ותיקי מלחמת העולם השנייה קיימו את מצעד הווטרנים באשדוד

המצעד המרגש התקיים הבוקר באשדוד, ראש העיר ד״ר יחיאל לסרי אמר להם בנאומו "היום כמפקד בצ"הל אני מצדיע לכם"
ותיקי מלחמת העולם השנייה קיימו את מצעד הווטרנים באשדוד

מצעד הוטרנים המסורתי, מסמל את סיומה של מלחמת העולם השנייה ואת הניצחון של מדינות העולם החופשי על גרמניה הנאצית. עבורנו, המצעד הוא המשכו של זיכרון אך מבליט אלמנט של גבורה וניצחון האור על חשכת הרשעה והרוע הנאצי.

באשדוד אנו גאים לראות את המצעד הססגוני, בהשתתפות וטרנים – לוחמי מלחמת העולם השנייה, תלמידי אורט ימי במדים, תנועות נוער, תזמורת אקדמא, אישי ציבור ותושבים, ונהנים לראות את כולם יחד צועדים עם הלוחמים הוותיקים כשהם עטויים במדים ובשלל מדליות. מעל 1000 איש משתתפים מדי שנה במצעד זה וביחד איתם ועם תושבי אשדוד אנו מצדיעים להם ומשבחים את גבורתם.

באירועים ברחבי הארץ ישתתפו השנה ותיקי צבאות ברה"מ, ארה"ב, בריטניה, פולין וצרפת, פרטיזנים, מתנדבי הישוב וניצולי שואה. גילם של הצעירים שבלוחמים קרוב ל 91.
הצעדה המרכזית השנה, בה תשתתף הכמות הגדולה ביותר של ותיקי מלחמת העולם השנייה, תתקיים באשדוד.

במהלך "צעדות הניצחון", ייצאו כל אותם וטרנים, שעוד יכולים ללכת, לרחובות ערי ישראל. הם יצעדו למען אותם גיבורים שנלחמו לצדם ומעולם לא חזרו; הם יצעדו למען בני משפחותיהם שנרצחו ע"י הנאצים; הם יצעדו למען הדורות הבאים – הדורות שחייבים להמשיך ולזכור מה היה באותה מלחמה, מי היו הנאצים ובאיזה מחיר נוצחו; הם יצעדו למען מדינת ישראל – המדינה היהודית שכל אחד מהם חלם וקיווה שתקום, בעקבות הניצחון.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך