טקס מצטיינים מנהלת פרח נגב צפוני והשפלה באשדוד

בטקס חונכים מצטיינים מרגש של מנהלת פרח נגב צפוני והשפלה העניקו תעודות הצטיינות ל- 12 חונכים מצטיינים במימון עיריית אשדוד ועמותת ניהול
טקס מצטיינים מנהלת פרח נגב צפוני והשפלה באשדוד
צילום: יאשה גליוק

הטקס נערך בנוכחות ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, ראש מנהל החינוך מר אריה מימון, הממונה על החינוך מר יהודה פרנקל, יו"ר ועדת המלגות מר משה בוטראשווילי , מנהל עמותת ניהול מר יהודה נניקשווילי, מנכ"ל ארגון פרח, אלון גלרון ומנהלת פרח נגב צפוני והשפלה, לבנה דוידי.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי נאם בטקס וציין כי "הד.נ.א האשדודי למצוינות, אותו אנו פוגשים בכל תחום כמעט, בא לידי ביטוי גם במעורבות החברתית המשמעותית של הסטודנטים הפעילים במסגרת פרח. אני גאה על המעורבות החברתית של צעירי העיר ושמח על ההחלטה שקיבלתי, ביחד עם שותפיי להנהלה, להגדיל משמעותית את תקציבי המלגות ללימודים האקדמיים, לצד הלוואות בתנאים חסרי תקדים בערבות עירייה. בצעדים אלו הסרנו למעשה חסמים כלכליים בפני צעירי אשדוד המבקשים ללמוד לתואר אקדמי".

בטקס מרגש הוענקו אותות הצטיינות לחונכים המצטיינים, על פועלם בפרויקט פרח אשר פעלו במסגרת מנהלת פרח נגב צפוני והשפלה, היושבת במכללת ספיר. לבנה דוידי, מנהלת פרח נגב צפוני והשפלה בירכה את הסטודנטים המצטיינים ובירכה על שיתוף הפעולה עם העיר אשדוד ועל התקציבים שהיא מעבירה לטובת החונכים.

אלון גלרון, מנכ"ל ארגון פרח ציין בנאומו כי "החונכים המצטיינים היושבים כאן הערב, פנו לפרח בתחילת השנה כמו אלפי סטודנטים אחרים, ממועד כניסתם לפרח ועד סיום השנה הם הטביעו חותם, הם השכילו לשלב לימודים וחיים אישיים עם נתינה במסירות רבה לילד או ילדה אשר נזקקו להם, לקשר איתם, לחוויה החיובית שהם העניקו להם. המכשולים והמורכבויות בדרך לא הרתיעו אותם, הם המשיכו הלאה, גם כשאחרים הרימו ידיים, או כשהילדים עצמם ערכו להם אינספור מבחנים, ובכך היו עבורם דמות משמעותית, מרוממת ומלמדת, מכילה ומעצימה" גלרון הוסיף ואמר "ברצוני להודות גם לעיריית אשדוד והנהגת העיר אשר מהווים עבורנו שותפים מופלאים ובעשותם כן מעלים על נס את הפעילות החברתית".

בעיר אשדוד ישנם פרויקטים אישיים וקבוצתיים מגוונים הנותנים מענה ליותר מ- 1200 ילדים בבתי הספר היסודיים, תיכונים, חינוך המיוחד וילדים אשר משפחותיהם מטופלות ברווחה. בסה"כ פועלים בעיר אשדוד כ-900 סטודנטים חונכים בחונכויות אישיות וקבוצתיות.

פרח הוא תכנית לאומית להשפעה חברתית המערבת אלפי סטודנטים ומציע הזדמנות לחנוך ילד/ה ולקבל מלגת לימודים בתמורה לשעות החונכות. החונכות מאפשרת מצד אחד הענקת תשומת לב אישית לילד ודגם חיובי לחיקוי ובכך מסייע לילד לממש את הפוטנציאל הגלום בו, לפתח הערכה עצמית חיובית ולשגשג ומהצד שני מאפשרת לסטודנטים לחוות תחושה של סיפוק ועשייה מעצם תרומתם לחברה. בפרח פרויקטים רבים ומגוונים, החל מהחונכות האישית הקלאסית וכלה בפרויקטים קבוצתיים שונים בתחומים מגוונים.

פרח התחיל מפרויקט קטן שמנה 12 סטודנטים בשנת 1974 והפך למפעל גדול וייחודי אשר מדי שנה משתתפים בו כ- 22,000 מכלל הסטודנטים במוסדות להשכלה גבוהה בישראל.

חונכי וחניכי פרח מגיעים מכל זרמי החברה הישראלית, יהודים וערבים, דתיים וחילוניים, מקרית שמונה ועד אילת. בבסיס המודל של פרח עומד הקשר האישי, שמעצים את שני הצדדים ומטפח לכידות וסובלנות בחברה הישראלית. הסטודנטים מקבלים בתמורה לפעילותם, מלגת לימודים. פרח הוא תכנית לאומית באמצעותה מממשת מערכת ההשכלה הגבוהה את חזונה ומעודדת את הסטודנטים למעורבות חברתית. המודל של פרח מוכיח את עצמו שנה אחר שנה, משוכפל במדינות שונות בעולם, ונחשב למחלק המלגות הגדול ביותר בישראל מבחינת תקציב והיקף פעילות.

עד היום, פרח נגע ישירות בחייהם של כ- 2 מיליון ישראלים, חונכים וחניכים, וזכה בהכרה ציבורית במעמדו הלאומי, כאשר הוענק לו פרס ישראל במאי 2008. ארגון פרח הוא גוף ציבורי במימון ממשלתי. תכנית לאומית באמצעותה ממש המל"ג את חזותו ומעודד את הסטודנטים למעורבות חבר

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך