החוב התנפח אך למרבה המזל הצ'ק המקורי נשרף

באיחור של 14 שנים גילה תושב אשדוד, כי נפתח נגדו תיק בהוצאה לפועל, וכי עליו לשלם סכום עתק של 50 אלף שקלים. הוא פנה בבהילות לעורך דין, שמצא כי מדובר בצ'ק ישן שבו זויפה חתימתו של הנתבע. מבדיקה שנערכה במשטרה ובלשכה להוצאה לפועל, עלה כי כלל התיקים שנפתחו לאחר שנת 1999 לא נשמרו, ועל כן אין כל תיעוד לאותו צ'ק, ושהוא למעשה נשרף

ההודעה על פתיחת תיק בהוצאה לפועל הגיעה אל ביתו של תושב אשדוד בהפתעה גמורה: באיחור של 14 שנים, נחת עליו חוב בסך של 50 אלף שקלים. הנתבע כלל לא הבין במה מדובר, ומבירור שערך, התברר כי מדובר בצ'ק ישן, שבו זויפה חתימתו. על פי התביעה, לפני כ-14 שנים פוזרו צ'קים של חברה בע"מ, אשר האשדודי היה אחד משלושת בעליה, תוך זיוף חתימתו וללא ידיעתו. באותה תקופה אף התקיימה חקירת משטרה בנושא, אשר עסקה בחשדות של הונאה ופיזור צ'קים.

על פי התביעה, חקירת המשטרה בזמנו הסתיימה ללא כתב אישום, מחוסר אשמה. על כן נדהם הנתבע לגלות, כי 14 שנים מאוחר יותר, ולאחר שהתיק נסגר ללא כל אישום, נפתח נגדו תיק בהוצאה לפועל לתשלום סכום עתק, אשר על פי התביעה הוא כלל אינו יכול לעמוד בו. על כן הוא פנה לעו"ד מקומי, וזה פנה למשטרה וללשכת ההוצאה לפועל, על מנת לאתר את הצ'ק שנחשד כמזויף. להפתעתו, גם במשטרה וגם בהוצאה לפועל נאמר לו, כי תיקים לאחר שנת 1999 כבר מזמן עברו ביעור. המשמעות: החומרים בנושא לא נשמרו, ועל כן אין כל הוכחה או תיעוד לכשרות הצ'ק.

כשנוכח התובע, כי סיכוייו לקבל את הסכום שאותו תבע בעקבות הצ'ק החשוד כמזויף הינם קלושים, הוא הסכים להגיע לפשרה עם הנתבע. במסגרת אותה פשרה הסתפק התובע בסכום של כ-2,000 שקלים בלבד. לאחר העברת הסכום לידיו, התחייב התובע בבית המשפט לסגור את תיק ההוצאה לפועל שפתח, בתוך שבוע ימים לכל היותר.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך