"50 משפחות ואנשים עריריים יושבים לארוחה בכל שישי בזכות מאור מאיר ז"ל"

שמעון בן שמעון ובני משפחתו ממשיכים לשמור על המסורת שהחל בנם מאור מאיר ז"ל, שלמרבה הצער נפטר בתאונת דרכים, ולאחר מכן התגלה כמה חסדים עשה הילד שהיה רק בן 16. בכל חמישי מכינים בגמ"ח "חסדי מאור מאיר" 50 סלי מזון לכבוד השבת זה 7 שנים, ומביאים לנזקקים את האוכל עד לביתם. שמעון בן שמעון: "אנחנו למדנו ממאור. מה שעשה אנחנו מיישמים"
"50 משפחות ואנשים עריריים יושבים לארוחה בכל שישי בזכות מאור מאיר ז"ל"

זה כבר הרגל של 7 שנים. חמישי אחר חמישי בלי להפסיק. בגמ"ח "חסדי מאור מאיר" מכינים סלי מזון, אורזים אותם ולוקחים אותם עד לביתם של המשפחות הנזקקות. כשמגיעים אל המשפחה או האנשים הבודדים שמחכים לסל שלהם, הם מקבלים שיחת טלפון שהסל הונח עבורם במקום הקבוע. הם לוקחים, מבלי שאיש יראה מי הם ומה הם לוקחים, וכך הם ובני משפחתם יכולים לשבת סביב שולחן שבת ולאכול את ארוחת השבת.
את המצווה הקבועה הזו, שבה 50 משפחות ובודדים זוכים לארוחה, עושים בגמ"ח "חסדי מאור מאיר", לזכרו של מאור ז"ל, בן ה-16 בלבד בעת שנפטר בתאונת דרכים, ורק אחר כך התגלה עד כמה הילד הצעיר הזה עשה חסדים שאין לתארם עבור אחרים.

גם חבריו של מאור עוזרים

אביו שמעון בן שמעון, שהקים את הגמ"ח שנושא את שמו של הילד, כדי להמשיך את המסורת שהחל בנו מאור במתן בסתר לאחרים, מספר: "משפחות ואנשים עריריים יושבים לארוחה בכל שישי בזכות מאור מאיר ז"ל. כשגילינו לאחר מותו מה עשה למען אחרים, לא יכולנו שלא להמשיך. זה ממלא את המשפחה שלנו גם. כמה למדנו ממאור. מה שהוא עשה בסתר, אנחנו מיישמים. כמה נתינה גדולה הייתה לילד המדהים הזה".

בן שמעון, בעזרת תרומות, מכין סלי מזון בהם ירקות, פירות, חלות, עוגות שימורים ומה שידו והתרומות משגות. שמעון בן שמעון סיפר כי המורה של מאור ז"ל, רחל ארצי, שהייתה המחנכת שלו בבית הספר "חזון יעקב", סיפרה כי היה מביא כמה כריכים בכל יום ומחלק לילדים שלא היו להם, לפעמים גם את שלו. כזה היה מאור מאיר ז"ל.
שמעון בן שמעון מוסיף: "הוא היה הולך לסופר, כך הסתבר לנו, קונה מכספו דברים והולך ומחלק לפי כתובות של אנשים שידע שאין להם. היה מניח להם ליד הדלת והלך. כך גם אנו עושים".
שניים מחבריו של מאור ז"ל מגיעים בכל חמישי לגמ"ח בהתנדבות, הם לוקחים את הסלים, מגיעים לביתם של הנזקקים ומחלקים להם. גם הם למדו מחברם היקר והחליטו כי יעשו ולו מעט להמשיך את דרכו.

המשפחות שמקבלות את הסל והאנשים העריריים שזוכים לארוחה וקצת עדנה בשבת, לא יודעים בזכות מי הם מקבלים את האוכל. אבל זה בדיוק היה אופייני למאור מאיר ז"ל. לתת בלי לבקש תודה. עבורו התודה הייתה השמחה שמלאה לאנשים את הלב. מאור מאיר רק בן 16 במותו, הספיק לעזור לאחרים, מה שרבים לא הספיקו כל החיים. אביו שמעון בן שמעון לא מתכוון לעצור ולו לרגע. עבורו זה פרויקט חייו, חייו של בנו.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך