״מסדר הדר״ – קמפיין גיוס המונים להשבת הדר גולדין

מסדר הדר" מבקשת משפחת גולדין לגייס מהציבור הישראלי והבינלאומי סכום של 400 אלף שקל שייעודו הוא הפעלת "מסדר הדר" במהלך שנת 2018. הכספים שיגויסו מהציבור ישמשו את המטה להשבת הדר ואת "מסדר הדר" לארגון של אירועים, הפקת חומרי הסברה וניהול מערך של אלפי מתנדבים במטרה לגרום לממשלת ישראל להפעיל מנופי לחץ על חמאס ולקיים את החלטות הקבינט המדיני-בטחוני, וכן להמשיך בפעילות האינטנסיבית בזירה הבינלאומית
״מסדר הדר״ - קמפיין גיוס המונים להשבת הדר גולדין

סגן הדר גולדין, קצין מצטיין בפלס״ר חטיבת גבעתי, נפל ונחטף למנהרה במהלך קרב ברפיח במסגרת מלחמת ״צוק איתן״. ב-1 באוגוסט 2014, לפני יותר משלוש שנים וחצי, התבשרה משפחת גולדין כי הדר מוחזק בידי ארגון הטרור חמאס בעזה. החזקתו בידי חמאס היא הפרה בוטה של הדין הבינלאומי ומנוגדת לתנאים ההומניטאריים.

משפחת גולדין מנהלת מאבק להשבתו של הדר לישראל ודורשת מהממשלה להחזיר מעזה גם את סמ״ר אורון שאול, לוחם מחטיבת גולני שנחטף לאחר קרב בסג׳עיה, והאזרחים הישראליים, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד.

במסגרת המאבק להשבת הדר, העלתה משפחת גולדין, ההורים לאה ושמחה והאחים איילת, חמי וצור, לסדר היום הציבורי זווית חדשה בכל הנוגע להסכמי חילופי השבויים ודרשה מהממשלה לפעול מול חמאס כדי להפוך את אחזקתו בחיילי צה״ל ואזרחי ישראל מנכס לנטל. כתוצאה מכך, הקבינט המדיני-בטחוני קיבל שורה של החלטות בנושא הפעלת הלחץ על חמאס. משפחת גולדין מנהלת מאבק משפטי בבית משפט העליון שדן בעתירה שהגישה המשפחה לבג"צ על מנת ליישם את החלטות הקבינט והממשלה.

משפחת גולדין יחד עם המטה להחזרת הדר גולדין מקיימים גם פעילות ענפה בזירה הבינלאומית. ציורים שצייר הדר הפכו לתערוכה "ציור. השראה. משפחה" שהוצגה בשנים האחרונות בעשרות מקומות בחו"ל, בין היתר במטה האו"ם בניו-יורק, בקהילה היהודית בלוס-אנג'לס ובמקומות נוספים. בנוסף, המשפחה גייסה את שר המשפטים לשעבר של קנדה, המשפטן היהודי פרופ' ארווין קוטלר, שייצג בעבר בנושאי זכויות אדם את נלסון מנדלה ונתן שרנסקי.לאה גולדין, יחד עם פרופ' קוטלר, הופיעו בדצמבר 2017 בדיון מיוחד של מועצת הביטחון בו נקבע כי הרשות הפלסטינית מפרה את הדין הבינלאומי כשהיא ממשיכה להחזיק בהדר.

בימים אלו יוזם המטה להשבת הדר גולדין, בראשות אל״ם (במיל׳) ארז וינר, את הקמת ״מסדר הדר״, מדובר במערך פעילים שיבוסס על צבא של ישראליות וישראלים מתנדבים, ומטרתו תהיה ליזום, לנהל ולקיים מגוון פעילויות להשבת הדר, אורון והאזרחים הישראליים, במרחב הציבורי הישראלי והבינלאומי.

הערך של לא משאירים חיילים מאחור, וחוזרים מהקרב עם החיים, הפצועים והמתים, הוא ערך יסוד בערכי צה״ל, מצווה יהודית ראשונה במעלה ומושג יסוד בחוק ההומניטרי הבין לאומי. הוא היסוד לאמנה בין משפחות החיילים הסדירים והמילואימניקים והמדינה, הוא אבן היסוד ביכולת של ראש ממשלה להוציא לקרב את צבא העם הישראלי – צה״ל.

מאז מבצע צוק איתן, הערך הזה נמצא סכנה.

אנחנו – מסדר הדר – נביא את הערך הזה חזרה למקומו הנכון, הן בציבור, הן בהנהגה. פעילות ציבורית תנכיח את הנושא בכל מקום ותציג בפני הפוליטיקאים את החובה – לא לנטוש חיילים בקרב, ואם זה קורה, לא לחתום הסכם הפסקת לחימה עם האויב בשום אופן עד שהשבויים והנעדרים נמצאים בבית.

לצורך הקמת "מסדר הדר" מבקשת משפחת גולדין לגייס מהציבור הישראלי והבינלאומי סכום של 400 אלף שקל שייעודו הוא הפעלת "מסדר הדר" במהלך שנת 2018. הכספים שיגויסו מהציבור ישמשו את המטה להשבת הדר ואת "מסדר הדר" לארגון של אירועים, הפקת חומרי הסברה וניהול מערך של אלפי מתנדבים במטרה לגרום לממשלת ישראל להפעיל מנופי לחץ על חמאס ולקיים את החלטות הקבינט המדיני-בטחוני, וכן להמשיך בפעילות האינטנסיבית בזירה הבינלאומית.

לינק לתרומה : https://www.headstart.co.il/project.aspx?id=26595

סרטון: https://www.youtube.com/watch?v=Nk-1gSGNFf4&feature=youtu.be

אתר האינטרנט של מסדר הדר: https://www.hadarsheli.co.il/

עמוד הפייסבוק "הדר שלי" https://www.facebook.com/Hadar.Shely/

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך