חגיגות הכנסת ספר תורה של העדה האתיופית

מעמד מיוחד בהכנסת ספר תורה לבית הכנסת 'הרב יאיר ברוך זצ"ל' בהשתתפות מאות מבני העדה

בעוד אלפים מבני העדה האתיופית יוצאים להפגין בכבישי ירושלים ובתל אביב על קיפוח ואפליה, באשדוד יצאו מאות מבני העדה לרחובה של עיר כדי לחגוג במעמד הכנסת ספר תורה חדש לבית הכנסת והמרכז הרוחני של העדה ע"ש רבי יאיר ברוך זצ"ל.

במעמד מיוחד התקיים הכנסת ספר תורה שהוכנס ברוב פאר והדר לבית הכנסת "רבי יאיר ברוך זצ"ל" ברובע ב' של עדת יוצאי אתיופיה ע"י משפחת מקונן הי"ו במעמד רבני העדה, אישי ציבור ורבנים חשובים. בשעות אחר הצהריים בבית המשפחה, התקיים מעמד כתיבת האותיות האחרונות בספר תורה ותפילת מנחה בהשתתפות רבני הקהילה האתיופית, קייסים ונכבדי הקהילה.

עם סיום כתיבת האותיות בספר תורה, יצאו בתהלוכה והמון חוגג בהשתתפות קהל רב בשירה ובריקודים לכבודה של תורה ברחובה של עיר, כאשר מלפני המלווים נסע רכב תפאורה ענק המקושט בשלל אלפי נורות צבעוניות המשמיע כל העת שירים ופיוטים. במשך כל התהלוכה נסגרו הכבישים לתנועה ע"י המשטרה. גם עוברי אורח הצטרפו ונסחפו למעגלי הרוקדים להשתתף בשמחה הגדולה של הכנסת ספר תורה חדש, תוך כדי שניגשים ברטט לספר תורה ובהתרגשות מיוחדת מנשקים את הספר תורה תוך כדי בקשה להצלחה בזכות התורה הקדושה.

et2

עם הגעתם לרחבה הגדולה מלפני בית הכנסת ברובע ב', שם יצאו לקראתם המתפללים עם ספרי תורה שהוצאו מארון הקודש ופתחו במעגלים ברחבה הגדולה של בית הכנסת, כשבמרכז ניתן לראות במעגלי הרוקדים את הרב הראשי ליהודי אתיופיה הרב יוסף הדנה עם מ"מ ראה"ע הרב עמרם כנפו ורב הקהילה הרב משה ברוך. משם המשיכו החוגגים עם ספרי התורה בידיהם עד לכניסתו לארון הקודש עם ספרי התורה שהוכנסו בזה אחר זה בשמחה ובהתרגשות.

סעודת המצוה נפתחה במנהג של העדה כאשר ראשי המשפחות מניחים לפני הרבנים והקיסים את הלחם המפורסם 'דַאבו' ו'אינג'ירה' ולאחר 'מסכת ברכות' של נכבדי הקהילה, מוזמנים הם לבצוע על כל הלחמים ולחלקם לקהל.

במהלך הסעודה נשאו דברי ברכה, כשבתחילה נשא דברים הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית המלווה את רבני הקהילה כשציין את המעלה הגדולה של מצוות כתיבת ספר תורה שזה הספר המאחד את כל העם היהודי. עוד אמר, כי במעמד זה אנו שמחים על עוד נדבך של חיזוק והתעלות בעדה האתיופית בעירנו ובהזדמנות זו בירך את רב הקהילה שע"י המועצה הרב משה ברוך שעושה מלאכתו נאמנה בעבודת קודש בשיעורי תורה וחוגי בית בקרב העדה וכן את הפעילות המבורכת בימי שבת ומועד.

et3

עוד נשאו דברי ברכה, הרב רפי פוירשטיין סגן נשיא "מרכז פוירשטיין לקידום כושר הלמידה", הרב הראשי ליהודי אתיופיה הרב יוסף הדנה, קייס אמבצ'או, הרב בנימין זאודה רב הקהילה בעפולה וח"כ ד"ר אברהם נגוסה.

בתום המעמד, ננעל ערב קדוש ונשגב זה מתוך תחושה של חיזוק על מעלת ערך וסגולת התורה הקדושה, אשר וודאי תיחרט בלבם של כל המשתתפים הרבים ובפרט לקראת חג מתן תורה הקרב.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך