ועד הנמל: "הנהלת נמל אשדוד יחד עם האוצר מובילים את האג'נדה לחיסול נמל אשדוד"

הועד פרסם הודעה לעיתונות בתגובה לפניית הנהלת חברת נמל אשדוד לבית המשפט לבקשה למתן צו מניעה כנגד השיבושים שלדבריהם עושה הועד, בנמל. עוד בהודעה מטעם הועד: "אתמול חוסל נמל אילת, היום רוצים לחסל את נמל אשדוד ומחר את נמל חיפה".
נמל אשדוד
אין יום דל בנמל. ועד נמל אשדוד משיב "מלחמה" נגד הנהלת הנמל. בהודעה לעיתונות שפרסם הועד היום, שני, בעקבות פנייה של ההנהלה לבית המשפט, טוען הועד כי יש רצון "לחסל" את העבודה המאורגנת בנמל.
 כזכור סגן נשיא ביה״ד האזורי לעבודה בבאר-שבע, השופט צבי פרנקל, הוציא אמש צו מניעה זמני המורה להסתדרות, לוועדי העובדים בסקטור התפעול והציוד המכאני שלא להשבית, לשבש או לקיים עיצומים הפוגעים בעבודה הסדירה והתפוקות התפעוליות של נמל אשדוד. הצו השיפוטי מתייחס גם לכלל העובדים באופן אישי ומורה להם לשמור על שקט תעשייתי מלא בנמל. הצו של השופט פרנקל הגיע לאחר שבמהלך אתמול הוגשה על ידי הנהלת חברת נמל אשדוד בקשה למתן צו מניעה כנגד השיבושים בנמל.
בהועדה לעיתונות של הועד נכתב: "הנהלת נמל אשדוד יחד עם האוצר מובילים את האג'נדה לחיסול נמל אשדוד. לפני שנים היה זה נמל אילת שחוסל, היום נמל אשדוד ונמל חיפה הבא בתור! על פי "דוקטרינת ההלם" שכתבה בספרה נעמי קליין, יוצרים משברים ואירועים מדומים כדי לחסל עבודה מאורגנת.המדינה משתמשת בהנהלת נמל אשדוד שתהרוס את יחסי העבודה ותפגע בעובדים במצגי שווא נגדם, וכך המדינה וההנהלה הביאו לשפל שלא ידע הנמל מזה עשרות שנים. [הנהלת נמל אשדוד יחד עם אגף הממונה על השכר באוצר פותחים בהליכי סרק בבתי הדין נגד העובדים ומנסים לייאש ולפגוע בהם כדי שלא יצליחו להמשיך להשיא רווחי ענק לנמל ולמדינה".
עוד בהודעה: "לדוגמא, לפני כשנה באופן חד צדדי החליטו בהנהלת הנמל להכתים עובדים מצוינים ולתייג כל אחד באופן אישי כעובד בינוני ומטה. בנוסף מוכרחים עובדים לעבוד בתנאים מסכני חיים לצד מקרים של שבירת זרועות מנופים, נפילת קבינה של מנוף, תאונות עם כלים שנמצאו חסרי ביטוח, הוראה שלא לדבר במכשירים בעת עבודה כאשר מכשירים אלו הם כלי עבודה לעשותה, גזל "שכר ראוי: העובד משיג תפוקות יום יום, ההנהלה בתלוש השכר שלו גוזלת ממנו כמעט מחצית מעמלו שהשיג בטענה שיכול היה להשיג יותר ולא עבד מספיק קשה, זאת ועוד – דוגמאות מיני רבות ביצירת אירועים לפגיעה מצד הנהלת הנמל בעובדים ובעבודה".
ימים של מאבק. נמל אשדוד
"כשאירועי הפגיעה הנ"ל ואירועים נוספים על פי אותה "דוקטרינת ההלם", צולחים להנהלה ולמדינה בכוחנות ולצד הסתה פרועה ומתמשכת נגד עובדים כפי שמדי פעם גם מודלפים על ידיהן לעיתונות, מוכן השטח לחיסול העבודה המאורגנת ופגיעה כלכלית קשה מצידן בקופת הנמל והמדינה. כאשר במקום להודות במזימתן, הן מטילות את האחריות לבעיות על העובדים. המשבר שנולד מהאירועים הנ"ל שיוצרות ההנהלה והמדינה יחדיו,הוא בהבאת תמונת השקר לבתי הדין לעבודה בהליכי סרק ושם ניתנים צווים אוטומטיים נגד העובדים, גם כאשר לא העובדים אחראיים על עיצומים ושביתות אלא ההנהלה והמדינה בעצמן (והאמת – שנים רבות עובדי נמל אשדוד לא שבתו. זה לא הפריע להנהלה לשקר ולגזול שכר מהעובדים ששהו בנמל ועבדו כשההנהלה דיווחה שאירעו שביתות).
.
"כך ביום 26.2.18 נדחה הליך הסרק שהגישה ההנהלה! כבוד השופט צבי פרנקל בבית הדין האזורי ונשיאת בית הדין הארצי ורדה ליבנה קבעו, כי ההנהלה לא הביאה ראיות והוכחות לטענותיה שהתגלו טענות סרק שהעובדים נקטו בעיצומים או שביתות (עד אז וועדי עובדים קודמים לא נאבקו לטעון את האמת הזו) וצו שניתן נגד העובדים בוטל. גם השבוע אצו רצו ההנהלה עם המדינה כדי לייצר עוד מצגי שווא ו"אירועים" נגד העובדים ישירות לבית הדין הארצי אשר גלגל אותם לבית הדין האזורי ושם שוב, הצליחו להערים על בית הדין שהעובדים אשמים בהאטה בעבודה ולבלף כאילו מתקיימים עיצומים או שביתות וזאת על בסיס… כתבה מעיתון "ישראל היום".
"נשאל: מדוע מדינה מתאמצת לשחוט תרנגולתשמטילה ביצי זהב ומעשירה את קופת המדינה? התשובות לשאלה יבואו בקרוב. וועד העובדים יהדוף שוב ושוב כלהליך שקרי שנפתח במצגי שווא ויהדוף את אותה אג'נדה של המדינה וההנהלה שמטרתה בסופה של הדרך
– חיסול נמל אשדוד".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך