פריצת דרך תוך שבועיים וחצי או שביתה

ביה"ד לעבודה הורה לעובדי הנמל ולמדינה לקיים מו"מ אינטנסיבי במהלך 18 ימים, החל מיום ג' הבא, שבמהלכו יתקבלו דיווחים שוטפים לגבי תפוקות הנמלים כדי לוודא שהעובדים מקיימים אחר ההסכם. יו"ר ההסתדרות הצהיר כי אם לא יושג הסכם לאחר הזמן שנקבע, "יעמוד על זכות השביתה". בית הדין דחה את החלטתו לגבי הקנסות בסך עשרות אלפי שקלים שהטיל על ראשי הוועדים, וקבע כי יתקיים דיון נוסף בנושא.
מבט על הנמל של אשדוד
נמל אשדוד

בתום דיון ממושך, קבעה ביום ג' בערב סגן נשיאת בית הדין לעבודה ,השופט אילן איטח, כי החל מיום ג' הבא, הנהלות הנמלים ונציגי המדינה ייכנסו ל-18 ימים של מו"מ אינטנסיבי עם ההסתדרות וראשי הוועדים בנוגע לרפורמה בנמלים. אם לא תושג פריצת דרך, אבי ניסנקורן יו"ר ההסתדרות הכללית הכריז כי יגבה את העובדים, ויעמוד על זכות השביתה.

המו"מ יתקיים בחסות בית הדין ויועברו אליו דיווחים על התפוקות בנמלים באופן רציף, כאשר בית הדין מצפה כי במהלך ימי המו״מ התפוקות התפעוליות בנמלים יישמרו ואף יעלו.

בנוגע לביזיון החוזר ונשנה של צווי בית המשפט על ידי ראשי הוועדים בשבוע שעבר, הוציא בית הדין החלטה מפורטת בה קבע כי יושבי הראש וחברי הוועדים הפרו את צווי המניעה "באופן מכוון, ממושך ובוטה", אך לגבי ההסתדרות ויו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי, קבע כי בקשת חברות הנמלים להכליל גם אותם בביזיון בית המשפט נדחית.

בית הדין עוד קבע בהחלטתו כי מי מחברי הוועדים שיפר צווי מניעה בנושא מעתה ואילך, יוטל עליו קנס אישי בשיעור של 1,500 שקל לכל שעה של הפרה במהלך 24 השעות הראשונות, ולאחר מכן יוכפל הקנס ל- 3,000 שקל עבור כל שעה. עם זאת, בית הדין דחה את החלטתו לגבי הקנסות בסך עשרות אלפי שקלים שהטיל על ראשי הוועדים, וקבע כי יתקיים דיון נוסף בנושא ב- 3.7.18 – כמעט שלושה שבועות לאחר המועד שנקבע לסיום המו"מ האינטנסיבי בין הצדדים.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך