"מלחמה תוך 24 שעות": גל שמועות בווטסאפ

בשעות האחרונות החל לרוץ גל שמועות חסרות ביסוס בשל המתיחות בגבול הצפון, יו"ר הכנסת והעיתונאים הצבאיים מגיבים
צפו: הפיתוח של וואטסאפ שכל כך חיכיתם לו - הגיע

"בכירים בצה"ל: ראש הממשלה יודיע היום שאיראן סיימה לייצר פצצה גרעינית. המשמעות: מלחמה תוך 24 שעות", זוהי הודעת ווטסאפ שהופצה בשעה האחרונה באמצעות אפליקיציית הווטסאפ . בשעות האחרונות החלו לרוץ גל שמועות חסרות ביסוס בשל המתיחות בגבול הצפון. חרושת השמועות והבילבול הרב הביאו לכאוס בתוך המדינה, אזרחים רבים שניזונים דרך הרשתות החברתיות כבר החלו להעלות השערות רבות. עיתונאים רבים וצייצנים הוסיפו שמן למדורה כאשר צייצו בחוסר אחריות בטוויטר – ובכך הגבירו את הדאגה בתוך המדינה.

באחת ההודעות נכתב כך:"הערכה בצה"ל ב-24-48 שעות הקרובות, איראן תפתח במערכה נגד ישראל. שר הביטחון אשר נמצא בביקור בארצות הברית המריא לפני כשעתיים חזרה ארצה. הקבינט המדיני בטחוני התכנס לדיון דחוף בקריה בשעה 13:30. הדיון כונס בהתראה מיידית. בזימון שנשלח לשרי הקבינט נכתב כי נושא הדיון הוא 'עדכון מודיעיני-מדיני בנושא הסכם הגרעין עם איראן'".

בפתח דבריו בישיבה המיוחדת לציון יום הרצל במליאה, אמר יו״ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין ״זה לא סוד שביממה האחרונה מנשבות רוחות מן הצפון. הביאו לידיעתי שברשתות ובקבוצות הווטסאפ מופצות בשעות האחרונות שמועות לא מבוססות, הגורמות למתיחות מיותרת בציבור.
בלי לפרט ובלי לדעת בדיוק מה צופן לנו העתיד, אני רוצה לפנות מכאן לכל אזרחי ישראל: אתם יכולים לסמוך על מפקדי וחיילי צבא ההגנה לישראל, שעשו בעבר, עושים בהווה ואני בטוח שיעשו גם בעתיד כל מה שדרוש על מנת להגן על שלומנו".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך