תלונה: "סחטו אותי באלפי שקלים כי לקחתי מהסופר סוכריות ונקניק"

תחקיר בלעדי של "חי בלילה", ששודר בערוץ 12, חושף סוד אפל של שתי רשתות שיווק גדולות ומוכרות. קב"טים לשעבר מספרים כיצד היו תופסים גנבים, חוקרים אותם, מאיימים עליהם בפנייה למשטרה, ומציעים לשחרר אותם תמורת פיצוי לקופת הרשת, במה שהם מתארים כשיטה לכיסוי גירעונות והשלמת חוסרים. בת 72 שהתלוננה במשטרת אשדוד מספרת: "הם ביקשו שאשלם 17 אלף שקל"
קניות בסופר

" בנובמבר האחרון הגיעה לתחנת משטרת אשדוד אישה כבת 72, הסבירה לי שהיא גנבה נקניק ולחם ואז בעצם נתפסה והוכנסה למקלט של החנות", מספר פבל בריטבה, חוקר משטרת ישראל. "נעלו עליה את הדלת וביקשו ממנה לפצות את החנות ב-17 אלף שקלים". "אני לקחתי (מהסופר) נקניק, סוכריות ולחם", מספרת מ' המבוישת ברוסית, ומדגישה שעד עכשיו היא מפחדת לדבר מחשש לכך שינקמו בה. "הם אמרו לי שאשלם להם קנס על סך 17 אלף שקלים ושילמתי אותו בשיקים, כי לא היה לי כסף לשלם. רציתי לשלם להם כמה שזה עלה, אבל הם אמרו שכבר אי אפשר וצריך לשלם חוב. אני גרה לבד, מקבלת פנסיה ומשלמת על דירה, בקושי נשאר לי כסף לחיות. הם איימו עליי, רצו לסגור אותי. הם כל כך הבהילו אותי, ירד לי לחץ הדם. ביקשתי שיוותרו לי והם אמרו שאם לא אשלם הם יקראו למשטרה". "היא ביקשה אם אפשר להכניס אותה לבית סוהר, כי שם לפחות יהיה לה אוכל, אלה עבירות של סחיטה באיומים", מסכם פבל. ד"ר איילת עוז, מנהלת תחום המשפט המנהלי בסנגוריה הציבורית, נתקלת בהרבה אנשים שנגררים אל פשעי עוני, ומסבירה: "מי שמגיע למצב שהוא גנב חלב מהסופר או גונב מוצרי מזון בסיסיים, הוא אדם שהגיע לקצה האופציות שלו. מה שהוא צריך זה שיעזרו לו ויפתרו לו את הבעיות".

תחקיר בלעדי של "חי בלילה", ששודר בערוץ 12, חושף סוד אפל של שתי רשתות שיווק גדולות ומוכרות. קב"טים לשעבר מספרים כיצד היו תופסים גנבים, חוקרים אותם, מאיימים עליהם בפנייה למשטרה, ומציעים לשחרר אותם תמורת פיצוי לקופת הרשת, במה שהם מתארים כשיטה לכיסוי גירעונות והשלמת חוסרים

אחד הקבט"ים מספר: "יש קוד, הוא נקרא 4287, זה קוד קב"ט. לוקחים את הכסף, הולכים לקופה, זה חלק מהתוכנה, זה כסף נטו. זה היה הנוהל בכל סכום שהוא, בן אדם היה גונב פסק זמן, קופסת סיגריות, בקבוק משקה, לא משנה מה – הסכום שהוא היה משלם היה ללא שום פרופורציה לגניבה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך