רבי סניה והרבנית גלבר / שי לשבת

היינו כחולמים: צבי צילקר הצביע בעד הרחבת רובע ז' החרדי, סניה כצנלסון נמנע והלן גלבר כמעט "תפרה" דיל עם החרדים
רבי סניה והרבנית גלבר / שי לשבת

אני מציע לכם להסתובב בחודשים שנותרו עד הבחירות לראשות העיר עם שקית הקאה ולימון ריחני, כי אתם עלולים להוציא החוצה את כל מה שיש לכם בבטן בגלל ההתנהגות של חלק מהפוליטיקאים האשדודים… במשך כל הקדנציה, ובעיקר בימי "מחאת השבת", רובם דיברו תחת כל עץ רענן, חיפשו כל מיקרופון פתוח, כדי לצעוק ולזעוק שראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, מוכר את אשדוד לחרדים, סוגר לנו את העיר ומלקק לציבור החרדי כדי שימשיכו לתמוך בו בבחירות הקרובות לראשות העיר.

אני חייב להודות שזה די הצליח להם בתחילת המאבק. חלק מהציבור הלך אחרי הפוליטיקאים והאמין להם שהמאבק שלהם הוא נטו למען הציבור החילוני בעיר הנמל והשמירה על הסטטוס-קוו. אלפים יצאו לרחובות והרשתות החברתיות געשו ורעשו כאילו אנו חיים בבני ברק ולא באשדוד.

ד"ר לסרי ניסה להרגיע את הציבור ואמר בצורה ברורה שיש כאן קמפיין פוליטי מתוכנן, והעיר אשדוד תמשיך להיות ליברלית ומכבדת את כל תושביה, מבלי לפגוע בסטטוס-קוו. במבחן הזמן ד"ר לסרי עמד בדברו והשקט חזר לרחובות. לראייה, אשדוד ממשיכה לפעול בשבת במקומות הרגילים, שום מקום מרכזי לא נסגר וכבר לא רושמים דוחות לבעלי העסקים בסופי שבוע.

אבל תראו מה עשו שאר הפוליטיקאים בשבועות האלה. הרצון שלהם להשתלט על הגה הנהגת העיר גורם להם להתנהג בצורה מבישה, לא ערכית ולא מוסרית. הם שמים בצד את האידיאולוגיה שלהם, את העקרונות ואת ההבטחות שלהם לציבור הבוחרים, רק כדי שהחלום הפוליטי שלהם לא יתנפץ להם בפנים. אלה שלכלכו, העליבו ופגעו מוחשית בציבור החרדי, מחפשים היום ללקק להם, להתקרב אליהם ולקבל את הקולות שלהם בבחירות הקרובות.

שימו לב מה קרה בהצבעה בוועדה המקומית לתכנון ובנייה סביב הרחבת רובע ז' החרדי ביום שלישי בערב. עיקרי התכנית להרחבת הרובע הם לאפשר להגדיל 2,444 דירות קטנות ברובע ז' עד לשטח של 160 מ"ר. הרקע: מצוקת מקום שממנה סובלות משפחות רבות ברוכות ילדים ברובע, וכך שכמעט ואין מקום לבנות בו יחידות דיור חדשות, בשונה משאר אזורי העיר.

צבי צילקר החליט להצביע בעד התוכנית. צילקר אומנם היה פחות מיליטנטי מחבריו באופוזיציה נגד החרדים בשנים האחרונות, אך ברוב המקרים הוא לא תמך בהם. הפעם הוא הצביע בלב שלם ובנפש חפצה בעדם…

סניה כצנסלון, גדול מתנגדי החרדים בעיר והאיש שגורם לשנאת אחים סביב סערת השבת, נמנע בהצבעה. זו אחת הבושות הגדולות בהיסטוריה של הפוליטיקה באשדוד. האיש שכל הקמפיין שלו מבוסס על שנאת חרדים והבערת הרחוב האשדודי, פתאום הופך לבעל מצפון ודאגה למצוקת הדיור ברובע החרדי. ממש רבי סניה…

ומה תגידו על הלן גלבר? בשבועות האחרונים היא מחרישה ושומרת על דומיה סביב סערת השבת. לא בגלל שאין מה להגיד, אלא רק כדי להשאיר את החצי אחוז שקיים בליבה, שבכל זאת חלק מהציבור החרדי יתמוך בה בבחירות הקרובות. היועצים הפוליטיים מתל אביב גזרו עליה שתיקה, והיא קיימה זאת הלכה למעשה.

עכשיו מסתבר שגלבר גם רצתה לסגור דיל פוליטי עם החרדים – היא תתמוך בהם בהצבעה להרחבת רובע ז', והם בתמורה יתנגדו לאישור פרויקט הבנייה ברובע ט"ו, שנועד ברובו לזוגות צעירים. הדיל הזה קרס עוד לפני שנולד, ובסופו של דבר הלן נמנעה ולו רק כדי להשאיר לה את הסיכוי הקלוש שמישהו יקנה את התרגילים הפוליטיים שלה, שמתאימים לאשדוד של שנת 72'…

שבת שלום!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך