החל משבוע הבא: אכיפה משטרתית בתחנות אוטובוס באשדוד

במטה לבטיחות בדרכים של עיריית אשדוד אומרים כי ישנה עליה מצערת בתאונות הולכי הרגל באשדוד, רובם מעל גיל 70. הרבה מהתאונות נגרמות בגלל נהגים שמחנים את רכבם בצמוד לתחנות אוטובוסים ומסכנים את ציבור הנוסעים. בשבוע הבא יחל מבצע אכיפה נרחב למיגור התופעה. שימו לב: לא חונים בתחנות אוטובוס
החל משבוע הבא: אכיפה משטרתית בתחנות אוטובוס באשדוד

החל מ-6 במאי תחל אכיפה של משטרת התנועה אשדוד בכל תחנות האוטובוס בעיר. מבצעי האכיפה יתקיימו בשל ריבוי בתאונות שמתרחשות בעקבות רכבים שמעמידים את רכבם במקום שהאוטובוסים אמורים לעצור.

ממשרד התנועה נמסר כי ישנה עליה בהיפגעות נוסעים (במיוחד אזרחים ותיקים) בהשוואה לשנים קודמות. נוסעי התחבורה הציבורית יורדים מהאוטובוסים ונופלים לכביש משום שהאוטובוס לא נצמד למדרכה ויש הפרשי גבהים בין מדרגות האוטובוס לכביש.

תקנות התעבורה, תשכ"א-1961 סעיף 72 א (12) קובעים כי "לא יעצור אדם רכב, לא יעמידנו, לא יחנהו ולא ישאירנו עומד, כולו או חלק ממנו… בנתיב שיועד לתחבורה ציבורית ובתחום תחנת אוטובוסים המוגדרת על ידי סימון על פני כביש, ובאין סימון כאמור — בתוך עשרים מטר לפני תמרור "תחנת אוטובוסים" ועשרים מטר אחריו, בשני צדי הדרך, ובלבד שמותר לעצור או להעמיד או להחנות רכב בצד הדרך שממול לסימון על פני הכביש או ממול לתמרור, אם רוחב הכביש באותו מקום הוא שנים עשר מטר או יותר"

מחברת אפיקים נמסר כי רכבים פרטיים מעמידים את רכבם בתחנות האוטובוסים וחוסמים את נתיב התחבורה הציבורית. נהג האוטובוס נאלץ לעצור ולהוריד נוסעים שלא בסמוך למדרכה ובכך חוסם את נתיב התחבורה. רכבים שמגיעים אחריו מבצעים עקיפות מסוכנות מה שגורם לתאונות חזית-אחור.

בשנים האחרונות ישנה תשומת לב מוגברת לנושא הנגישות, ובחברת אפיקים אבזרו את האוטובוסים ברמפות על מנת לאפשר לנכים עם כסאות גלגלים לעלות ולרדת מהאוטובוסים. נכה בעל כיסא גלגלים לא יכול לרדת מהמדרכה או לעלות אליה אם הרמפה איננה מוצמדת למדרכה. נהגי האוטובוס מדווחים כי עצירה במרחק מהמדרכה אינה מאפשרת להם להעלות ולהוריד נכים ויש שנוסעי האוטובוס יורדים בעצמם על מנת לסייע לבעלי נכויות להיכנס ולצאת מהאוטובוס.

המטה לבטיחות בדרכים בעיריית אשדוד קורא לכלל הנהגים לשים לב ולא להחנות או לעמוד בתחנות אוטובוס ציבוריות המיועדות לנוסעי תחבורה ציבורית בלבד. ממטה הבטיחות נמסר שיש עליה בתאונות הולכי הרגל באשדוד רובם מעל גיל 70. האחריות היא של הולכי הרגל אך גם של נהגי הרכבים הפרטיים, ולכן עלינו לעשות כל שביכולתנו לצמצם תופעה זו, גם העמדת רכב בתחנות אוטובוס היא סיבה להיפגעות הולכי רגל.

משטרת התנועה קוראת לציבור הנהגים שלא להעמיד את רכבם בתחנות האוטובוסים. המשטרה תקבל דיווחים און ליין במקומות שבהם תתבצע העברה. מדובר בעברה מסוג בריונות, וניידת תשלח למקום בו ברגע למתן קנס של 250 שקלים בגין עברה זו.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך