זו הבשורה שלך לעיר אשדוד? / שי לשבת

הלן גלבר הבטיחה להציג פוליטיקה חדשה ומיקמה את צילקר בן ה-85 בצמרת הרשימה שלה

צבי צילקר נולד ב-13 במרץ 1933. הוא חגג ממש לא מזמן יום הולדת 85. שיהיה במזל טוב, ולעוד שנים ארוכות של בריאות ושיבה טובה. צילקר יכל כבר מזמן לפרוש מהחיים הפוליטיים וליהנות מזמן איכות לצד ילדיו ונכדיו. הוא גם יכל לעשות זאת בסטייל, לאחר שהטביע חותם במשך קרוב ל-40 שנה כראש עיריית אשדוד. את מה שעשה צילקר למען פיתוחה של אשדוד איש לא ייקח ממנו.

צילקר, משום מה, בעט בדלי במלוא העוצמה, ומשכיח להרבה מאוד אנשים את העשייה שלו לאורך עשרות שנים, בכמה החלטות פוליטיות מוזרות, שלא לומר הזויות. ההתנהלות שלו בעשור האחרון בהחלט לא מוסיפה לו כבוד, בלשון המעטה, וגורמת לפגיעה אנושה במעמדו בקרב רוב הציבור.

בשנת 2008 צילקר הובס בבחירות לראשות העיר ע"י ראש העיר הנוכחי ד"ר יחיאל לסרי. להפסיד בזירה הפוליטית זה ממש לא נורא, וצילקר היה צריך כבר בחצות הלילה של בחירות 2008, לכתוב בכתב ידו את מכתב הפיטורים שלו ממועצת העיר, ולפנות את הבמה לדור הצעיר יותר.

אני מכיר הרבה מאוד פוליטיקאים ברמה הארצית והמקומית, שידעו לזוז הצידה לאחר שהציבור אמר את דברו בקלפי, ולאחר שנים של עשייה ציבורית, פרשו לביתם. זו הפוליטיקה, כמה שהיא יפה ומאירת פנים, כך היא אכזרית וכואבת ולעיתים מנחיתה מהלומה חזקה לנפש ולאגו. איש גדול יודע לקבל זאת ולהמשיך הלאה, ויש כאלה שנאחזים בקרנות המזבח בכל מחיר, ולא משנה עד כמה זה נראה מגוחך ופתטי.

צילקר כיהן במשך חמש שנים כחבר מועצה לא משפיע בספסלי האופוזיציה, וזה היה מביך לראות את צילקר הגדול מנסה לרקום מהלכים פוליטיים חסרי סיכוי ולעיתים חסרי משמעות, מול הקואליציה האיתנה של ד"ר לסרי. אני הייתי נע בכיסא באי נוחות באותם רגעים, וכמוני רבים אחרים, לאחר עוד הצבעה מביכה של צילקר.

בחלוף חמש שנים צילקר החליט שהוא לא מוותר והתמודד שוב על ראשות העיר, למרות שכל פרשן פוליטי מתחיל הבין שסיכוייו להיבחר דומים לסיכויים של תמר זנדברג להיבחר כראשת הממשלה הבאההוא ספג גם הפעם מפלה פוליטית, וגם הפעם בחר שהוא לא זז הצידה והמשיך להיגרר לספסלי האופוזיציה, למרות שקיבל הצעה רשמית להצטרף להנהגת העיר עם תפקיד מכובד וראוי.

עוד חמש שנים עברו ותיאטרון האבסורד של צילקר עלה מדרגה. בשבוע שעבר הוא הצהיר כי החליט לקבל את ההצעה להיות מספר 3 (!) ברשימתה של הלן גלבר בבחירות הקרובות. אותו צילקר, שבעבר ראה בגלבר דמות פוליטית לא משמעותית ומיקם אותה ברשימה שלו בבחירות האחרונות במקום השלישי, אחרי אלי לחמני, מוכן להיות מספר שלוש ברשימה שלה. כששמעתי על הדיל הפוליטי החדש, חיפשתי את יגאל שילון בסביבה שלי, כי הייתי בטוח שמדובר במתיחה

זו לא הייתה מתיחה וצילקר סוגר את הקריירה הפוליטית שלו עם החלטה תמוהה, הזויה ומעליבהלהיות מספר שלוש ברשימתה של גלבר. זו אותה גלבר, שכאמור רתחה מזעם לפני חמש שנים, ולא הבינה איך צילקר בגד בה ונתן לאלי לחמני חסר הכריזמה, לעקוף אותה ברשימה. היום היא סוגרת איתו חשבון ונותנת לו להית מספר שלוש ברשימה שלה

זו החלטה גרועה מאוד של גלבר, שמנסה לשדר רעננות וחדשנות בבחירות הקרובות, ובמקום זה מציגה פוליטיקה ישנה ופרימיטיבית. אם זה מה שיש לה לחדש לאשדוד, עם צילקר בן ה-85 בצמרת הרשימה שלה, לא צריך להוסיף עוד כלום

שבת שלום!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך