משט חדש יצא מאירופה לעזה ויעצר מול חופי אשדוד

חשש בקרב גורמי הביטחון מפרובוקציה מול חופי אשדוד שתוביל להשתלטות על המשט ע"י חיל הים, ע"פ הדיווח ישראלים צפויים להשתתף במשט

משט הזדהות חדש עם הפלסטינים יצא לדרך מנמל ברגן בנורווגיה בדרכו לרצועת עזה ביוזמת פעילי שמאל מסקנדינביה. המשט מתוכנן לעבור דרך נמלים בשוודיה, דנמרק, גרמניה והולנד בדרכו לחופי עזה כך מדווחים הבוקר באתר 'מעריב'.

את המשט מובילה, לראשונה, ספינה המניפה דגל נורווגי. מדובר בספינת שעסקה בעבר בדיג באזור הארקטי. פעילי "משט החירות" גייסו כספים באינטרנט כדי לשפץ את הספינה, שלפני יציאתה לדרך הוסב שמה ל"אל־דאווה" ("ספינת השיבה"). בהמשך יחברו אליה כמה ספינות קטנות יותר.

על פי התוכנית יעלו על סיפון הספינות, בקטעים שונים, גם אזרחים ישראלים התומכים ב"הסרת המצור הישראלי על עזה" כדי לספק לפעילים מידע על המתרחש ברצועה. ב־15 במאי, מועד שבו יצוין "יום הנכבה", תעגון ספינת השיבה בנמל גוטבורג בשוודיה, שם יערך טקס גדול של הזדהות עם הפגנות השיבה ברצועת עזה ועם הדרישה להסרת המצור.

ישראל לא תאפשר לספינות משט לחצות את המים הטריטוריאליים של ישראל ולהגיע לרצועת עזה. בישראל רואים במשטים פרובוקציה ואומרים כי ספינות המבקשות להגיש סיוע הומינטרי לעזה מוזמנות לפרוק את ציודן בנמל אשדוד, ולאחר שייבדק יועבר יבשתית לרצועה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך