הקלטת שמרעידה את אמון עובדי נמל אשדוד בהסתדרות

קלטת ערוכה שהופצה אתמול בין עובדי נמל אשדוד, בה נשמעים דבריו של יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי, מעוררת הדים רבים בקרב עובדי נמל אשדוד ומערערת את אמונם בהסתדרות הכללית. כך פורסם היום באתר דה מרקר
עובדי נמל אשדוד מגישים תביעות אישיות נגד הנהלת הנמל
נמל אשדוד.

קובץ יוטיוב ערוך הופץ אתמול בקרב עובדי נמל אשדוד ועורר סערה רבה. בקלטת נשמעים דבריו של אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, הנוגעים לתפישתו בעניין הרפורמה בנמלים. גורמים רבים סבורים כי הסרטון גזור וערוך וכי קיימים דברים שאמר אדרי לפני כשנה, אך הסערה לא שוככת ועובדי נמל אשדוד חוששים כי ציפיותיהם מההסתדרות הכללית לא יתממשו.

בימים אלה, כידוע, מתקיים משא ומתן בין הצדדים בנוגע לרפורמה לקראת כניסתם של שני הנמלים החדשים לפעולה לקראת 2021, משא ומתן בו, לדברי גורמים בהסתדרות הכללית וגורמים בנמל, רוצה ההסתדרות הלאומית לפגוע.

בקלטת נשמע אבי אדרי מנפץ כמה מהציפיות באומרו, לכאורה, כי תפעול הרציפים 24-25 הנמצאים בשטח הנמל אך אמורים לעבור לתפעול בידי הנמל החדש, יהפכו לשטחי איחסון או לחלופין, שטחים שלא יופעלו על ידי אף צד, אמירה מאכזבת לעובדי הנמל אשר הסתמכו רבות על רציפים אלו כמקור לפרנסה נוספת. מדברי אדרי בקלטת: "יכול להיות שנביא שאף אחד לא נמצא שם, ויכול להיות שנביא שאנחנו יכולים להשתמש בו כשטחי אחסון. עכשיו כל מה שלא תבטיח (לעובדי הנמל) תצא דרדלה – אם תגיד זה שלנו ולא הבאנו, יצאנו מטומטמים – לכן צריך להגיד שיש על זה מאבק..אם אמרתם תוצאה ולא הבאנו אותה – כולנו פה סמרטוטים".

בהמשך הקלטת נשמע אדרי מסביר מדוע אין לשבת עם הנהלת הנמל בעניין תכנית ההתייעלות: "זה הנדוניה שתהיה לכם להמשך", הוא אומר, "הרי בסופו של דבר שיפתח הנמל ב-2021 אתם תצטרכו לעמוד בתחרות. שתהיה לכם נדוניה, עם מה לעבוד, תיתן היום לא יהיה לך מה לתת ב-2021.. שמרו את ההתייעלות לשלב יותר מאוחר, לפאזה אחרת". בעניין רצונם של עובדי הנמל בתפעול הנמל החדש אדרי אומר "זה מדע בדיוני מה שאתה מבקש…לבוא ולהגיד היום אני רוצה לתפעל את הנמלים החדשים, אחים שלי, אם אתם לא מבינים שזה מדע בדיוני, שגם אם ימות העולם לא נצליח לקבל את זה, אז נתעסק במדע בדיוני ולא נצליח להביא גם את מה שאנחנו יכולים להביא. אף אחד לא ייתן לך את הנמל החדש. זה פנטזיה שהיא לא ברת מימוש. מישהו רואה את שר התחבורה אומר 'קחו את המפתחות, קחו את הנמל החדש?' לא יקרה".

בסיום הקלטת נשמע אדרי אומר "תגיד שיש סעיף בהסכם של אשדוד שמה שייסגר בחיפה יש העתק – הדבק. זה ההסכם" אימרה שעצבנה לא מעט גורמים בנמל אשדוד שלא אוהבים, בלשון המעטה, את ההשוואה.

דובר ההסתדרות, יניב לוי, מסר בתגובה ל"דה מרקר": "יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי תמיד פועל בנחישות ואמינות למען עובדי הנמל, לא בפחדנות כמו סרטונים בסתר וחלקי משפטים, אלא בעמידה איתנה ואמיתית. ההסתדרות הביאה להגנה על פיטורים, להגנה על השכר, ותילחם יחד עם וועדי העובדים על האיתנות הפיננסית והתשתיות ועתיד הנמל".

מוועד הציוד המכני בנמל אשדוד נמסר: ל"דה מרקר": "אנחנו מובילים יחד עם ההסתדרות עם המשא ומתן. לא ייחתם הסכם שאינו מיטיב עם העובדים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך