חסידי הרב פינטו ערכו טקס הכנסת ספר תורה בלאס וגאס

קהילת "שובה ישראל", בהנהגתו של הרב יאשיהו פינטו, הגיעה גם ללאס וגאס, והקימה שם ישיבה חדשה אשר בראשה עומד אחיינו של הרב פינטו, הרב מאיר אוחנה. לאחרונה נחנך בעיר מבנה הקבע של הישיבה והתקיים טקס הכנסת ספר תורה. "הרב מאיר אוחנה הגיע בזמן הנכון ולמקום הנכון", אומר מנהיג הקהילה הצעירה ונשיא הישיבה ירון ברימי
חסידי הרב פינטו ערכו טקס הכנסת ספר תורה בלאס וגאס

את חסידיו של הרב יאשיהו פינטו תוכלו לפגוש במקומות רבים בעולם. הקהילה בהנהגתו, "שובה ישראל", הגיעה לאחרונה גם ללאס וגאס בארה"ב, העיר ששמה מעלה אסוציאציות של בילויים ונהנתנות ולאו דווקא של קדושה ולימודי תורה. למרות התדמית הנוצצת של העיר, הצליחו חסידי הרב לגבש קהילה ולהקים בעיר ישיבה חדשה, שבראשה עומד הרב מאיר אוחנה, אחיינו של הרב פינטו.

הרב מאיר אוחנה, נצר למשפחות רבנים ומקובלים, גדל בביתו של הרב חיים שמעון פינטו, רב העיר אשדוד, שאף כיהן כרבה של קרית מלאכי. הרב אוחנה למד בישיבת וילקומיר בבני ברק ובישיבת "קול תורה", ונחשב לאחד מהעילויים בישיבה. בקיאותו הגדולה והתמדתו בתורה הפכו במרוצת השנים לסימן ההיכר שלו בעולם התורה.

הרב אוחנה הקדיש את מרצו ופעילותו להקמת הישיבה בלוס וגאס, והצליח לסחוף אחריו ישראלים הגרים בעיר. ואכן, ברוב כבוד והדר ובהתרגשות גדולה, נחנך בעיר מבנה הקבע של הישיבה והתקיים טקס הכנסת ספר תורה, שתרמו חיים מסיקה ומשה ברזילי, הנמנים על חסידי הקהילה בלאס וגאס.

מי שמכהן כנשיא הישיבה הוא ירון ברימי. "הרב מאיר אוחנה הגיע בזמן הנכון ולמקום הנכון", הוא מספר לנו, "אחת הסיבות החזקות ביותר שבזכותן התחברתי לרב אוחנה היא היושרה שלו. לרב אוחנה יש אמת מאוד חזקה, היא מעל הכול, והוא לא מכופף אותה, ובזכות זה התאהבתי בו ובמשפחה שלו". ירון מציין כי הרב אוחנה אינו מנסה להתחבב על הקהל ואינו מתאים את תוכן השיעורים לנעימות האוזן של הקהל, אלא מעביר מסרים ותכנים אשר אנשים צריכים לשמוע, ובזאת נותן מעין יד מכוונת על פי דרכו של הרב פינטו. אף על פי שניתן לצפות כי פעולה כזו תיצור התרחקות, האנשים אוהבים את הרב ומקשיבים לו.

ולראייה, ירון מספר כי כיום יש מעט שיעורי תורה בווגאס, וגם לאלו המתקיימים, כמעט ולא מגיע קהל. לעומת זאת, לשיעוריו של הרב אוחנה מופיעים עשרות אנשים. "הרב אוחנה הוא רב צעיר, אך הוא לא רב של 'חבר'ה', יש לו דרך אמיתית".
ברימי, איש עסקים בתחומי המזכרות והנדל"ן, ואב טרי לזוג תאומים במזל טוב, הפך להיות חלק בלתי נפרד מהקהילה ומתהליך הקמת הישיבה. כששאלנו כיצד קיבל את התואר "נשיא" או "מנהיג" הקהילה, הוא מברך את העומדים בראש הקהילה, ומוסיף: "אנחנו חלוצים, כאשר אנחנו מאמינים במשהו אנחנו עושים ולא מחכים שמישהו יעשה ואנחנו נצטרף".

כיצד משפיעה הפעילות של "שובה ישראל" עליך ועל היהודים בעיר?
"בזכות הקמתה של הישיבה התחלתי ללכת לשיעורי תורה. אני מאמין כי הקהילה תיתן מענה לאלו אשר מעוניינים שמישהו יוביל אותם בדרך הנכונה, ולא מדובר רק בתושבי וגאס עצמם, אלא גם לכל אלו אשר פוקדים את העיר לרגל אירועי התרבות הרבים, פגישות עסקים וחופשות, אשר אין להם לאן ללכת וכעת מוקם להם מעין בית שני".

לא רק הקהילה ומבנה הישיבה חדשים, גם פנים הישיבה חדש. הריהוט הוא עבודת נגרות בהזמנה מיוחדת, פרט לכיסא הרב ועוד שני כיסאות שהם עבודת יד איטלקית שהוזמנו מוכנים, והכל בנוי על פי המידות של בית המדרש. הרב פינטו ציין פעם כי למרות מה שחושבים על לאס וגאס, קיימים במקום כוחות עצומים, והוא עצמו מגיע להשגות גבוהות מאוד כאשר הוא נמצא בעיר. "לכן", אומרים המקורבים לרב, "אנו מצפים מהישיבה לדברים גבוהים ועצומים, ומברכים את הקהילה הצעירה בברכת ברוכים הבאים לקהילת הקודש של שובה ישראל".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך