התרגיל המסריח של הלן גלבר: כן לחרדים, לא לצעירים

שעות אחדות לפני ההצבעה במועצת העיר על הרחבת רובע ז', חברת המועצה הלן גלבר, ניסתה להוביל דיל שכשל, על-פי עדויות של חלק מחברי המועצה, היא שלחה את אנשיה במטרה לשכנע את החרדים שיתנגדו לבנייה לזוגות צעירים ברובע ט"ו, ובתמורה לכך היא תהפוך את עורה ותצביע לטובת החרדים בעד הרחבת הדירות ברובע החרדי. החרדים השיבו בשלילה, ולמרות שגלבר נמנעה בהצבעה בעניין רובע ז', ההצעה עברה ברוב ברור
התרגיל המסריח של הלן גלבר: כן לחרדים, לא לצעירים
התרגיל המסריח של הלן גלבר: כן לחרדים, לא לצעירים

תרגילים בפוליטיקה הישראלית הם דבר ידוע, אבל לא כל אחד יודע לעשות אותם כמו שצריך…. אנשיה של חברת המועצה הלן גלבר ניסו להוביל דיל במועצת העיר – תמיכה בבנייה ברובע ז' החרדי תמורת התנגדות של חברי המועצה החרדים לבנייה לזוגות צעירים ברובע ט"ו. התרגיל נכשל, ובסופו של דבר הקואליציה העבירה את אישורי הבנייה ברובע ז', בזמן שהלן גלבר נמנעה, שגם זה סיפור בפני עצמו…

תחילה נפרט את עיקרי הדברים. ישיבת מועצת העיר שהתכנסה ביום שלישי בערב עסקה בין היתר בהרחבת רובע ז', תכנית שהועלתה תחילה לוועדת תכנון ובנייה ואף עברה שם ברוב גדול, ורק לאחר התנגדות ובקשה מטעם האופוזיציה להעלות את הדיון בעניין במועצת העיר, הוחלט להביא את הדיון להצבעה, כאשר לפני כחודש ימים התכנסה המועצה אך לא היה ניתן לגייס רוב, ואילו במועצה הקרובה הדבר התאפשר והבטיח את העברת התכנית.

עיקרי התכנית להרחבת הרובע הם לאפשר להגדיל 2,444 דירות קטנות ברובע ז' עד לשטח של 160 מ"ר. הרקע: מצוקת מקום שממנה סובלות משפחות רבות ברוכות ילדים ברובע, וכך שכמעט ואין מקום לבנות בו יחידות דיור חדשות בשונה משאר אזורי העיר.

הדיל על רובע ז' שכשל

כיוון שהדבר נמצא בנפשם של חברי המועצה החרדים, ניסתה חברת האופוזיציה הלן גלבר, לנסות ולהשפיע על ההצבעה לטובת החרדים. גלבר שלחה ביום שלישי בבוקר את אחד מאנשיה לחברי המועצה החרדים וביקשה לעשות איתם דיל, כאשר גלבר מבטיחה להביא איתה מספר חברי מועצה מהאופוזיציה שיצביעו בעד התכנית להרחבת רובע ז', זאת למרות ההתנגדות של רובם לכך בוועדת תכנון ובנייה (גלבר אפילו לא השתתפה בדיון הראשון). בתמורה ביקשה גלבר שחברי המועצה החרדים יתנגדו לתכנית הבנייה לזוגות צעירים במסגרת "מחיר למשתכן" ברובע ט"ו, שתאפר בנייה מאסיבית לטובת זוגות צעירים.

אך החרדים סרבו בטענה שאין הם צריכים את העזרה של האופוזיציה, שהרי הם מספיק חזקים בתוך הקואליציה על מנת להעביר את ההרחבה, ואכן לאחר הסבר ממושך במועצת העיר על המצוקה הקשה והצפיפות הגוברת ברובע ז', הצליחו חברי המועצה לשכנע את הרוב, על מנת להעביר את התכנית. אפילו שמעון כצנלסון, שהצביע נגד בוועדת בניין ערים, העדיף להימנע במועצת העיר. מי שהפתיע עוד יותר היה צבי צילקר, שלמרות היותו חבר בסיעה של הלן גלבר שנמנעה ואלי לחמני שהצביע נגד, העדיף צילקר להצביע בעד.

אחד מחברי המועצה החרדים, ששוחח עם עיתון "המגזין" ואתר "אשדוד אונליין", אמר בעניין: "הבהרנו לגברת גלבר שאנחנו מחוייבים לקואליציה. הנהלת הקואליציה עומדת עד עתה בכל הסיכומים, ככה שלא הייתה לנו סיבה להיענות לדילים השונים הללו, אבל מה שמדהים הוא שחברת מועצה שכל השנים הייתה שותפה להתנגדויות בוטות נגד החרדים, פתאום מוכנה ללכת איתם והעיקר להפיל תכנית מצויינת של העירייה לטובת בנייה לזוגות צעירים ברובע ט"ו, וכמובן כשכל זה נוגד את עמדת המצביעים שלה, אבל דילים כאלה הם לא הצד החזק שלנו לכן סירבנו".

"המומים מהפניה של גלבר"

חבר מועצה חרדי נוסף טען כי "היינו המומים מהפניה של גלבר, שניסתה להעביר אותנו לצד שלה. מועצת העיר מונה עשרה חברי מועצה חרדים לעומת שמונה מהאופוזיציה, וזה כבר משנה את יחסי הכוחות. אנחנו לא רגילים שמדברים נגדנו ומבזים אותנו כשנוח להם, ואחר כך מנסים לרצות אותנו בשביל מטרה נלוזה, מה עוד שמדובר כאן על בנייה לטובת הציבור הצעיר תושבי העיר ברובע ט"ו, שמאות צעירים החפצים בבית משלהם, ממתינים לבנייה הזו, אז בוודאי שאנחנו לא נתנגד".

פנינו לחברת המועצה הלן גלבר על מנת לקבל את תגובתה, אך זו טרם התקבלה, וכשתתקבל נפרסמה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך