ערב הכנסת ספר תורה לזכרו של אחד מבכירי הקהילה האתיופית באשדוד

ראש המועצה הדתית באשדוד הרב עובדיה דהן, אמר במהלך הכנסת ספר תורה לבית הכנסת של "הקייסים", שנכתב לזכרו של המנקוסה אבא ביינה דמוזה זצ"ל: "במעמד זה אנו שמחים על עוד נדבך של חיזוק והתעלות בעדה האתיופית בעירנו"
ערב הכנסת ספר תורה לזכרו של אחד מבכירי הקהילה האתיופית באשדוד

במעמד מיוחד התקיים הכנסת ספר תורה שהוכנס ברוב פאר והדר לבית הכנסת ברובע ב' של עדת יוצאי אתיופיה, בסמוך לבית הכנסת "רבי יאיר ברוך זצ"ל", ע"י משפחת המנקוסה אבא אברויה מנסה, במעמד רבני העדה, קייסים ואישי ציבור חשובים. ספר התורה נכתב לע"נ ראש המשפחה המנקוסה אבא ביינה דמוזה זצ"ל.

עם סיום כתיבת האותיות בספר תורה, יצאו בתהלוכה ממתנ"ס "עוזיאל" ברובע א' עם המון חוגג, בהשתתפות קהל רב בשירה ובריקודים לכבודה של תורה ברחובה של עיר. מידי פעם נטל מי מבין הרוקדים את ספר התורה בזרועו ורקד עימו במרכז המעגלים לקול צלילי השירה במשך התהלוכה.

עם הגעתם לרחבה הגדולה מלפני בית הכנסת ברובע ב', שם יצאו לקראתם המתפללים גם מבית הכנסת הסמוך ע"ש רבי אורי בן ברוך זצ"ל, ופתחו במעגלים כשבמרכז ניתן לראות במעגלי הרוקדים את הרב משה ברוך, רב בית הכנסת, ומשם המשיכו החוגגים עם ספרי התורה בידיהם עד לכניסתו לארון הקודש עם ספרי התורה שהוכנסו בזה אחר זה בשמחה ובהתרגשות.

לאחר מכן היסב הקהל לסעודת המצווה, שבמהלכה השמיעו דברי תורה וברכה לכבודה של תורה. את מסכת הברכות פתח קייס ברקו טנג'ה ליקה כהנת, קייס הקייסים. לאחר מכן נשא דברים הרב משה ברוך, שבדבריו ציין את השמחה הגדולה בהכנסת ספר התורה ואת הזכות הגדולה של המשפחה שמנציחה את זכר האבא הצדיק בספר התורה.

הרב עובדיה דהן, יו"ר המועצה הדתית, המלווה את רבני הקהילה, ציין את המעלה הגדולה של מצוות כתיבת ספר תורה, שזה הספר המאחד את כל העם היהודי. עוד אמר: "במעמד זה אנו שמחים על עוד נדבך של חיזוק והתעלות בעדה האתיופית בעירנו", ובירך את הקייסים בני המשפחה ורב הקהילה שע"י המועצה הרב משה ברוך, שעושה מלאכתו נאמנה בעבודת קודש בשיעורי תורה וחוגי בית בקרב העדה, וכן את הפעילות המבורכת בימי שבת ומועד. בתום המעמד, ננעל ערב קדוש ונשגב זה מתוך תחושה של חיזוק על מעלת ערך וסגולת התורה הקדושה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך