אב ל-6 זקוק לטיפול רפואי במחלה קשה בעלות של 30 אלף ש"ח

האב חולה במחלת F.M.F שידועה בשם "מחלה ים תיכונית". הוא זקוק גם לטיפול תרופתי, אבל בעיקר לטיפול מונע שיכול לעזור לו מבחינה רפואית. הבעיה - הטיפול עולה כ-30 אלף שקלים, ובגלל מצבו הכלכלי הקשה הוא לא יכול לממן זאת. הוא פנה לאחד ממתנדביה של העיר שיעזור לו, והאחרון פועל לגיוס הכספים ולהציל את האב שילדיו הקטינים זקוקים לו
בחור יושב על הדשא עם פנים מטושטשות

אב לשישה ילדים, כולם קטינים, זקוק בדחיפות לעזרה כספית. הוא חולה במחלה ים תיכונית, שנקראת גם F.M.F, המונעת ממנו לעבוד ומקשה עליו גם כלכלית ובעיקר בריאותית. האב לשישה מטופל בכדורים שגם הם עולים כסף רב ולא תמיד הוא מקפיד לקחת אותם בגלל הבעיה הכלכלית ומקבל טיפולים נוספים, שכמובן גם הם עלותם גבוהה מאוד. עתה הוא אמור לעבור טיפול יקר שיכול לעזור לו מאוד ולהקל על מחלתו, טיפול שעלותו 30 אלף שקלים, אבל אין באפשרותו לממן זאת. זה סכום שהוא ומשפחתו לא יכולים לעמוד בו.

קדחת ים תיכונית, המכונה גם FMF (Familial Mediterranean Fever) היא מחלה דלקתית תורשתית המתבטאת בהתקפים חוזרים של חום גבוה, כאבי בטן, כאבים חדים בחזה ונפיחות במפרקים הנובעים מדלקת סטרילית באזורים אלה. זוהי דלקת סטרילית, ללא חיידקים, וירוסים או מחוללים אחרים, והיא נובעת מתגובה תוקפנית של הגוף לגירוי כלשהו באתר ההתקף.

האב לא רצה לפרסם את העובדה שהוא זקוק לעזרה. הוא ניסה להימנע מזה, מאחר ולא רצה להיתפס בעיניי הציבור כאילו הוא "מסכן" שזקוק לעזרה,  כפי שאמר לקרובי משפחתו. אחד האנשים הקרובים לאב שמנסה לעזור לו, ניסה לשכנעו וגם אז הוא הסכים בעילום שם. אותו מקורב, תושב אשדוד בעצמו, שהעדיף אף הוא להישאר בעילום שם, אמר כי האב חייב את העזרה שכן ילדיו ורעייתו תלויים גם בו ואם מצבו לא ישתפר, יש חשש מאוד לא רק לבריאותו אלא גם לפרנסת ילדיו.

הסיבוך החמור ביותר של המחלה הים תיכונית הוא עמילואידוזיס, אשר יכולה לפגוע באיברים שונים, ופוגעת על פי רוב בכליה ומתבטאת בפגיעה כלייתית עם הפרשת חלבון מרובה ומובילה למחלת כליה סופנית. אבחנה נעשית בביופסיה כליתית. החשש הוא שאם לא יטופל, תפגע הכליה שלו ואז מדובר בסיבוך שעלול לפגוע בכליה ואז באמת מצבו יסתבך.

חבריו וקרוביו של האב לא רוצים בהסתבכות המחלה ולכן עושים הכל בימים אלה לגייס את הכספים. הם פנו לתושבי העיר אשדוד וכן לתושבי ערים נוספות באזור כשהמטרה להגיע לסכום של 30 אלף שקלים, יש כבר מי שעזרו מהעיר ותרמו, אבל צריך עדיין לגייס את כל הסכום. כאמור סכום גבוה מידי לאב שבגלל והוא צריך לדאוג לפרנסת ילדיו ורעייתו, מבחינתו הם קודמים לבעיות הבריאותיות שלו.

מחלת F.M.F  מועברת בתורשה משני ההורים ונפוצה בעיקר בקרב יהודים יוצאי צפון אפריקה ועיראק, טורקים, ערבים וארמנים. בשנים האחרונות חלה עלייה בשכיחות המחלה בקרב קבוצות אתניות נוספות כגון יהודים אשכנזים, איטלקים, יוונים ויפנים. גיל ההופעה הינו מתחת ל-10 שנים ב-60% מן החולים, ומתחת לגיל 20 ב-90% מן החולים.

לעזרה ניתן לפנות לאבי – איש הקשר שעוזר למשפחה: 054-719-1516

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך