מסעותיו של הרב יאשיהו פינטו ברחבי העולם

לאחר החולי הקשה והסבל העצום שכלל בתי משפט, אשפוזים תכופים, ישיבה במאסר וטרגדיה אישית, הרב יאשיהו פינטו מצליח למנף את מוסדותיו ולחזור לקדמת הבמה ובישיבות שהוקמו בכל מקום בעולם - מלאס וגאס, דרך הוליווד ועד מרוקו ופריז. תיעוד נדיר מהמהפכה והחיים החדשים של הרב יאשיהו פינטו ומוסדות "שובה ישראל" בארץ וברחבי העולם. ולמה הרב וחסידיו חובשים קסקט פשוט?

שנים לא קלות עברו על הרב יאשיהו פינטו, לאחר שבמשך תקופה ארוכה סבבו אותו אלפי חסידיו ומוסדות "שובה ישראל" פרחו ברחבי העולם כולו, כאשר מאות ידוענים ובכירים התאמצו להגיע ולקבל את ברכתו. הרב האשדודי המוערך נאלץ להתמודד עם פרשה סבוכה שתפסה את סדר יומו העמוס, ובתוספת לכך מצבו הרפואי התדרדר והוא נזקק לטיפולים קשים ומורכבים, על מנת לטפל במחלה הקשה שפקדה את גופו. לאחר מספר שנים של סבל קשה ומשפט מתוקשר, שסוקר בכל כלי התקשורת, הרב אושפז בכלא ניצן ולאחר מספר חודשים שוחרר, כשמצבו הבריאותי עדיין קשה.

לפני כשנה בדיוק, כשסיים את התהליך המשפטי הארוך והמייגע, החליט הרב לעשות מעשה ולעזוב את ארץ הקודש, כאשר לנגד עיניו מטרה אחת – להעצים את הישיבות שבראשותו ולזכות את היהודים הרבים ברחבי העולם. הרב פינטו, שעדיין סוחב את המחלה הקשה יחד איתו, כיתת את רגליו ברחבי אירופה ופתח בתי מדרש רבים, כשהוא קובע את מקומו בפריז בירת צרפת, ומשם הוא נוסע יחד עם חסידיו מדי שבוע על מנת לחנוך את הסניפים הרבים ביבשת, מאיטליה, דרך ספרד וכמובן צרפת.

לאחר מס' חודשים החליט הרב יאשיהו פינטו לחזור לארצות הברית, ולהמשיך במסע הגדול לפיתוח הקהילות ברחבי האומה השולטת בעולם. לאחר סיבוב קצר במרוקו, שם הצליח הרב לגייס מספר חסידים שיפתחו את קהילת "שובה ישראל" במקום, שכבר בימים אלה נמצא בהכנה לקראת פתיחה מרשימה, הגיע הרב לארצות הברית ושם הוא נמצא עד היום, אך הוא לא נח לרגע דל. הרב, שעדיין עובר טיפולים קשים על מנת להסיר גידול קשה הנמצא בגופו, פתח בחודשים האחרונים בתי מדרש, ישיבות ובתי חסד לנזקקים במדינות שלעולם לא דמיין איש למצוא אותם, כדוגמת מדינות הנופש הוואי ומיאמי, ואפילו במדינות בהם יש רק חיי הלילה ומפורסמים, כמו הוליווד ולאס וגאס.

חסידיו מספרים שדווקא במקומות אלה בתי המדרש שוקקים חיים ועשרות אברכים לומדים בהם מדי יום, כאשר בסופי שבוע מאות משתתפים בשיעורים. כמובן בזמן שהרב עושה סבב שיעורים, אלפי יהודים מגיעים לשמוע את שיעוריו המרתקים בבתי המדרש השונים ברחבי ארצות הברית. אחד מאנשיו בארצות הברית סיפר לעיתון "המגזין" כי "הרב השיל מעליו את כל העסקנים, הוא עוסק רק בתורה, אין סביבו אנשים שהוא אינו מכיר. אומנם מצד אחד הוא התרחק מכל מה שהוא לא משפחתו והתורה הקדושה, אך מהעבר השני רמת החיזוק ברחבי העולם שעושה כבוד הרב הוא מדהים. כל יום למעלה ממאה אלף איש מקבלים את דבר התורה היומי של הרב ע"י קבוצות וואטספ שחסידיו של הרב הקימו בכל רחבי העולם. זו זכות אדירה ועצומה להעביר את המסרים הקדושים לכל יהודי בכל מקום בעולם".

בן ציון עטיה, הנחשב למקורב של הרב פינטו ואחד מתלמידיו סיפר כי "בארצות הברית זוכה הרב יחד עם קהילתו הגדולה לביקורם של גדולי ישראל, שבאים לחזק את הרב ומתפעלים מעוצמת הקהילות והרבצת התורה ברבים. רק לאחרונה הגיע אחד מגאוני הדור האדמו"ר מסאטמר, לשהות עם הרב ולדבר איתו בדברי תורה. עוד לפני כן הרב מרקוביץ', ראש ישיבת פונוביז', הגיע והתפעל מעוצמתה של הקהילה בארצות הברית. לא רק רבנים, גם עשרות מנהיגי מדינות ואישי ציבור בכירים ממדינות זרות התקבלו בברכה בקהילה הקדושה, והופתעו לראות את העוצמה היהודית הולכת ומשגשגת גם בארצות אחרות חוץ מארץ הקודש, כאשר הפעילות מסתכמת בלא פחות מ- 97 קהילות ברחבי העולם כשהיד עוד נטויה".

למרות החלטתו של הרב פינטו לחזק את הקהילות בחו"ל ולהרחיב את הפעילות במדינות נוספות, חסידיו בארץ ממשיכים להחזיק את מוסדותיו באילת, תל אביב, אשקלון ובראשם את הקהילה הגדולה באשדוד, כאשר הישיבה הגדולה ברובע יב' ממשיכה בתנופה, ומאות תלמידים צעירים נרשמו בשנה האחרונה לישיבת "שובה ישראל" באשדוד ובארץ ישראל בכלל. שאלנו את אחד מחסידיו הקרובים אליו על כך שהרב לא חוזר לארץ מאז עזב לפני כשנה, וזה סיפר כי "עדיין קשה לרב עם מה שעבר בארץ, אבל כמובן שהוא יחזור ובכל הכח, הרב עובר כרגע סדרה ארוכה של טיפולים והוא עוסק במקביל בפיתוח הקהילות כאן בארצות הברית ובעולם בכלל, אנחנו בטוחים שהזמן יעשה את שלו והרב יחזור לכאן בריא ושלם להמשיך להנהיג אותנו כמו בימים הטובים".

בתיעוד מיוחד שהגיע לידינו מחייו של הרב פינטו, ניתן לראות את הפעילות העצומה במדינות השונות, אך משהו יוצא דופן תפס את העין, הרב יאשיהו כבר אינו חובש כובע חסידי כמו שהיה רגיל אלא קסקט פשוט, וכך גם עשרות מחסדיו של הרב חובשים קסקט באופן שגרם לנו לשאול לפשר הדבר. חסידיו של הרב איתם שוחחנו, העבירו לנו את הסברו המופלא של הרב פינטו לעניין חבישת הקסקט, וכך הוא מספר באחד משיעוריו שהתקיימו בלוס אנג'לס. "למה בחרנו להחליף את הכובע?", שאל הרב פינטו ונימק: "משום שהדור הזה הוא דור אחר, דור של פשטות, זה דור של תמימות, זה דור שאתה צריך להיראות תמים, ללכת בתמימות עם השם, להיות עם אמונה תמימה וזכה, זכה וברה, עם אמונה מוחלטת בקב"ה, בדור הזה המלחמה היא אמונה".

"בעוד כל אחד מאיתנו מנסה לעשות את הטוב ביותר בעבודתו יתברך", אמר הרב פינטו, "כי דורנו אינו נמדד כדורות הקודמים על לימוד התורה ויכולת ההתמדה, או בניסיונות העוני בדורות העבר, אשר היו צריכים ללמוד תורה מתוך רעב קשה או לחלוק גמרא אחת בין שבעה אנשים, בדורנו עיקר הניסיון מגיע מצד האמונה".

הרב פינטו אומר עוד כי צדיקי הדור בימינו הם אינם אלו אשר יודעים את התורה בעל פה. "גם במחשב יש את כל הש"ס בפנים", אמר. אלא, צדיקי הדור הזה הם בעלי האמונה החזקה והתמימה בקב"ה, אלו אשר לא נשברים מהניסיונות הרבים, "עוד יבואו להתפלל על קברי צדיקים של אנשים שנחשבו פשוטים", סיכם הרב פינטו לבני קהילתו.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך