כוננות שיא: חשש כבד בישראל מהסלמה בדרום הארץ

בישראל התגבשה הערכה כי לאור ההכנות שחמאס עושה בעזה ובגדה המערבית גברה מאוד הסבירות להסלמה בגבול עזה

להערכת גורמים בישראל, חמאס מעוניין ליצור מצב של משבר כדי שהקהילה הבינלאומית תחלץ אותו מהמבוי הסתום שאליו נקלע ומהמצוקה שבה נמצאים שני מיליון תושבי עזה כך מפרסם הבוקר עיתון 'ידיעות אחרונות' ואתר ynet.

לפי ההערכות, חמאס לא יירתע מלשלוח נשים, ילדים וזקנים לגדר כדי לגרום לקהילה הבינלאומית לחלץ אותו ממצוקתו הכספית והשלטונית וגם לכרסם בלגיטימציה של מדינת ישראל להגן על עצמה.

האירועים לאורך הגדר יתחילו כבר הבוקר, חמאס אינו רוצה לחכות ליום הנכבה ויתחיל באירועים כבר היום כאשר עשרות אלפים צפויים להשתתף בהם. משימת צה"ל היא למנוע חדירה ולמנוע פריצת הגדר, חדירה ליישובנו בלי לפגוע בלגיטימיות של מדינת ישראל בזירה הלאומית והבינלאומית. על פי ההערכות הישראליות, חמאס רוצה למרות הכול למנוע משבר, אבל אינו רוצה לוותר על שלטונו ברצועה ולכן יימנע ככל האפשר מהסלמה.

בישראל מעריכים כי יש סיכוי גבוה שהמהומות ייצאו משליטה ואז לחמאס לא תהיה ברירה והוא ייאלץ לפתוח בירי רקטות ובפעולות אחרות. כמו כן יש אפשרות להסלמה מפיגועי טרור בחסות ההמונים שירוצו לגדר.

אלפי לוחמים, חלקם מחטיבות הנח"ל וגבעתי, יתגברו בימים הקרובים הקרוב את גדודי הביטחון השוטף באוגדת עזה ובאוגדת איו"ש. בצה"ל תדרכו את הכוחות להיערך לכמה תרחישי קיצון, בהם פיגועי ירי או הנחת מטען בחסות הכאוס שייווצר עם ניסיוניות ההמונים לפרוץ את הגדר. תרחיש נוסף הוא ניסיון חטיפה של חייל במהלך הפרות הסדר הגדולות לאחר פריצה הגדר. בצבא נערכים לכך שפעילי חמאס, בהם חמושים, ייטמעו בין המוני המפגינים שינסו לפרוץ הגדר.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך