הכנסת אישרה: המשטרה תיתן דו"חות גם בחניות פרטיות

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת ח"כ מיכאל מלכיאלי למתן קנסות משטרה לרכב החוסם מוכנית בחניון
חניה באשדוד

מליאת הכנסת אישרה אמש בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק לתיקון פקודת התעבורה של חברי הכנסת מיכאל מלכיאלי.

הוחלט כי חניית רכב באופן החוסם רכב אחר, הן במקומות חניה המשמשים את הציבור והן במקומות חניה בבעלות פרטית, תהיה עבירה פלילית, כך שלמשטרה תהיה סמכות אכיפה לעניין זה. התיקון המוצע נדרש משום לפי הוראות הדין כנוסחן היום, לא ברור היום האם מוקנית למשטרה סמכות אכיפה בכל המקרים שבהם רכב חוסם רכב אחר, בפרט במקומות שאינם עומדים לשימוש הציבור, כגון חניונים בבתים משותפים.

בדברי ההסבר נכתב: "הסדרי התנועה הקיימים מסדירים את תנועת כי הרכב, החניה ואת תנועת הולכי הרגל. אין על פי הוראות הדין כיום סמכויות אכיפה ברורות לשוטרים ופקחים עירוניים בחניונים בבניינים משותפים. כפועל יוצא מכך, דיירים הנתקלים ברכב החונה שלא על פי הסדרי התנועה הקיימים, בצורה שאינה בטיחותית, העלולה לסכן את הולכי הרגל או רכב הנוסע, נתקלים בפני שוקת שבורה בבואם לטפל במטרד הבטיחותי.

לפיכך אושר כי חניית רכב בחניון בניגוד להסדרי התנועה, באופן המגביל או חוסם מעבר כלי רכב, באופן שאינו בטיחותי, הינה עבירה ולשוטר יהיו סמכויות האכיפה הקבועות כבר היום בחוק".

ח"כ הרב מיכאל מלכיאלי: "לא ייתכן שאדם יחנה במקום מסוים ומישהו יבוא ויחסום אותו והמשטרה תגיד שאין לה מה לעשות. כל אדם שחווה פעם אחת את החוויה הזו של לחכות שעתיים ושלשוש לבן אדם שחסם אותך מבין את זה. אדם שיקבל דו"ח כזה יחשוב פעמיים לפני שיעשה זאת שוב."

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך