זהירות! עשרות אשדודים נפלו קורבן לשיחת טלפון מסתורית

מתקפה חדשה וחמורה של "העוקץ הטלפוני" היכתה בעשרות אשדודים שיאלצו לשלם מאות שקלים משום שענו לשיחת טלפון לא מזוהה
סימוס בטלפון הנייד

אשדודים רבים התלוננו על שיחות מסתוריות שקיבלו ממספר המתחיל בספרות 53+, כאמור מקובה, שיחות שהתבררו כעוקץ ערמומי שעלה לרבים במאות שקלים.

מ', בת 49 מאשדוד נפלה קורבן לעוקץ ומספרת ל"אשדוד און ליין": "יש לי בן בחו"ל ולא חשבתי פעמיים, עניתי לשיחה שהתתנתקה בשניה הראשונה. חזרתי למספר הזה, שוב, מתוך מחשבה שזה הבן שלי ואז שמעתי קול של גבר שמלמל משהו לא ברור. לקח לי כמה דקות להבין שמשהו לא בסדר וניתקתי את השיחה. בשיחה עם חברה שלי התברר לי שקיים עוקץ ובאמת אחרי שביררתי בחברת הסלולאר אמרו לי שקיים לי חוב של 580 ש"ח".

לא רק באשדוד, מסתבר שרבים מתושבי המדינה התלוננו על התופעה המטרידה שהגיעה אף לפריים טיים של הטלויזיה בתוכנית "הכל כלול" עם סיון כהן. התושבים מודאגים ובצדק אך עם המודעות התופעה תמוגר.

אז איך העוקץ עובד?
מתקבלת שיחה ממספר טלפון לא מזוהה עם קידומת חו"ל. באם עונים לשיחה זו, השיחה מיד תנותק בתקווה כי מקבל השיחה ישוב לאותו מספר טלפון ובכך בעצם יפול בפח. באם חוזרים למספר זה בקו השני ישמע קול של בכי או קול המבקש לעזרה, טקטיקה שנועדה להחזיק את המטלפן על הקו לזמן ממושך יותר כשבעצם כל דקת אוויר תעלה לקורבן ביוקר.

מה עושים?
אין לענות לשיחות לא מזוהות בעלות קידומת 53+ וכן לא לחזור לאותו מספר טלפון.

יש לחסום שירותי פרימיום.

מומלץ להתקין "TRUE CALLER" – אפליקציה שנועדה לזהות שיחות טורדניות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך