51% מתושבי אשדוד בעד בניית 748 יחידות דיור ברובע ט"ו

סקר מיוחד של אתר החדשות המוביל "אשדוד אונליין", בו נטלו חלק כ-1,200 מתושבי העיר, קובע כי רוב מוחלט של תושבי העיר מצדדים ברעיון המקורי של עיריית אשדוד, לבנות 748 יחידות דיור בשטח הפתוח והשומם ברובע ט"ו
51% מתושבי אשדוד בעד בניית 748 יחידות דיור ברובע ט"ו

מסתבר שרוב תושבי אשדוד מצדדים בבניית מאות יחידות דיור ב"שטח המריבה" ברובע ט"ו. כך עולה מסקר מקיף שקיימנו בשבועות האחרונים באתר "אשדוד אונליין", בו נטלו חלק כ-1,200 תושבי אשדוד. ללא ספק מדובר במדגם מייצג, גם על פילוח המצביעים שנבדקו וגם על פי היקף המצביעים המרשים.

כזכור, סוגיית "שטח המריבה" ברובע ט"ו עלה לדיון הציבורי כבר לפני מספר חודשים. מדובר בשטח שומם ומוזנח בציר המרכזי של הרובע (שדרות יצחק רבין), המשתרע על פני 70 דונם.

עיריית אשדוד קיבלה החלטה להקים בשטח זה פארק משחקים ענק, בית ספר, גני ילדים, מתנ"ס ו-748 יחידות דיור שרובם מיועדים לזוגות צעירים במחיר מיוחד במסגרת תוכנית "דיור למשתכן".

חלק מתושבי הרובע התאגדו נגד החלטה זו, בטענה כי מדובר בפגיעה ישירה באיכות החיים שלהם, והם לא מוכנים להתעורר כל בוקר מול בניינים גבוהים שיוקמו במסגרת הפרויקט. לטענתם, מדובר בצעד לא מקובל ולא ראוי, שעלול להרוס את צביון הרובע. הם יצאו למאבק סביב מספר יחידות הדיור הגדול (לטענתם), שיוקמו בפרויקט העתידי, וניתן להעריך שהם יהיו מוכנים להגיע לפשרה מול עיריית אשדוד בסוגיה זו. שיחות בין הצדדים אף התנהלו בעבר, אך לא הובילו לפתרון ממשי.

ביום רביעי הקרוב תתקיים ישיבת מועצת עיר, שתעסוק בשאלת מספר היחידות שיאושרו לבנייה בפרויקט זה, לאחר שבית המשפט המחוזי דן בסוגיה זו לפני כחודש ימים, וקבע כי החלטה סופית בעניין תעבור שוב דרך חברי מועצת העיר המקומית.

אתר "אשדוד אונליין" קיים לאחרונה סקר שהיה פתוח להצבעות במשך כשבועיים, כדי לשמוע את דעתם של תושבי העיר בסוגיה החשובה הזו, רגע לפני שחברי מועצת העיר יתכנסו ויצביעו על עתיד הפרויקט ברובע ט"ו. בפני משתתפי הסקר הוצגו שלוש אופציות, ומסתבר שרוב מוחלט של המצביעים מצדד בעמדת העירייה:

1. 51% מהנשאלים הצביעו בעד להמשיך עם התוכנית המקורית של עיריית אשדוד, של בניית פארקים, מוסדות חינוך, מתנ"ס עירוני ו-748 יחידות דיור לזוגות צעירים.

2. 20% מהמצביעים תומכים שלא לאפשר בכלל בנייה של אף יחידה לזוגות צעירים ברובע ט"ו.

3. 29% מצדדים להגיע לפשרה ולהפחית משמעותית את מספר יחידות הדיור.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך