שימו לב: מתחילים באכיפה נגד נהגי אופניים חשמליים

לאחר חודשיים של הסברה מאסיבית בתקשורת העירונית ובמדיה החברתית ולאחר שהפקחים העירוניים נכנסו לבתי הספר בעיר, נפגשו עם התלמידים והציגו בפניהם את החוקים והתקנות הרלוונטיים, הגיע שלב האכיפה וב-3 שבועות האחרונים הוצבו פקחים עירוניים בכניסות לבתי הספר העל יסודיים ובדקו בני נוער שהגיעו או יצאו מבית הספר עם אופניים חשמליים. הפיקוח העירוני: זהו צעד נוסף בהערכות לקראת אכיפה אינטנסיבית
שימו לב: מתחילים באכיפה נגד נהגי אופניים חשמליים

כזכור, לפני פסח יצאו הפקחים לבתי הספר התיכוניים, נכנסו לכיתות והסבירו לתלמידים מהן הוראות חוק האופניים החשמליים ומה מצופה מהם. קדמה לכך הכשרה אותה עברו הפקחים העירוניים וקבלת סמכויות אכיפה ממועצת העיר, בהתאם לחוק שעבר אשתקד בכנסת ונכנס לתוקף לפני מספר חודשים, במטרה לייעל את מנגנוני הפיקוח והאכיפה ברשויות המקומיות. "הפקחים הוכשרו להתמודד עם עבירות תעבורה המבוצעות ע"י רוכבי אופניים, אופניים חשמליים, קורקינט ממונע, אופנוע וכן הולכי רגל" אומרים בפיקוח על החוק שנועד לסייע באכיפת עבירות תעבורה המבוצעות על מדרכות ומתן הגנה להולכי הרגל.

הסמכויות החדשות שהוענקו לפקחים העירוניים מאפשרות להם להורות על הפסקת העבירה, לדרוש הזדהות של מבצע העברה, לעכב את הרוכב, לרשום דו"ח ובמקרים מסוימים אף להוציא את האוויר מצמיגי האופניים ואם יצטרכו יוכלו, במקרה הצורך, אפילו לתפוס, להרחיק ולהחרים אופניים או סוללות לאופניים חשמליים. "הכשרת המפקחים העירוניים לאכיפה של רכיבה מסוכנת על אופניים חשמליים ותחילת האכיפה בפועל, היא אבן דרך במאבק שלנו כנגד התופעה המטרידה הזאת" אומרים בפיקוח ומציינים כי "במהלך שלושת השבועות האחרונים, עצרנו רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים שביצעו עבירות וסיכנו את עצמם ואת הולכי הרגל".

בתקופה זו הפקחים הסבירו לרוכבים מה העבירה ומה הסכנה בעבירה שביצעו וכשזה נדרש הם ביקשו מהרוכב שביצע את העבירה להתקשר להוריו. במקרה כזה הפקח שוחח אישית עם ההורה כדי ליצור גם אצל ההורים מודעות לסכנה. "זהו עוד צעד חשוב ומתבקש שנועד להפוך את הרכיבה על אופניים בעיר לאלטרנטיבה של ממש של כלי תחבורה ממונע תוך צמצום הפגיעה במרחב החיים של הולכי הרגל".

בפיקוח אומרים כי "הורים ששוחחנו איתם, הודו לנו, תמכו בפעולות האכיפה ולקחו את הנושא לתשומת ליבם ברצינות רבה. בחלק מהשיחות" הם מציינים "עלו תחושות של תסכול בקרב ההורים וטענה לחוסר יכולתם לאסור על ילדיהם את השימוש באופניים. עבור ההורים מדובר במשימה לא פשוטה עד שרבים מהם נכנעים וקונים לילדיהם אופנים חשמליים". אמא אחת הגדילה לספר בגילוי לב בפני הפקחים שעצרו את בתה בשל ביצוע עבירה, כי הופתעה לשמוע שלבת שלה יש אופניים חשמליים. "היכולת שלי כאם מוגבלת" אמרה בצער ושתפה את הפקחים בתחושותיה הכואבות "לפעמים כשהילדים רוכבים למקום רחוק אני מאוד חרדה, ועד שהם לא חוזרים אני לא נרגעת". היה זה ביטוי לזעקת הורים המשוועים לעזרה של הפקחים.

בעירייה אומרים כי בעיית רוכבי האופניים מחמירה ומדאיגה הורים לאור ריבוי התאונות בהן מעורבים רוכבי אופניים והולכי רגל, ולכן נושא זה זוכה לעדיפות בפעולות האכיפה של הפיקוח העירוני. "אנו נכונים להעמיק את הפעילות שלנו כדי שהילדים של כולנו ישובו הביתה בשלום" אומרים בפיקוח ומקווים כי הראשונים להבין ולתמוך בצעד זה יהיו רוכבי האופניים עצמם.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך