חיות רחוב ותופעת ריבוי היתר

פרלמנט הילדים, קבוצת מנהיגות הילדים של בתי הספר היסודיים, התכנסו השבוע בבית ספר ארזים לסיכום שנת הפעילות המיוחדת שעסקה השנה בנושא בעלי החיים וריבוי היתר של חתולים וכלבים.

פרלמנט הילדים של אשדוד מציין כבר חמש שנים לקיומו ויכול להביט לאחור בסיפוק רב. במהלך השנים עסקו חבריו בנושאים מגוונים ומעניינים, כפי שהם משתקפים מעיני הילדים עצמם, וקדמו רעיונות אותם בחרו ליישם בקהילה. התוכנית עצמה, לבד מהיותה חלק מחינוך לדמוקרטיה והגברת המודעות של ילדי העיר לסביבת חייהם הקהילתיים, היא מפתחת כישורי מנהיגות ומעורבות פעילה בקהילה. את התוכנית מלווה מיטל אליאס – רכזת תוכניות חינוכיות ומעורבות חברתית במינהל החינוך, ותוכנית קרב באמצעות הרכז היישובי מר יעקב מיכלין.

לקראת הכנס, ילדי הפרלמנט הכינו קליפ ייחודי על הנושא, הכינו סטיקרים אשר חולקו לתושבים והכינו משחק טריוויה שיעזור לילדי הפרלמנט ולילדים נוספים להפיץ את השמועה ולעודד תלמידים נוספים להגיע לכנס. "היה זה מסע שיווקי מקצועי שנערך בקרב הילדים, בבית הספר, וקשר את ילדי הפרלמנט למרכיב נוסף במסע הארגוני ובהפקת הכנס" מסבירים במינהל החינוך ומציינים בסיפוק כי "לכנס המוצלח שהתקיים בבית ספר ארזים, הגיעו כ-150 תלמידים מכל בתי הספר בעיר, ובהם ילדי הפרלמנט, נציגים נוספים ממועצות התלמידים וממועצות ירוקות, צוותים חינוכיים והורים".

במהלך הכנס התקיימו שולחנות עגולים וקבוצות דיון בנושאים: צער בעלי חיים, תופעת ריבוי היתר של חתולים וכלבים, אימוץ בעלי חיים. בכל שולחן היה מנחה שניווט את השיח עם התלמידים, ההורים וצוותי החינוך בשאלות מנחות, על מנת להגיע לתובנות בנושא. "השנה, כ-60 תלמידים מכל בתי הספר היסודיים בעיר שבחרו להשתתף בפרויקט באופן וולונטרי, השתתפו במפגשים שבועיים שהתקיימו לכל אורך השנה ועסקו בנושא בעלי חיים, בתופעת ריבוי היתר של חתולים וכלבים וצער בעלי חיים" אומרת גב' אליאס ומשבחת את ישראל ול ואוה שבתאי – המנחים המלווים את התלמידים כל השנה.

לאחר הכנס, הוזמנו ילדי העיר להפנינג קהילתי שכלל מספר תחנות ייחודיות: תחנת אימוץ כלבים שהגיעו ע"י עמותת אס.או.אס חיות, תחנת אימוץ חתולים, תחנת הסבר ומידע בנושא סירוס ועיקור בע"ח, תחנות הפעלה כייפיות לילדים ומופע אילוף כלבים ע"י כלביית אשקלון. בהפנינג הססגוני והמשעשע השתתפו כ-350 ילדים והורים מכל העיר.

במינהל החינוך אומרים כי "הצלחתו של הכנס התאפשרה הודות לשיתוף פעולה בין גורמים רבים ובהם תכנית קרב, משרד החינוך, מינהל התפעול, אגף תפו"ח וראשי מינהלות הרבעים, אס.או.אס חיות וכלביית אשקלון". הם הודו למחלקה הוטרינרית שהסבירו על תופעת ריבוי היתר בעיר והפעולות שהרשות נוקטת בהם. ילדי הפרלמנט ביקשו להעלות את המודעות לנושא בעלי החיים, ויצאו בקריאה שכל אחד יאמץ לעצמו בעל חיים. "יהיה בזה פתרון מצוין והנחלת ערכים של שמירה, הן על הסביבה והן על בעלי החיים" אמרו הם.

ראש מנהל החינוך מר אריה מימון הביע התפעלותו מדברי הילדים בשולחנות הדיון והודה לציבור ההורים אשר טרחו ובאו עם ילדיהם לכנס ובעיקר על שהם מעודדים אותם להשתלב בקבוצת המנהיגות שהיא ביטוי מובהק למצוינות. הוא הודה כמובן לכל מי שהיה שותף בהפקת הכנס ובעיקר לאלו שמלווים את הפעילות לכל אורך השנה ועושים עם הילדים עבודה נהדרת.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך