקף תפקידה כחברת מועצת עיר וכחברת וועדת בניין ערים, גלבר השתתפה בוועדות בניין עיר שדנו בנושאים הקשורים ישירות לפרויקטים של אנשי העסקים איתם ניהלה קשרים, כולל ניסיונות לתווך עסקית בין אנשי העסקים וזאת לצד בקשות למימון מערכת הבחירות שלה.

אל תתנו לתגובה המביכה של גלבר להסיט אתכם מהמציאות המרה מבחינתה – לא רק חוקר פרטי, שלטענתה התחזה והטעה אותה כאיש עסקים, ובהמשך דרשה ממנו מיליוני שקלים כהלוואה ובתמורה היא תקדם את ענייניו בעיר, מככב בפרשה הזו. יש לפחות עוד שני מקרים שונים שגלבר התקרבה לאיש עסקים בעל קרקעות באשדוד, וכן לקבלן מקומי גדול, וניהלה איתם שיחות ארוכות ומפורטות שלא ניתן להכחיש את קיומן.

גלבר ביקשה הלוואה של מיליוני שקלים כדי לממן את קמפיין הבחירות שלה, שלטענתה יחצה את קו ה-3 מיליון שקלים, ובתמורה היא תקדם את האינטרסים הכלכליים שלהם באשדוד. אין כאן מקום לפרשנות אחרת – מדובר בעבירת שוחד שדינה 7 שנות מאסר. מערכת המשפט במדינת ישראל קבעה כי דין בקשת שוחד אינו שונה מדין קבלת שוחד. יש הרבה מאוד מקרים שבית המשפט הרשיע אנשי ציבור ש"רק" ביקשו שוחד ולא זכו לקבל מעטפות מפוצצות בכסף. בעקבות המלחמה העיקשת שמנהלת המדינה נגד אנשי ציבור מושחתים, יש רגישות גבוהה מאוד לעבירות שכאלה, ואנשי ציבור נשלחו מאחורי סורג ובריח על אמירות פחות חמורות בהרבה, מאלה של גלבר.

גלבר הרגישה מאוד בנוח לדבר בצורה גלויה וברורה עם אנשי העסקים, הבקשות שלה מאוד חד משמעיות והיא לא עשתה זאת דרך מתווכים או קודים סודיים, אלא בשיחות טלפון, במפגשים פנים מול פנים ובהעברת הבקשה במייל, עם פרטי החשבון שלה לשם הכסף היה אמור לעבור.

אחד מאנשי העסקים בפרשה זו מוכר מאוד באשדוד, ויש לו קרקעות במקומות אסטרטגיים בעיר. הקשר ביניהם הלך והתהדק וגלבר רצתה לרצות אותו במספר מקרים, בהם הוציאה בדרך לא חוקית מסמכים מעיריית אשדוד, הקשורים לפרויקטים נדלניים בעיר, והעבירה אותם אליו. היא עשתה זאת ללא תחכום וללא מחשבה, תוך כדי שהיא מבצעת עבירה פלילית של מרמה והפרת אמונים. חברת מועצה, לה יש נגישות לכל מסמך ולכל משרד בבניין עיריית אשדוד, מתפקדת כעושה דבריהם של אנשי עסקים, וכאחרונת העבריינים, מוציאה מסמכים בעלי משמעות רבה מבחינה כספית ומעבירה אותם בלי היסוס, כדי לנסות ולקדם את קבלת המיליונים מאנשי העסקים.

האזינו להקלטה:

גלבר שיקרה בתגובתה ההיסטרית גם בעניין זה. לטענתה, ניתן לבקש הלוואה מאיש עסקים בריבית של 4% כפי שהחוק מתיר. מבדיקה שערכנו מול גורם בכיר במשרד הפנים, עולה כי שוב גלבר מטעה ומשקרת את הציבור. אכן ניתן לקבל הלוואה לצורך מימון הבחירות, אולם חל איסור ברור ומוחלט לקבל הלוואה מאיש עסקים או בעל עניין עסקי. החוק בעניין הזה אינו מותיר מקום לפרשנות – הלוואה שמתקבלת מבעל עניין, כפי שהלן ביקשה מספר פעמים מאנשי עסקים מאשדוד שיש להם אינטרסים כלכליים ברורים בנושאי הנדל"ן בעיר, היא אסורה ומהווה סוג של קבלת שוחד.

אותו גורם במשרד הפנים אמר לאתר "אשדוד אונליין": "דמיין בנפשך שאותה מועמדת לראשות העיר, לוקחת הלוואה של 3 מיליון שקל מאיש עסקים בעל אינטרסים בתחום הבנייה באשדוד. לאחר הבחירות היא יכלה להחזיר רק מיליון שקל, ואין ביכולתה לגייס את 2 מיליון השקלים הנותרים. יש כאן פתח מסוכן מאוד לביצוע עבירות פליליות חמורות, כדי לסיים את תשלום ההלוואה. מי שמנסה לצייר תמונה שמדובר במהלך חוקי, כנראה חושב שתושבי אשדוד אינם מספיק חכמים וניתן להתל בהם".

זאת ועוד, באחת ההקלטות שייחשפו בקרוב, גלבר מבקשת מאחד מאנשי העסקים לא להעביר לה כסף בצורה ישירה, אלא לשלם לאסטרטג שמוביל את קמפיין הבחירות שלה, בצורה ישירה! מדובר במשרד פרסום ויחסי ציבור גדול מאוד בתל אביב, שעל פי ההערכה גובה מגלבר מאות אלפי שקלים עבור קמפיין "גברתי ראש העיר…". גם כאן מדובר בעבירה פלילית חמורה, וכמעט שאין מקרה דומה בשנים האחרונות שנחשף בעניין הזה, מאחר וכל המועמדים מגלים זהירות גדולה ולא עוקפים את חוק מימון הבחירות, כפי שגלבר ניסתה לעשות בצורה חובבנית ופלילית.

על פי הערכות, חקירה משטרתית של יחידת להב 433 צפויה לצאת לדרך ממש בימים אלה, וחומרים רבים הועברו בעניין. כמו כן מספר תושבי אשדוד, שאין להם זיקה פוליטית, מתכוונים להגיש תלונות במשטרת אשדוד נגד גלבר, בעקבות הפרסומים הקשים נגדה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך