גולש צעיר הציל אישה מטביעה

יוני זיתון מדריך גלישה בן ה-17 הציל מטביעה אישה בחוף מי עמי. זיתון: "הים זה לא משחק, אל תהיו גיבורים".

יוני זיתון, צעיר בן 17 המשמש כמדריך גלישה במסגרת "האקדמיה לגלישה באשדוד" הפועלת ממועדון לי-גל שבחוף לידו הפגין היום אחר הצהריים תושיה ואומץ לב, כשנענה לקריאה לעזרה מאישה שחברתה נסחפה לעומק הים, לקח את הגלשן והביא את הטובעת לחוף מבטחים שם חיכו לה כוחות ההצלה.

המקרה אירע דקות ספורות לפני שזיתון אמור היה להיכנס עם תלמידיו הצעירים למים, במסגרת חוג אותו הוא מעביר. לפתע ניגשה אליו אישה מבוגרת והיסטרית שניסתה להסביר לו בשפה הרוסית את שאירע. זיתון לא מבין רוסית אך זיהה את המצוקה, לקח את הגלשן ורץ לכיוון צפון אל עבר הנקודה עליה הצביעה האישה. לאחר זמן קצר הבחין באישה שנסחפה לעומק הים, הוא חתר אליה והצליח להגיע אליה רגע לפני שאיבדה את ההכרה. זיתון העלה את האישה על הגלשן והצליח להביא אותה לכיוון החוף, שם חברו אליו מצילים מתחנת 'מי-עמי', שהעניקו לאישה טיפול רפואי לפני שפונתה לבית החולים.

על שאירע אחר הצהריים סיפר יוני לאשדוד אונליין: "הלכתי עם 3 ילדים לחוג וממש לפני שנכנסתי למים רצה אליי מישהי שלא דיברה עברית והצביעה לעבר העומק. ראיתי שהיא נכנסה למערבולת, לקחתי גלשן של אחד התלמידים ואמרתי להם לקרוא למצילים. חתרתי אליה הכי מהר שיכלתי וראיתי שהיא בתוך בור. פתאום התחיל לצאת לה קצף מהפה והיא איבדה את ההכרה. העליתי אותה לגלשן שלי וראיתי שהמצילים מגיעים עם אופנוע ים והם כבר פינו אותה לחוף. לאחר מכן אמרו לי שאם לא הייתי מגיע אליה, כנראה שהסוף לא היה טוב.

חזרתי לילדים והם היו קצת בהלם וחששו להיכנס למים. הסברתי להם שהים זה לא משחק, אבל אם הם נשמעים להוראות אין להם מה לחשוש. מה שכן, אני תמיד אומר לאנשים שנכנסים להתרחץ, לא להיות גיבורים, לעשות את זה רק בחוף מוכרז וליד סוכת המציל".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך