החלטה דרמטית: "מפעל אלתא יועתק לטובת אלפי יחידות דיור"

המפעל הענק לא יעזוב את אשדוד, אלא יועתק לאזור הצפוני שלה, מהלך כזה צפוי להעשיר את קופת המדינה במליארדי שקלים, ולהפוך את אשדוד לאחת הערים הגדולות בארץ
בנין בהקמה באשדוד

בהנחיית שר האוצר משה כחלון מנהל רשות החברות הממשלתיות מניע מהלך יוצא דופן להעתקת מפעל אלתא באשדוד לאזור אחר בעיר, כך מפרסם הבוקר העיתון "כלכליסט".

לאחר פינוי המפעל, הקרקע עליה הוא ממוקם כיום ו־3,100 דונם שגובלים בו ממזרח בהם לא היה אפשר לבנות עד היום בגלל המפעל והם שמשו לחקלאות, יוחכרו לחברות בנייה לצורך הקמת שכונת מגורים חדשה. בשכונה צפויות להיבנות בין 19 ל- 28 אלף יחידות דיור ומקומות מסחר ותעסוקה.

המהלך צפוי להעשיר את קופת המדינה, שכן לפי חישובי מומחים במשרד האוצר ההכנסות ממכירת הקרקע ישמשו למימון העתקת המפעל שתעלה כ־1.6 מיליארד שקל, למדינה צפוי להישאר רווח של 1.5‑2.8 מיליארד שקל מהמהלך.

הנושא יוצג בפני דירקטוריון אלתא בישיבה שתתקיים ביום ראשון הקרוב. המהלך מבוצע בשיתוף יו"ר הדירקטוריון ומנכ"ל החברה־האם התעשייה האווירית יוסי וייס ויו"ר התעשייה האווירית הראל לוקר. לפי הערכות, המהלך צפוי להימשך כ־8‑10 שנים.

תחילה עיריית אשדוד התנגדה לפינוי המפעל בעיקר מחשש כי אלפי תושבי העיר יאבדו את מקום עבודתם, אך לאחר הבטחת ההעתקת המפעל לאזור אחר בעיר היא תמכה בתכנית.

על פי המודל שמגבשת רשות החברות, המפעל יועתק לאיזור שבו לא יהיו מגבלות בנייה ושהמרחק של המפעל מביתם של תושבי אשדוד העובדים בו לא ישתנה באופן מהותי.

אם התוכנית תצא לפועל, זה יגרום להכפלת כמות התושבים בעיר בדרך להפיכתה לשלישית בגודלה. כיום חיים באשדוד כ־220 אלף תושבים המתגוררים בכ־65 אלף דירות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך