קמים מהכורסא ויוצאים החוצה

כ-30 פעילים חדשים נוספו אל מכסת הפעילים במינהלות הרבעים, לאחר שסיימו קורס נוסף של הכשרת פעילים אשר התפרש על פני כמה חודשים, במהלכו למדו על העיר ועל מנגנוני הניהול שלה וכן למדו כיצד לקיים מפגשים עם תושבי בקהילה וללוות מיזמים סביבתיים והעלאת תרומה אפקטיבית לקהילה. התנאי היחיד להצטרף לקורסי ההכשרה הללו הוא הנכונות להתנדב ולפעול למען הסביבה.

כל אחד יכול אם רק יחפוץ בכך והדוגמא לכך היא קבוצת הפעילים האחרונה שהתמידה בחודשים האחרונים ובכל יום רביעי נפגשה בשעות הערב ושמעה הרצאות מפי מרצים שונים מטעם מכון יוספטל ונציגי העירייה. כל הפעילים הם תושבי הרובע ועתה לאחר הקורס, יוכלו לחוש שותפים למנהלת ולפעול לשיפור איכות החיים ברובע.

"כחלק מתוכנית הסדנה, הפעילים ביקרו באגפים המקצועיים של העירייה ולמדו על מנגנון העבודה ותפקידו של כל אגף" אומר מר אהרון מור – רכז קהילתי במינהל התפעול האחראי על קיום הסדנאות. כך לדוגמא ביקרו הפעילים במוקד העירוני (106) ושמעו סקירה מאלפת ממנהל האגף דוד דבש, על המוקד בכלל ועל מוקד רואה. מנהל אגף תפו"ח מר דני אלגרט הציג את פעילות האגף בנושאים המרכזיים: תברואה, פינוי אשפה, חנייה ופיקוח.

k97lu18v

מנהלות הרבעים אירחו את הפעילים והסבירו להם על התפקיד, על הפעילות בעבר ועל תפקיד המינהלות בהווה ובעתיד. במנהלת רובע ט', ראש מינהלת הרובע מר סמי אביטן הזמין גם את השוטר הקהילתי כדי להסביר איך משתלב השוטר הקהילתי ברובע. כך הם ביקרו במנהלת י'-י"ג, מנהלת ב'-ג' ומנהלת י"א-י"ב ושמעו סקירות מראשי המינהלות הללו.

טקס הסיום היה מרגש במיוחד. הפעילים התכוננו אליו היטב. הם הגיעו לבושי חג, הכינו מאכלים ביתיים ופירות העונה ביוזמתם והגיעו למנהלת הקהילה כדי להתכונן לערב הסיום. את הטקס כיבד מנכ"ל העירייה אילן בן עדי, שדיבר בשבח הנתינה ונכונות הפעילים לקום מהכורסא הנוחה בבית ולבוא להיות פעיל במנהלת הרובע, למען אזור מגוריהם. ראש מנהל התפעול מר שלמה רוטנברג, שמלווה את מנהלות הרבעים באופן אישי, בירך את בוגרי הקורס המצטרפים אל בוגרי שני המחזורים הראשונים. כן נכחו בטקס כל ראשי מנהלות הרבעים, מנכ"ל מכון יוספטל אורי אסייג ומנהלת מחלקת התנדבות גב' חנה בן איון.

נציגות הפעילים, גב' גולדנברג ורדה וגב' ויסנגרין תמר, הביעו בשם הפעילים את הערכתם הרבה לעיריית אשדוד ולמנהיגיה על ההשקעה בקיום הקורס. "אנו יוצאות מקורס זה עם תובנות אחרות ממה שנכנסו אליו" אמרו הן. מר ראובני שאול, פעיל נוסף, הודה בשם הפעילים לכל אלה שנטלו חלק בקיום הקורס הנ"ל והבטיח לעשות עוד למען הרובע והעיר בשיתוף מנהלות הרובע.

בסה"כ הפעילים עברו כ-25 מפגשים, 4 שעות בשבוע, בהדרכת מכון "יוספטל" המתמחה בהקמה וליווי מנהיגות קהילתית. הפעילים קיבלו תעודת סיום ממוסגרת ושי צנוע מטעם עיריית אשדוד, והעניקו זרי פרחים מטעמם למי שניהל את הקורס וליווה אותם – לאהרון מור רכז הקהילתי של מנהלות הרובע יחד עם דני יצחק, למזכירת מנהלת הקהילה גב' מורן קדוש ולמנכ"ל יוספטל מר אורי אסייג.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך