הצוואה הבלתי כתובה של מאור, העשייה הברוכה של אבא שמעון

בשנים האחרונות אני עוקב מקרוב אחר הפעילות של גמ"ח "חסדי מאור מאיר" באשדוד. מדובר בעמותה קטנה וחסרת אמצעים שעושה דברים מדהימים בשבע השנים האחרונות

בשנים האחרונות אני עוקב מקרוב אחר הפעילות של גמ"ח "חסדי מאור מאיר". מדובר בעמותה קטנה וחסרת אמצעים שעושה דברים מדהימים בשבע השנים האחרונות, שגם עמותות גדולות עם תקציבים וקשרים בכל מקום, לא מסוגלות לבצע. ככה זה כשעובדים מהנשמה, מתוך רצון להנציח את זכרו של הילד שנהרג בתאונת אופנוע, והותיר מורשת של נתינה ועזרה לזולת.

שמעון בן שמעון, איש צנוע ופשוט, שמפרנס את ביתו ממשכורת ממוצעת ומסתפק בכך, עבר יחד עם רעייתו פלורה, טלטלה שלא ניתן לתאר במילים. הבן מאור בן ה-16 וחצי נהרג לפני שבע שנים בתאונת אופנוע קטלנית ברובע י"ג. כבר בימי השבעה שמעון ופלורה הבינו שהבן מאור מאיר עזר לזולת במגוון פעולות שביצע בסתר. האב שמעון אמר בעבר בעניין זה: "אפשר לכתוב ספר על כל המצוות והמעשים שמאור עשה, ולא סיפר לנו אף פעם, מעשים שהתגלו רק לאחר מותו. הוא כל הזמן היה מבקש שאקנה לו בגדים, ובשבעה גילינו שהוא היה נותן בגדים לילד ממשפחה נזקקת. הוא היה קונה באגטים, מכין כריכים ונותן לילדים. כשהיה בן 16, זמן קצר לפני שנהרג בתאונת דרכים, הוא פתח חשבון בנק, ועשה הוראת קבע לבית תמחוי, ואנחנו לא ידענו. חודש אחרי פטירתו קיבלנו מכתב תודה על התרומה". שמעון ופלורה החליטו שהם ממשיכים בדרכו של הבן והקימו כאמור את גמ"ח "חסדי מאור מאיר".

מדובר בגמ"ח שמבצע שורה של פעילויות על בסיס יומי, והכל עם תקציבי מינימום, מתרומות של אנשים טובים באמצע הדרך, שרואים את "הטירוף" של אבא שמעון ונדבקים בחיידק העשייה. יש גם עשרות מתנדבים ששמחים להגיע כמעט כל יום לבית הצנוע של משפחת בן שמעון, רק כדי לעזור, לסייע ולתת כתף. אין כסף גדול בעמותה הזו, אבל יש לב ונשמה בלי סוף.

הפעילות של גמ"ח "חסדי מאור מאיר" מגוונת: מתנות לילדים שעושים מצוות בבתי ספר, מסיבות ואירועים בכל חג גדול, הוצאת עלונים לכל בתי הכנסת בעיר, קריאת תהילים על בסיס קבוע למען חיילי צה"ל, שיעורי תורה, חלוקת ילקוטים וציוד בית ספר לפני תחילת שנת הלימודים ועוד ועוד…

אבל גולת הכותרת היא חלוקת 50 סלי מזון עשירים במיוחד בכל יום חמישי למשפחות נזקקות. בחמישי האחרון שמעון בן שמעון הזמין אותי לראות את העשייה מקרוב. הגעתי לרחוב ביאליק, מול מקיף ד', לבית משפחת בן שמעון. ירדנו לחנייה ושם במחסן קטן וצר, עשרות מתנדבים, ביניהם תלמידים ממקיף ד', החלו להכין 50 סלי מזון עשירים מאוד, כולל בשר, דגים, ירקות, פירות והרבה מאוד מוצרים שמשמחים 50 משפחות שסובלות לעיתים מחרפת רעב. המוצרים נפרסים בחנייה ונארזים בשקיות גדולות. הכל גלוי לכל, ולשם גם מגיעים אלה שמקבלים את סלי המזון.

חשוב מאוד שעמותה כזו מדהימה, שמוכיחה עשייה על בסיס יומי, תזכה לקבל אכסניה ראויה וגדולה, שם יהיה ניתן לרכז את כל הפעילות המבורכת של "חסדי מאור מאיר". עיריית אשדוד צריכה לקחת את היוזמה ולבצע פעולה מהירה ויעילה, כי בכל זאת לא כל יום ניתן להיתקל באנשים טובים שעושים למען הקהילה מבלי לבקש דבר וחצי דבר. אנחנו נמשיך לעקוב.

שבת שלום!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך