לידיעת הנהגים: איסור נוסף על שימוש בפלאפונים בזמן הנהיגה

אגף התנועה במשטרה יוצא עם תקנה חדשה על השימוש בפלאפונים בנהיגה. מעתה גם מתקנים המחזיקים את הנייד על ההגה יאסרו. הקנס: 500 שקלים ו-8 נקודות

אגף התנועה במשטרה יוצא בתקנה חדשה המחמירה את השימוש בטלפונים הניידים בזמן הנהיגה. על פי המשטרה, לאחרונה קיימת תופעה של נהגים המניחים את הפלאפון על גלגל ההגה בצורה מכוונת, בעזרת מכשירים המתלבשים על ההגה עצמו, או בעזרת מגנט הנצמד אל המכשיר ואל ההגה ומקבע אותו במקום.

התקנה החדשה אוסרת את הנחת המכשיר הנייד על ההגה בכל צורה, שכן אם מתרחשת תאונה, אפילו קלה, הנזק העלול להיגרם לנהג עם פתיחת כרית האוויר עלול להיות חמור ביותר. העונש על הנחת הפלאפון על ההגה יהיה 500 שקלים ו-8 נקודות חובה לנהג. הנחת הפלאפון על ההגה מאפשרת לנהגים לנהוג ולהסתכל על המכשיר בלי להסיט את העיניים מהכביש, ובכך הם מנסים להימנע מקבלת קנס על הסטת המבט מהכביש, התקנה החדשה מונעת את הטריק הזה.

מנתוני המשטרה לשנת 2017, עולה כי שוטרי אגף התנועה רשמו כ־8,000 דו"חות שסעיף העבירה שלהם היה "נהיגה בחוסר זהירות" כתוצאה מהסטת המבט של הנהג מהכביש לעבר הטלפון הנייד. מדובר בעלייה של 63% מהתקופה המקבילה בשנת 2016.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך