תקנה חדשה: מהיום לא תקבלו קנס על אי החזקת רישיונות בעת נהיגה

השר כץ חתם על תקנה חדשה המבטלת את החובה להחזיק רישיונות רכב ונהיגה בעת הנהיגה, התקנה שאושרה על ידי משרד המשפטים, הועברה לאישור ועדת הכלכלה של הכנסת ותכנס לתוקף עם אישורה על ידי הועדה ופרסומה ברשומות
נהג תקוע בפקק באשדוד

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, העביר היום (יום ראשון) לאישור ועדת הכלכלה של הכנסת, תקנה חדשה שנחתמה על ידו, המבטלת את הצורך להחזיק ברישיון נהיגה ורישיון רכב, בעת הנהיגה.

התקנה החדשה שיזם השר כץ תצמצם את הביורוקרטיה לציבור הנהגים ותחסוך מהם קנסות מיותרים. "ביטול החובה להחזיק רישיונות נהיגה ורכב בעת הנהיגה, יחסוך מהנהגים גם את הצורך בהנפקת כפל רישיונות נהיגה ורכב, ויסייע למשטרה במלאכת הזיהוי והאכיפה של הנהגים בכבישים", אמר השר כץ.

על פי התקנות כיום, חלה חובה על הנהגים להחזיק ברשותם רישיון נהיגה ורישיון רכב בעת הנהיגה. הקנס על אי החזקת רישיונות ברכב עומד כיום על 100 שקלים. עם אישור התקנות, יוכלו הנהגים להחזיק ברשותם אחד מאמצעי הזיהוי הבאים: תעודת זהות, דרכון ישראלי או רישיון הנהיגה. בדיקת תוקף הרישיונות תתבצע באמצעות מסופי ניידות המשטרה, המחוברים און ליין למשרד התחבורה ונמצאים כיום בכל ניידות התנועה.

יצוין כי הדרישה לנשיאת תעודת ביטוח חובה של הרכב נותרת בעינה. התקנה החדשה אושרה על ידי משרד המשפטים ועם אישורה על ידי ועדת הכלכלה של הכנסת ופרסומה ברשומות, היא תיכנס מיידית לתוקף.

השר כץ ציין כי התקנה החדשה היא חלק משורה ארוכה של שיפורים מהפכניים שמבצע משרד התחבורה בשירותי הרישוי, וכוללת בין השאר את הארכת תוקף רישיונות הנהיגה עד גיל 70, שתאפשר חיסכון של מאות שקלים באגרת הרישוי, צמצום ביורוקרטיה וקיצור זמני ההמתנה במשרדי הרישוי.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך