בקרוב: פיילוט להשכרת אופניים מתחנות הרכבת

אחרי הרכב בא האופניים, השר כץ: "הפיילוט נועד לעודד את השימוש באופניים כתחבורה ירוקה ונגישה, המהווה אלטרנטיבה איכותית לרכב הפרטי. עם הרחבת הפיילוט יוכל כל נוסע להגיע באופניים אל תחנת הרכבת וממנה בנוחות ובחופשיות"
בקרוב: ענקית הטכנולוגיה הסינית לאופניים שיתופים תפעל באשדוד

בשורה טובה לנוסעי הרכבת, משרד התחבורה ורכבת ישראל יחלו בקרוב בפיילוט חדש במסגרתו ניתן יהיה לשכור אופניים בתחנות הרכבת בכל רחבי הארץ. זאת, במסגרת תכניתו של שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ להנגיש את תחנות הרכבת לציבור הנוסעים ולעודד את הנסיעה ברכבת ישראל.

הפיילוט החדש שיחל בחודשים הקרובים, יאפשר לנוסעים בתחבורה הציבורית לשכור אופניים במספר תחנות רכבת ברחבי הארץ. השירות יינתן בעלות סמלית, באמצעות אפליקציה בטלפון הנייד ויקנה לנוסעי רכבת ישראל הנחה של 10% ממחיר השכרת האופניים.

משרד התחבורה ורכבת ישראל פרסמו היום קול קורא לחברות וגופים לקחת חלק במיזם להשכרת אופניים שיתופיים במתחמי תחנות רכבת ישראל. השימוש באופניים שיתופיים הינו קל ופשוט ביותר, ומאפשר ל-15 רוכבי אופניים ליהנות מאותו זוג, במקום רוכב 1. מדובר בשירות זול, המאפשר הגעה נוחה לתחנות רכבת ומהן ליעד הסופי. כמו כן, השימוש בו אינו מצריך תחנות עגינה או תשתיות מיוחדות.

פרויקט האופניים השיתופיים יחל בשלב הראשון בתחנת הרכבת באר שבע צפון, עם פריסה בתחנות נוספות. התרחבות הפרויקט תתקדם בהתאם לשיתוף הפעולה של הרשויות המקומיות, כאשר על הפרק עומדות תחנות אשדוד, נתניה, הרצליה, רמת גן, גבעתיים, תל אביב, רחובות, בת ים, חולון, ראשון לציון. בנוסף, מקדמת רכבת ישראל את שילוב הפרויקט גם בתחנות תל אביב, הרצליה, פתח תקווה, קרית אריה, בני ברק, רחובות, ספיר, לוד, אשדוד עד הלום, כפר סבא ויבנה מערב.

מיזם האופניים השיתופיים יופעל באמצעות מערכת ממוחשבת לבקרת השימוש והמיקום של האופניים בזמן אמת. האפליקציה ומוקד שירות הלקוחות הטלפוני של המיזם יופעלו בשתי שפות, עברית ואנגלית.

מספר רוכבי האופניים בישראל הולך וגדל בהתמדה, וכך גם מספר רוכבי האופניים המשתמשים בתחבורה הציבורית. על פי סקר של משרד התחבורה שנערך בשנת 2017, ברכבת ישראל עולים מדי יום בשעות השיא מעל ל- 5,000 נוסעים עם אופניים. מדובר בגידול של 35% לעומת שנת 2014, אז נסעו בשעות השיא ברכבת כ-3800 נוסעים עם אופניים.

השר כץ ציין כי הפיילוט המיוחד מבוצע במסגרת תכנית מהפכנית של משרד התחבורה להגברת הנגישות של הנוסעים לתחנות הרכבת. לדבריו, הפיילוט נועד לעודד את השימוש באופניים כתחבורה ירוקה ונגישה, המהווה אלטרנטיבה איכותית לרכב הפרטי. "עם הרחבת הפיילוט יוכל כל נוסע להגיע באופניים אל תחנת הרכבת וממנה בנוחות ובחופשיות".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך