"פרשת הלן גלבר" – זה רק קצה הקרחון!

במערכת אתר החדשות "אשדוד אונליין" יש עשרות הקלטות של חברת המועצה הלן גלבר, שכל אחת מהן היא "פצצת אטום" ברמת החומרים העסיסיים והעבירות הפליליות של מי שמתיימרת להיות ה"לוחמת בשחיתות". תושבי אשדוד יהיו בהלם ממה שהם הולכים לשמוע
"פרשת הלן גלבר" - זה רק קצה הקרחון!

"פרשת הלן גלבר" רק התחילה, והיא תלווה את תושבי אשדוד בשבועות הקרובים. הפצצה שהטיל עיתון "ידיעות אחרונות" ביום שישי, וההקלטה של גלבר שנחשפה באתר החדשות המוביל במדינה YNET, הם אומנם חומרים מדהימים וחמורים בכל קנה מידה, אבל אנחנו יכולים להתחייב שזה רק קצה קצהו של הקרחון. "פרשת הלן גלבר" היא הרבה יותר גדולה, הרבה יותר חמורה והרבה יוצר עוצמתית. במערכת "אשדוד אונליין" יש עשרות הקלטות מדהימות, עם "פנינים" של ממש מפיה של גלבר, בכל כך הרבה כיוונים וכל כך הרבה עבירות פליליות, שממש קשה לעקוב אחר הקצב… מדבריה של גלבר בהקלטות ניתן ללמוד על קשריה עם אנשי עסקים מקומיים, חברי מועצה מהקואליציה ואנשי תקשורת מקומיים וארציים. להערכתנו מדובר באינספור עבירות פליליות במצטבר, אין כמעט שיחה אחת שגלבר תועדה והיא "נקייה".

עבירה פלילית רודפת עבירה
פעם זו הלוואה בהיקף של מיליוני שקלים שגלבר ביקשה מכמה אנשי עסקים, פעם זה קשר של "הון-שלטון-עיתון"… בקיצור, יש הרבה טוויסטים בעלילת המתח הזו ואנו לא יכולים לחשוף הכל בכתבה אחת… עבירה פלילית רודפת עבירה, אמירות חמורות רודפות אמירות. אין בושה ואין גבולות להלן גלבר. היא עושה הכל, כולל הכל, כדי לנצח בבחירות הקרובות, מוכרת את התושבים שמשלמים כסף לדיונים משפטיים (קיבלתם עוד ספוילר!), מוכרת את החברים הקרובים ועושה מה שהיא רוצה בבניין עיריית אשדוד, תוך כדי שהיא מוציאה מסמכים כדי להראות לאנשי העסקים שהיא שולטת בכל.

השאלה היא לא האם הלן גלבר תתמודד בבחירות הקרובות, זו שאלה מביכה וחסרת משמעות. ברור להלן ולמי שנחשף להקלטות, שגלבר לא רק שלא יכולה להתמודד, היא צריכה לגייס מיליוני שקלים כדי להעמיד סוללת עורכי דין, מאחר והיא תתמודד מול עבירות חמורות, אחת מהן היא עבירה של 7 שנות מאסר בפועל. חקירה משטרתית תהיה גם תהיה, החומרים כבר מגובשים וברורים והציבור ייחשף אליהם רק כאן באופן בלעדי באתר "אשדוד אונליין".

כך או אחרת, בכל הארץ דיברו בסוף השבוע האחרון על "פרשת הלן גלבר" ובקשת השוחד שלה מאיש עסקים בהיקף של מיליוני שקלים. דיברו על זה ברמה הארצית, ובעיקר בעיר הנמל. בבתי הכנסת, בשיחות סלון, במקומות הבילוי, בחופי הרחצה ובכל מקום הומה אדם אחר, עסקו בפרשת גלבר ודיברו על הפגיעה התדמיתית שהיא גרמה לעיר.

פרשת הלן גלבר
תמצית הפרק הראשון בפרשה הסבוכה: גלבר, שהיא חברת הוועדה לתכנון ובנייה בעיריית אשדוד ואמורה להישמר ממצבים של ניגוד עניינים, נפגשה עם איש עסקים בשם ולדימיר שביקש להשקיע באשדוד, וביקשה ממנו לסייע לה במימון קמפיין הבחירות שלה. בתמורה, לכאורה, היא הציעה לו סיוע בפרויקטים של בנייה בעיר לאחר בחירתה. מדובר בעבירות של שוחד, מרמה, הפרת אמונים, חוק מימון בחירות, שימוש לרעה בסמכות ועוד. גלבר תועדה במשך חודשים ארוכים בהקלטות ואיסוף מסמכים הקשורים לפרשה זו, וכל החומרים המפלילים הועברו ליחידת העילית של משטרת ישראל, להב 433.

ההקלטות שנחשפו בידיעות אחרונות

כדי להבין עד כמה מדובר בבקשה חמורה, לא צריך ללכת רחוק מידי. ח"כ דוד ביטן, מתמודד עם חקירה קשה ביותר לאחר שביקש (וקיבל) הלוואה מאיש עסקים. גלבר ביקשה כמה הלוואות מכמה אנשי עסקים בהיקף של מיליוני שקלים. החוק הפלילי בישראל אומר בצורה ברורה – בקשת שוחד דינה כקבלת שוחד. במילים אחרות, מדובר בעבירה של עד 7 שנות מאסר בפועל. גלבר כאמור ביקשה כמה הלוואות ועשתה זאת בצורה חמורה – תנו לי כסף לקמפיין בחירות, אני אקדם את העסקים שלכם ואפתח לכם דלת קדמית לעולם הנדל"ן באשדוד.

משפטן בכיר: "אני לא מכיר הרבה פוליטיקאים שעשו מהלכים חמורים כאלה"
אחד המשפטנים הבכירים בארץ, שעבר על החומרים בפרשת גלבר, אמר לאתר "אשדוד אונליין": "יש עבירות בהן יש ספקות בנוגע לעוצמת הראיות, בעיקר סביב נושאים מורכבים כמו בקשת שוחד, מרמה והפרת אמונים. בתיק הזה של גברת גלבר, כל החומרים גלויים ופרוסים בפני החוקרים. יש כאן בקשה לשוחד מבלי לגמגם ומבלי למצמץ, כאשר גלבר מוסיפה חטא על פשע ומוציאה מעיריית אשדוד מסמכים סביב פרויקטים נדלניים באשדוד, כשהיא מנצלת את הדלת הפתוחה שיש לה כחברת מועצה, ומעבירה אותם לאיש העסקים. מעבר לכך, יש עוד עבירות רבות שייחשפו בקרוב. אני לא מכיר הרבה פוליטיקאים שעשו מהלכים חמורים כאלה, בצורה כל כך גלויה ושקופה".

על הטענות של מספר גורמים במערכת הפוליטית כי גלבר תנסה לנצל את קשריה בלהב 433, כדי להיחלץ מחקירה, אמר אותו משפטן: "מדובר בקשקוש מוחלט. מדובר ביחידת העילית של משטרת ישראל, וגם אם הלן סייעה להם בכמה וכמה חומרים שהעבירה להם בעבר, אין קשר בין הדברים. ראש ממשלה, נשיא מדינה, שרים וחברי כנסת נכנסו לכלא על עבירות שביצעו, ולא קיבלו שום הנחה, אז ברור שאין אף אחד במדינה שלנו שהוא מעל החוק. גם לא הלן גלבר".

הסתגרה בביתה במהלך סוף השבוע
גלבר, שמכחישה את החשדות נגדה, הייתה ספונה בביתה בשבת האחרונה. אומנם בשישי בצהריים היא עוד ניסתה לשדר עסקים כרגיל ואף יצאה לסיור בשוק ב' עם חמישה פעילים שלה, אך מיד לאחר מכן הסתגרה בביתה וערכה התייעצויות עם אנשי הקמפיין שלה ואנשיה הקרובים. גלבר מודעת לעובדה שהיא מסובכת עד צוואר בתיק זה וכנראה תנסה למזער נזקים. "הלן המומה מהתגובות הקשות ברשתות החברתיות ומהפרסום ברמה הארצית. תחילה היא עוד חשבה לשדר עסקים כרגיל, אבל לאחר שהבינה שהפרסום הזה הוא רק קצה הקרחון לפרסומים של הקלטות וחומרים נוספים, היא כנראה תעשה צעדים ברורים כדי להילחם על עתידה סביב הנושאים הפליליים הללו. גם לה כנראה ברור שהקריירה הציבורית שלה גמורה, היא רק צריכה לעשות הכל כדי להציל את עורה מהעבירות הפליליות החמורות", אמרה דמות במערכת הפוליטית.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך