הבשורה לעסקים הקטנים בארץ יוצאת מאשדוד

לאחר פגישה עם שר הכלכלה אלי כהן, ניזרי הצליח להביא עוד הישג לעסקים הקטנים, אבל בכל הארץ. החל מ-2021 כל עסק יוכל לקבל את הכסף שלו תוך 24 שעות מכל חברת אשראי ולא פעמיים בחודש או אחת לחודש כנהוג. ניזרי: "זה הישג פורץ דרך"
הבשורה לעסקים הקטנים בארץ יוצאת מאשדוד
אושרי ניזרי ושר הכלכלה אלי כהן בפגישתם

לפעמים מאבק שנראה קטן מגיע להישגים גדולים. אושרי ניזרי וחבריו למיזם "עסקים קטנים חושבים בגדול" באשדוד, הצליחו להביא בשורה לכל בעלי העסקים הקטנים, אבל בארץ. החל מה-2021 יוכל כל עסק לקבל בתוך 24 שעות את כספו מחברת האשראי לעסקה שבוצעה. כיום יכולים העסקים לבחור שני תאריכים בחודש, או אחת לשבוע. מה שאומר שלפעמים לעסקים הקטנים שזקוקים לכל אגורה, אין תזרים מזומן כי הכסף "יושב" בבנק.

הכל החל מצ'ק קטן לפני מספר שניםניזרי הגיע לבנק שלו ושם הודיעו לו כי צ'ק שלו הוחזר. הוא ביקש לכבדו מאחר וכספי האשראי עומדים להיכנס, דבר שהיה ברור לכולם, אבל לא אישרו לו זאת. ניזרי החליט באותו היום כי אין בכוונתו לוותר ופתח את "המיזם" שלו בעיר, שאליו הצטרפו חברים לדרך ועסקים קטנים רבים בעיר. עד כדי כך שהוא הצליח להוריד את ריביות האשראי וסליקת האשראי של העסקים האלה.

אבל הוא החליט עם חבריו שזה לא נגמר שם וממשיכים להיאבק. עכשיו יש להם בשורה שתגיע לכל הארץ ויוצאת מאשדוד. לאחרונה נפגש ניזרי עם שר הכלכלה אלי כהן, הם שוחחו על מספר נושאים, ואחד מהם הוא תאריך העברת כספי עסקאות האשראי של העסקים. משרד הכלכלה פרסם ימים אח"כ את ההודעה הבאה: "רשות ההגבלים הכריזה כי החל מ 2021, העסקים הסולקים כרטיסי אשראי (כמעט כל העסקים), יקבלו את הכספים באופן יומי". במילים אחרות, הכסף בחשבון העסק תוך 24 שעות!

ניזרי מביא את הבשורה לעסקים אחרים בכל הארץ

ניזרי: "כיום ברירת המחדל היא פעמיים בחודשבשני לחודש ובשמיני לחודש. למה דווקא בתאריכים מוזרים אלו, איני יודע. לא ניסיתי לברר. חברות האשראי מאפשרות העברת כספים (ניכיון) גם במועדים נוספים וזה כרוך בעלות נוספת. השיטה הפופולארית ביותר היא תשלום אחד לשבוע. העברת כספים ברמה יומית תקטין את רווחי חברות כרטיסי האשראי משום שלא יתאפשר להן "לשבת" על הכסף ולעשות בו שימוש עד שהוא מועבר לעסק.  זהו הישג פורץ דרך". על פי הערכה מדובר ב15-20 מיליארד שקלים שההחלטה הזו תעלה בשנה לחברות האשראי, כי יצטרכו לממן את העניין על בסיס יומי.

המהלך ייכנס לתוקף ביולי 2021, לאחר שיסתיים תהליך ההיפרדות של בנקי הפועלים ולאומי מחברות כרטיסי אשראי שבשליטתם (ישראכרט ולאומי קארד) בהתאם לחוק שטרום. עם יישום המעבר לסליקה יומית, החברות הסולקות יצטרכו להעביר את התמורה לבתי העסק יום לאחר ביצוע העסקה (במקום פעם בחודש), בעוד הגבייה מהצרכנים תהיה כ–17 יום בממוצע לאחר מכן.

ניזרי פרסם על כך בדף הפייסבוק שלו לחברי המיזם וכתב בין היתר: "הגעתי יחד עם חבריי לארגון "עסקים קטנים חושבים בגדול" לפגישה החודשית שלנו עם שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן, באותה פגישה התבשרנו שהמאבק הייחודי שלנו כאן באשדוד, ממשיך להוביל לשינויים דרמטי. השר כהן עדכן אותנו על המהלך. אנחנו נמשיך לעבוד סביב השעון כדי שנזיז דברים גדולים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך