יש לכם דירה להשקעה ? חוק חדש יתן הטבות בלעדיות אם תמכרו אותה

הצעת חוק חדשה של ח"כ רועי פולקמן מבקשת לתת אלטרנטיבת למשקיעי הנדל"ן וזוכה לגיבוי ותמיכה של השר האוצר; לפי הצעה זו, מי שימכור את דירתו יהיה זכאי לפתוח חשבון השקעות מיוחד וייהנה מדחיית תשלום מס על רווחי הון.
שכונה באשדוד

יו"ר סיעת 'כולנו', ח"כ רועי פולקמן: "המחירים יורדים והמשקיעים יוצאים מהשוק. הצעת חוק "חשבון השקעה" תעודד את המגמה ותייצר אלטרנטיבה כדאית למשקיעי הנדל"ן. נמשיך לקדם את ירידות המחירים בשוק הדיור בכל הכלים העומדים לרשותנו, ובראשם הרחקת המשקיעים ושחרור קרקעות מדינה למחיר למשתכן".

הצת חוק "חשבון השקעה", אותה יזם יו"ר סיעת 'כולנו' ח"כ פולקמן, מבקשת להציב אלטרנטיבה כדאית למשקיעי נדלן בדמות חשבון ואפיק השקעה אלטרנטיבי למשקיעי הנדל"ן, זאת על-מנת לעודד משקיעי נדל"ן למכור דירות להשקעה אשר בבעלותם ולהפקיד את התמורה אשר תתקבל ל"חשבון ההשקעה" כך יוכלו ליהנות מהטבה זהה המתקבלת כיום בעבור הכנסה מדמי שכירות.

הצעת החוק, מבקשת למעשה לקבוע הסדר חלופי של "חשבון השקעה" שהוא חשבון ניירות ערך אצל חבר בורסה בישראל. החשבון יכלול מוצרי השקעה כדוגמת ניירות ערך נסחרים בבורסה, קרנות נאמנות ותעודות סל.

סכום ההפקדה השנתי המרבי בחשבון ההשקעה יהיה זהה לסכום השנתי המרבי המותר להפקדה באותו פרק זמן בקופת הגמל להשקעה. הסדר זה יחול על הפקדת כספים לחשבון ההשקעה בלבד ולא על הפקדה ו/או העברה של ניירות ערך לחשבון.

בנוסף, החוק מבקש לקבוע כי הפעילות שתתבצע בתוך החשבון תהיה פטורה ממס. רק משיכה של כספים או ניירות ערך להשקעה מחשבון ההשקעה ושמקורם ברווחים שהופקו או שנצמחו בחשבון ההשקעה, יראו אותם כרווח הון חייב במס. כדי לוודא שחיוב המס יהיה על הרווח שנמשך בלבד, החוק יקבע שיראו משיכת כספים או ניירות ערך להשקעה כאילו נמשכו על חשבון רווח תחילה, ולאחר מכן על חשבון מרכיב הקרן.

כמו כן, יראו את מועד משיכת ניירות הערך מהחשבון כיום הרכישה החדש של ניירות הערך ואת שוויים במועד המשיכה מהחשבון כמחירם המקורי החדש. יש לציין כי אם ייווצר הפסד ממשיכת כספים מהחשבון, ייחשב הפסד זה כהפסד הון ממכירת נייר ערך לעניין סעיף 92 לפקודת מס הכנסה.

מטרתו העיקרית של החוק הינה הפיכת "חשבון ההשקעה" לאפיק השקעה אלטרנטיבי למשקיעי הנדל"ן וזאת על-מנת לעודד אותם למכור דירה להשקעה אשר בבעלותם, להפקיד את התמורה אשר תתקבל לחשבון ההשקעה וליהנות מהטבה זהה המתקבלת כיום בעבור הכנסה מדמי שכירות (תשלום מס בשיעור של 10%). מנתוני משרד האוצר עולה כי כ-200,000 ישראלים מחזיקים בבעלותם דירה 2 ומעלה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך