צווי הבאה לראשי הוועדים בנמל אשדוד מבזים את ביהמ"ש ולא חזרו לעבודה

העובדים לא חזרו לעבודה בניגוד להוראת בית המשפט והנמל עדיין מושבת. בית הדין הארצי לעבודה הוציא צווי הבאה אישיים לראשי הוועדים וזימן בדחיפות את יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. הכניסה הצפונית לאשדוד פקוקה מאחר והמשטרה סגרה את הכניסה לאזור הנמל בגלל השביתה בכדי לווסת תנועה. יתכן כי היום יחזרו העובדים. השאלה מתי יהיה הפיצוץ הבא.
מבט על הנמל של אשדוד
נמל אשדוד

השביתה שהחלה אתמול אחה"צ, יום ד' בנמלי אשדוד וחיפה ממשיכה גם היום, חמישי, למרות צו בית הדין הארצי לעבודה שקבע כי על עובדי הנמל לחזור לעבודה רגילה. הנזק הכספי מוערך בכמה עשרות מיליונים לכל יום שביתה, כאשר מכולות עם סחורה טרייה נותרות בנמל ובעלי עסקים שפונים לוועדת החריגים לא מקבלים מענה.

לאחר שראשי הוועדים לא התייצבו לדיון הבוקר בבית הדין לעבודה, הוציא להם השופט אילן איטח צווי הבאה שיבוצעו על ידי משטרת אשדוד, וזימן את יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן לאולם אף הוא. יתכן כי היום עוד יחזור העובדים בנמל לעבודה והשביתה תסתיים, כך לפחות מערכים העובדים בשיחות בניהם. עיקר הסכסוך בין עובדי הנמל להנהלת נמל אשדוד הוא הנמל החדש שאמור לקום בעוד 3 שנים ומי שיפעיל אותו הוא חברה חיצונית ולא עובי הנמל.

מנמל אשדוד נמסר כי: ״החלטנו לפנות בבקשה להוציא צווים אישיים על ביזיון בית המשפט לאחר שהעבודה בנמל לא חזרה למתכונתה הרגילה והסדירה, והרציפים נותרו ללא עובדים, וכך גם יתר עמדות העבודה שיש לאייש, להוציא את העובדים בסקטור תפזורת ובמחלקת ים. בכך למעשה, מבזים ההסתדרות וראשי הוועדים באופן חמור ומקומם את ההחלטה והצווים שהוציא בית המשפט״.

בינתיים יש פקק בכניסה הצפונית לעיר, בגלל השביתה. המשטרה סגרה את הכניסה לאזור הנמל בכדי לווסת תנועה ולמנוע פקקים גדולים יותר.  עדיף להיכנס לעיר בשלב הזה מהכניסה הדרומית.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך