אלון חסן: "אם הייתי משלם שוחד לערן מלכה, תיק החקירה נגדי היו נסגר"

הותר לפרסום כי קצין המשטרה החשוד שקיבל שוחד בתמורה להדלפת מידע רגיש אודות חקירות לעורך הדין רונאל פישר הוא רב פקד ערן מלכא

רב פקד ערן מלכא, מי שכיהן כקצין חקירות בכיר ביחידה לפשיעה כלכלית של להב 433 הוא קצין המשטרה שנעצר בחשד שהדליף מידע לעורך הדין רונאל פישר. רפ"ק מלכא הושעה משירותו במשטרה בעקבות החשדות נגדו, היום הוארך מעצרו בהסכמה בחמישה ימים.

עורך הדין פישר, חשוד כי העביר שוחד למלכא בתמורה למידע הרגיש שקיבל ממנו. מוקדם יותר היום, בדיון שבסופו הוארך מעצרם של השניים, אמרו במחלקה לחקירות שוטרים כי חלה התפתחות דרמטית בחקירה. "חשפנו את השיטה שבה פעלו עורך הדין פישר וקצין המשטרה", אמרה נציגת מח"ש בדיון בבית משפט השלום בירושלים.

"אנו מגדירים זאת 'יום שחור למערכת אכיפת החוק בישראל'", הוסיפה הנציגה בדיון. "בימים האחרונים חלה התפתחות דרמטית בחקירה, ועדת המדינה נחקרה ברציפות מיום חמישי. נוספו פרשיות חדשות ויידרש לחקור חשודים רבים נוספים.

בסוף השבוע נחתם הסכם עם מזכירתו האישית של פישר, הנחשבת ליד ימינו. היא נעצרה יחד עמו כבר לפני תשעה חודשים בשעה שהמתינה במכוניתו כשיצא לאסוף את תיק המזומנים מאלון חסן. כמו פישר, גם היא סירבה למסור לחוקרי המחלקה לחקירות שוטרים את קוד הנעילה לטלפון הסלולרי שלה.

השבוע נעצרו השניים בשנית, לאחר שאנשי המחלקה לחקירות שוטרים הצליחו לפצח את קוד הנעילה בטלפונים הסלולריים וככל הנראה לדלות מהם חומר בעל ערך להמשך החקירה. בימים שחלפו מאז, נמשך המשא ומתן בין נציגיה לבין המחלקה לחקירות שוטרים, טיוטות הסכם הוחלפו, עד להחלטה שהתקבלה לפיה תעיד נגדו.

אלון חסן, מי שעמד במוקד הסערה סביב פרשיית רונאל פישר, העלה פוסט בפייסבוק שגרם לעניין רב חסן כתב כי "היום הותר לפרסום שמו של הקצין שמעורב בסחיטה ובפשעים נוספים בפרשה שלי. שמו הוא רב פקד ערן מלכה, שהיה ראש צוות החקירה בפרשה שלנו, זה שאחראי על כל החוקרים והחומרים בחקירה. זה אותו אחד שבחש והדליף חומרים מתוך החקירה וזה אותו אחד שאם הייתי משלם את השוחד היה דואג לסגור את החקירה. נציגת המדינה התבטאה היום בבית המשפט שזהו יום שחור לגורמי עקיפת החוק. אני עובר כבר שנה שלמה שחורה. ערן מלכה מעורב חזק בפרשה שלי ובפרשות רבות נוספות. מה הערך של חקירה מזוהמת? חקירה שיודעים מה התוצאה שלה? חקירה שמי שמנהל אותה מושחת? חקירה שאם הייתי משלם שוחד הייתה נסגרת? חקירה שכבר שנה אין כתב אישום ואפילו אין עדיין כתב חשדות? ושיא החוצפה, שגם אחרי שחשפתי אותה עדיין נחקרתי באותה ״יחידת עלית 433״ אצל החברים של אותו קצין, החבר, הבוס של אותם חוקרים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך