מדינת ישראל החליטה: 4,280 יחידות דיור במע"ר דרום

במסגרת מדיניות ברורה של שר האוצר משה כחלון, להגדיל את מספר יחידות הדיור בכל פרויקט בנייה בארץ, רשות מקרקעי ישראל הגדילה בעוד אלף יחידות דיור את הבנייה במע"ר דרום, שחלקם הגדול יהיו מיועדים לזוגות צעירים
מדינת ישראל החליטה: 4,280 יחידות דיור במע"ר דרום

עוד בשורה טובה מאוד לזוגות הצעירים באשדוד – מדינת ישראל, באמצעות מינהל מקרקעי ישראל, קיבלה החלטה להגדיל באלף יחידות דיור את היקף הבנייה במע"ר דרום, כאשר רוב ההגדלה החדשה תהיה מיועדת לדירות לזוגות צעירים במחירים אטרקטיביים. מדובר בפרויקט מורכב שעבר גלגולים רבים ובסופו של תהליך המדינה היא זו שהחליטה להכתיב את ההגדלה האמורה, מתוך ראייה רוחבית שאשדוד חייבת "להעמיס" כמה שיותר יחידות בכל פרויקט בנייה שיוצא לדרך. ההחלטה הזו מתממשת בכל עיר בארץ, והמדיניות היא ברורה – להגדיל את מספר היחידות ככל הניתן.

כך או אחרת, הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בדרום צפויה לדון בתחילת חודש יולי בבקשת רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) להפקיד את התכנית העדכנית של מע"ר דרום באשדוד. על פי התכנית העדכנית מספר היחידות במע"ר דרום יעמוד על 4,280, מתוכן 635 יחידות דיור קטנות שכאמור יהיו מיועדות לזוגות צעירים. חשוב להדגיש כי זוהי יוזמה של המדינה. להזכירכם, בעבר הבעלים הפרטיים של הקרקע הגישו תוכנית ל-3,800 יחידות דיור בלבד, וכעת המדינה מבקשת להגדיל את התוכנית.

גם שטחם של מבני הציבור יגדל מ-85,542 מטר מרובע ל-122,561 מ"ר. בנוסף מצוין שבמע"ר דרום ייבנו בית ספר יסודי, בית ספר על-יסודי וגם ישיבה תיכונית. התכנית כוללת גם הגבהת מבנים והרחבת שטח ציבורי פתוח (שצ"פ) עם חניון ציבורי תת-קרקעי. בדברי ההסבר לתכנית נכתב כי "במרכזו של המתחם מתוכננת ליבת הרובע הכוללת שטחים ציבוריים פתוחים גדולים של כ-17 דונם עם פיתוח עשיר לטובת פעילויות פנאי של התושבים ושטחי חינוך, תרבות ומסחר".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך